Ondřej David: Kitchen Drama - Apokalypsa v kuchyni

250 Kč / 150 Kč pro studenty, seniory a ZTP a ZTP/P

Kuchaři vylezli ven ze zaprasených kuchyní a derou se na výsluní. Paničky, kumpáni a jiná zvířátka se hrnou ke sporákům. Kdo nevaří, bude znemožněn. Kdo nebude mluvit o jídle, ať raději mlčí. Tak pravil Kuchař.

Jíst chci a pojídán být chci.

---

Profesionální kuchyně se v posledních letech stala jednou z nejčastějších lokací především mediálního zobrazení. S fetišistickým zaujetím se podrobuje důkladné analýze základní lidská dovednost - příprava pokrmů. To, co se dříve považovalo za zcela zřejmé a tudíž nestálo ani za řeč, se náhle stává dramatem antického rozměru.

Ten, kdo nedává na odiv svou schopnost či neschopnost vařit a jíst, jako by ani nebyl. Dělnická třída u piva již neřeší politiku a fotbal, ale vaření, každý druhý intelektuál je najednou letitý gurmán. Kuchaři, dříve schovaní kdesi v útrobách restaurace, nažehlili své rondony, vyleštili stříbrná tělesa a napochodovali hlavním vchodem mezi elitu.

Kitchen Drama je následkem společnosti, která vyplnila svou podstatu jídlem. Tam, kde selhaly koncepty elit, nastupují recepty kuchařů. Když chybí vize, přichází na řadu selský rozum a tomu není radno se vzpouzet. Mudrující kuchaři, vážení hodnotitelé a všeliké autorky kuchařek dosáhly statutu celebrit. To jim umožňuje vyjadřovat se k celospolečenským problémům a do značné míry tím ovlivňovat hodnotovou orientaci lidí. Kuchyně však není demokratickou institucí, kuchyně je prostředím totality.

Masožravec, Nenasytná žena, Jemný muž a Anorektička. Čtyři postavy v kuchyni pod vedením kuchaře, který se náhle stal hvězdou. Co je tam dostalo? Proč se chtějí naučit vařit - znovu a jinak? Myslí si, že poznají sebe sama? A podaří se jim to?

"Herecký koncert, jazyková hostina, divadelní orgie... Ne láska prochází žaludkem, ale celý život proudí touto kuchyní, to nejde popsat, to musíte vidět!"
Jiří Koula, 80 % (i-divadlo.cz)

"Mezi rytmicky drnčící onomatopoickou skrumáží slov se drama z kuchyně Ondřeje Davida nenápadně vytvaruje v mondénní karikaturu ducha naší doby. Kdo je víc: ten, co žere, nebo ten, jenž nejí nic?"
[http://www.literarky.cz/kultura/divadlo/18463-recenze-kitchen-drama-kdo-je-vic-ten-co-ere-nebo-ten-jen-neji-nic] Kateřina Nechvílová, Literární noviny [/url]

Kitchen Drama na FB

Reportáž ČT

Projekt vznikl za finanční podpory Magistrátu hlavního města Prahy.

Anorektička
Ivana Uhlířová
Nenasytná žena
Irena Kristeková
Masožravec
Richard Fiala
Jemný muž
Michal Kern
Kuchař
Dan Dittrich
Scénář, režie
Ondřej David
Scéna
Jan Štěpánek
Kostýmy
Zuzana Krejzková
Hudba
Václav Havelka
Zpěvy
Jakub Kudláč
Práce s nožem
Ondřej Anděra
Produkce
Magdalena Zelenková
Poděkování
Marta Ljubková
Magda Frydrychová
Martin Kámen
Jan Jeřábek

Ondřej David je režisér, scénárista a akční lyrik a soustředí se především na autorské scénické projekty. Jeho styl charakterizuje žánrový přesah a často brutální nadsázka. Během své kariéry pracoval na mnoha prestižních scénách jak v České republice, tak v zahraničí. Mimo jiné v Národním Divadle Praha, NDM v Ostravě, Divadle Ponec, Divadle Archa, Experimentálním prostoru NoD či Alfrédu ve Dvoře. Kromě divadla se věnuje televizní a filmové režii a dramaturgii a původní autorské tvorbě. Je vášnivý akční lyrik.

Ivana Uhlířová vystudovala hereckou konzervatoř v Ostravě. Působila v Divadle Petra Bezruče (angažmá v letech 1996 – 1998), v Městském divadle Karlovy Vary (angažmá v letech 1998 – 2000), v pražských divadlech Na Vinohradech, MeetFactory, Rubín, Experimentální prostor NoD, v divadle V Řeznické, Divadle Husa na provázku (zde se podílela na trilogii Dostojevského v režii V. Morávka). V divadle Komedie, kde je nyní v angažmá, ztvárnila od roku 2005 dlouhou řadu většinou hlavních rolí. Je nositelkou Ceny Alfreda Radoka za Talent roku 2006. Zaujala monologem mladé malířky ve hře německé autorky Dey Loher Země beze slov uváděné ve smíchovské MeetFactory. Získala Cenu poroty za ženský herecký výkon v Angueres (Francie) v krátkometrážním filmu Druhé dějství (2008) režiséra Olma Omerzu. (zdroj: Bontonfilm)

Irena Kristeková se narodila v Příbrami a vystudovala Státní konzervatoř v Praze. Působila ve Stavovském divadle, na Nové scéně Národního divadla, ve Studiu Alta, Alfredu ve dvoře, MeetFactory, Švandově divadle, Divadle v Celetné, Studiu Hrdinů a dalších. Letní festivaly absolvovala s Teatr Novogo Fronta. Diváci ji mohli spatřit například v televizních seriálech První republika, Expozitura, Zázraky života či ve filmech Praho, má lásko a Nekonečná pouť Josefa Čapka. Zúčastnila se také natáčení experimentálního projektu Trespasser choreografky Miřenky Čechové (Spitfire Company) a režiséra Petra Štulíře. (zdroj: www.iriskytka.wix.com)

Richard Fiala v roce 2006 absolvoval pražskou DAMU v oboru herectví na katedře alternativního a loutkového divadla v ročníku Miroslava Krobota. Dlouhodobě spolupracuje s divadlem Letí. Hostuje v Dejvickém divadle. Vedle práce v divadle a filmu je zapojen do projektu Zdravotní klaun. Hrál v inscenaci hry Josefa Topola Konec masopustu a v inscenaci hry Henrika Ibsena Brand - Oheň. V současné době hraje v těchto inscenacích divadelní společnosti Masopust: El Príncipe Constante, Čupakabra a Andělé mezi námi. Vystupuje v televizním seriálu Případy 1. oddělení. (zdroj: http://maso-pust.cz/)

Michal Kern se narodil ve Valticích, ale děství prožil v Podivíně. Vystudoval DAMU. Působil v Činoherním studiu v Ústí nad Labem. Znát ho můžete z představení těchto divadel: Národní divadlo, Divadlo Na Fidlovačce, Divadlo v Celetné, Divadlo Komedie, Teatr Novogo Fronta, Divadlo Letí nebo Divadlo na Vinohradech. Objevil se v americkém filmu Aféra s náhrdelníkem v hlavní roli s Hilary Swank. Na televizní obrazovce se objevil v seriálech Letiště, Ordinace v růžové zahradě, Pojišťovna štěstí nebo Ulice. (zdroj: Aerofilms)

Dan Dittrich si zahrál v inscenacích Pražského komorního divadla, například titulní roli v představení Švejk (režie Tomáš Svoboda) či Tlouštíka v inscenaci Kanibalové režiséra Jana Nebeského, která byla nominována na Cenu Alfréda Radoka v kategorii Inscenace roku 2003. Spatřit jej bylo možné ve filmu Hlava – ruce – srdce, režiséra Davida Jařaba.

favorit-copy[1].jpg 1465305-186641604874526-1082855532-n.jpg 1471348-187351071470246-1391750293-n.jpg
design by various