Nejbližší program Kalendář

Kasha Jandáčková, kolektiv & NoD: Ve dne v noci (PREMIÉRA)

dvojice-1.jpg
“ Šance, že zemřeme při teroristickém útoku je stejná jako ta, že vyhrajeme hlavní výhru v loterii.” Jak se může v jediném okamžiku změnit celý váš život? Jaké důsledky může mít každé sebemenší rozhodnutí? Dám si na koncertě ještě pivo, nebo už pojedu domů? Pojedu metrem, nebo půjdu pěšky? Napíšu mu já, nebo počkám, jestli se ozve sám? Přáli byste znát svůj životní příběh v jeho dalších alternativách nebo je to něco, o čem bychom raději neměli přemýšlet? A kdybychom dostali šanci na druhý život, naplníme ho hrdinskými činy nebo strachem, abychom o něj zase nepřišli? Autorská inscenace režisérky Kashy Jandáčkové VE DNE V NOCI vypráví na základě dokumentárních materiálů, novinových článků, autentických výpovědí a videozáznamů příběhy skutečných obětí teroristických útoků. Životní osudy obyčejných hrdinů, kteří by se jimi raději nestali. V hlavních rolích Anna Linhartová, Karolína Vágnerová, Jan Meduna, Jiří Roskot a Killie Krankie. Inscenace Ve dne v noci je první z linie vlastních produkcí Divadla NoD, kterou pro divadlo připravuje dramaturgyně Natálie Preslová. Cílem této dramaturgické linie je přinášet témata, odrážející aktuální dění kolem nás v českém i světovém kontextu. Měla by poskytovat umělcům možnost svobodného vyjádření, a to skrze vlastní autorské divadelní projekty i na základě výrazných textů současné dramatiky.

designSUPERMARKET – doprovodný program prodejního festivalu současného designu

designspm-01.jpg
Modeschau: Laboratoře módního designu v Holandsku a v Česku / 17:30 Diskuze na téma podpory, zázemí a vývoje módního designu s Nawie Kuiper, kurátorkou festivalu Fashionclash a spoluzakladatelkou projektu Forza Fashion House v Maastrichtu, a dalšími hosty s podobnými ambicemi z českého prostředí. Moderuje Veronika Ruppert (Modeschau, Radio Wave). Sharon Keren: Současný izraelský šperk na univerzitě "Shenkar – Engeneering. Design. Art.” / 18:45 Přednáška o tom, jak se formovala katedra Designu šperku pod pětiletým vedením osobnosti, jež není šperkařem, ale významným sochařem a performerem, členem známé umělecké skupiny Zik Group činné od poloviny 80. let. Sluneční modernismus: Přednáška Adama Štěcha o jeho architektonickém dobrodružství v Kalifornii / ve spolupráci s Rádiem 1 / 20:00 Osobní výpověď kurátora designu a architektury z návštěvy výjimečných architektonických děl druhé poloviny 20. století v Kalifornii, včetně realizací Richarda Neutry, Johna Lautnera, Rudolfa Schnidlera, Donalda Olsena nebo Bruce Goffa. designSUPERMARKET slaví 10! / narozeninový večírek / 22:00 DJs Pierre Urban & NobodyListen

Soňa Ferienčíková & BOD.Y: SOTTY + projekce filmu Kto z koho

sotty-01.jpg
„A stejně se točí!“ Bod v prostoru. Prostor v těle. Točící se tělo v prostoru. Co všechno se musí roztočit, abychom našli pevný bod sami v sobě? Kde se nachází hranice mezi vnitřním světem performera a vnější realitou diváka? Pohybové představení slovenské tanečnice Soni Ferienčíkové se živě hranou autorskou hudbou slovinského hudebníka Gašpera Piana. Představení pracuje s napětím mezi osobním a veřejným, vnitřním a  vnějším, mezi skrytým a odhaleným. Překračuje hranici čtvrté stěny a přichází blíž k divákům. Hledá prostor mezi komplexností pohybu a jednoduchostí momentu bytí. SOTTY se vynoří, vnoří a znovu vynoří. Je pohlcená vírem, převálcovaná melodií, naplněná spojením. Délka představení: 30 min Po představení bude následovat projekce tanečního filmu Kto z koho. Režie a choreografie: Zuzana Burianová / dramaturgie: Adam Hanuljak / tanec: Soňa Ferienčíková, Jaroslav Ondruš.

D. Sulženko Hoštová, J. Čtvrtník, Experimentální prostor NoD: Proces

20150122-7185.jpg
...bez příběhu, bez emocí, beze smyslu...bez humoru, bez režie, bez nadhledu... trapný, nudný, dlouhý... prázdný, nahý, krátký... bez konce a bez názoru. Pořád málo a přesto příliš moc! Po čtyřech letech tvůrčí pauzy se na scénu vrací tanečnice Dora Sulženko Hoštová s autorskou pohybovou inscenací Proces. Na rozdíl od předchozích sólových projektů ji nyní na jevišti doprovází herec a tanečník Jan Čtvrtník a hudebnice a DJka Johana Švarcová. Všechno co jste chtěli vědět o tanci, ale báli jste se zeptat. Proces v tomto případě není „Kafkův“, ale tvůrčí. Pohled na vznik představení z různých úhlů, po vrstvách. Málokdy diváci přemýšlejí o tom, co stojí za hotovým představením. Co by se ale stalo, kdyby sledovali proces jeho vzniku, ukazuje nově připravovaná premiéra v NoD. Jednotlivé pohyby, pokusy, samotný pohyb, pak i zvuk, tréning opakování, pilování detailů. Proces je také o tom, jak by taneční představení nemělo vypadat: „Bez příběhu, bez emocí, beze smyslu...bez humoru, bez režie, bez nadhledu... Trapný, nudný, dlouhý... Prázdný, nahý, krátký... Bez konce a bez názoru. Pořád málo a přesto příliš a moc,“ říká autorka Dora Hoštová, která v inscenaci také sama tančí. Na Proces nežádala granty, aby si uchovala naprostou tvůrčí svobodu a volnost. Vznik inscenace podpořili samotní diváci na donátorském portálu Everfund.cz. Tvůrčí tým Procesu dotváří mladý herec Jan Čtvrtník a dramaturgyně Marta Ljubková, která se podílela například na divadelní události loňské divadelní sezóny, inscenaci Dechovka Divadla Vosto5. Představení doplňuje živou hudbou Johana Švarcová, která působí například ve svojí hudební formaci Kazety. „Dora Hoštová patří k originálním tanečníkům a choreografům, kteří se snaží stále hledat nové způsoby vyjádření a má tak v dramaturgii NoDu své místo. Představení Proces kolem sebe navíc vyzařuje auru dobrodružství. Myslím, že Dora se nyní nachází v přelomovém momentě života a že stejně přelomový bude i Proces,“ slibuje dramaturg Experimentálního prostoru NoD Adam Halaš. PRESS "Zázraky se dějí, pomyslela jsem si po několika minutách sledování Procesu Dory Sulženko Hoštové a Jana Čtvrtníka v Nodu. Co scéna, to překvapení. Skvělí a neokoukaní protagonisté, živý, aktivní sound (Johanka Švarcová), choreografie s minimem stereotypů, nepředvídatelná struktura a ošidně formulovatelné téma." Jana Návratová, Taneční zóna "Ačkoli je inscenace pojata s nadsázkou, s pohybem a jeho kvalitou zacházejí interpreti poctivě. Celému kusu určitě přispěla i přítomnost dramaturgyně (Marta Ljubková), ale jde především o promyšlené autorské představení s názorem. A to zdaleka není samozřejmost. Stejně jako schopnost podívat se na svůj vlastní obor s nadhledem." Lucie Kocourková, OperaPLUS "Proces sliboval dokonalé dílo, čemuž určitým způsobem dostál. Jedná se o experimentální projekt, ve kterém tvůrci inteligentním způsobem zesměšňují současné divadelní (i filmové) postupy a techniky. Dora Sulženko Hoštová je již zkušenou choreografkou, což mohl nejeden divák ocenit na choreografické struktuře celého kusu... Hoštová umí vytvořit odlehčené, ale přesto inteligentní dílo, které v dnešní tanečně-divadelní produkci, zahlcené nekvalitně zpracovanými vážnými tématy, je velmi vítané." Josef Bartoš, Taneční aktuality Rozhovor Jakuba Nováka s Dorou Sulženko Hoštovou Recenze Josefa Bartoše

Blondage (FKA Rangleklods) // support: Killiekrankie

blondage.jpg
Hypnotičtí Dáni Blondage přivezou svůj electro-pop do Prahy Dánské duo Blondage (dříve Rangleklods) představuje v současné době ojedinělý mix elektroniky a popu. Mají za sebou tour s WhoMadeWho a shows na festivalech Sziget nebo MS Dockwille. U nás se představilo dvakrát v Brně a letošní léto na Besedě u bigbítu. Díky smyslnému 90. soundu a charismatickému živému projevu teď přišla na řadu i Praha! Společně s českými Killiekrankie si podmaní 14. prosince Experimentální prostor NoD. Hypnotická a tak trochu mimozemská. Taková je tvorba dánského dua Blondage (dříve Rangleklods), která se pohybuje na pomezí indie popu a experimentální elektroniky. Esben Nørskov Andersen a Pernille Smith-Sivertsen jsou “pouze” dva, ale o to větší energie a preciznost z jejich tvorby i živých vystoupení sálá. Často také zapojují zvuk vlastnoručně vyrobených vychytávek a snaží se naživo dělat vše od zpěvu, přes tanec až po hru na několik nástrojů. Někdo by řekl, že je to chaos, ale opak je pravdou. Vše mají charismatičtí Dáni promyšlené. I přesto, že u nás zatím nejsou tolik známí, pro evropské publikum se řadí mezí nejzajímavější jména současnosti. Jejich první EP Home vyšlo v roce 2011 a společně s ním i první kladné recenze (např. singl Young a Dumb a recenze od NME). Ještě pod názvem Rangleklods vydali debutové album Beekeeper a minulý rok druhé s názvem Straitjacket. Každá skladba je dokonalou souhrou tónů, éterický hlas Pernille se proplétá s hrubším Esbenovým a čiší z nich nádech nespoutaných 90. let, zároveň nadčasovost (Lost U, Lucky Black Skirt). Jejich základna fanoušků se rozrostla i díky turné s WhoMadeWho a shows na festivalech jako Sziget, německém MS Dockville a dalších. Nově teď vystupují pod jménem Blondage, od svého předchozího jména se ale určitě nedistancují. “Potřebujeme jen nový začátek, který nám pomůže dál se vyvíjet. Blondage je spojením slov “blond” a “bondage”, což je kombinace naivity a snění s agresí a smyslností.” nechala se dvojice slyšet při releasu skladby Dive. U nás se zatím představili dvakrát v Brně a toto léto na Besedě u bigbítu. Pražské publikum se jich dočká 14. prosince v Experimentálním prostoru NoD, kde vystoupí společně s letošními objevy Killiekrankie. Obě elektronické dvojice jsou něčím jiné, jedno mají ale společné - osobitost a podmanivou energii, kterou stojí za to poznat na živo.

Anna Kukuczková: O tom se nemluví

o-tom-se-nemluvi-facebook.jpg
Jmenuji se Inna. Nikdy mě nenapadlo, že by se mi něco takového mohlo stát. Neznám nikoho ze svého okolí, komu se to stalo. Ale já to přece taky nikomu neřekla. O tom se prostě asi nemluví. Autorské představení o znásilnění, o krutém zásahu do života člověka, který poznamená lidskou duši na celý život. Ale jak zapomenout? Jak dál žít? Může člověk v takové situaci odpustit? Inscenace je inspirovaná autentickými výpověďmi a příběhy žen, které se staly oběťmi znásilnění. Bakalářské představení Anny Kukuczkové, studentky katedry pantomimy HAMU. Představení vzniklo za finanční podpory HAMU. - - - - - - - - - - PRESS: Za svůj nedlouhý umělecký život se Kukuczková vypracovala v osobnost, o jejíchž kvalitách není mezi znalci pochyb. Obdivuhodně tvárná, s kvalitní technickou průpravou, spolehlivě plní své úkoly. - L. Petišková (Taneční aktuality)

Nebeský - Trmíková & NoD: Miluji tě jak po smrti

mtjp-premiera-fotograf-lali-laytadze-4.jpg
Do Experimentálního prostoru NoD se v další sezóně vrací režisér Jan Nebeský s premiérou nové činoherní inscenace Miluji tě jak po smrti. V hlavních rolích se představí Lucie Trmíková, která je zároveň autorkou scénáře, a Karel Dobrý v alternaci s Miloslavem Königem. Připravovaná divadelní inscenace je věnována pozoruhodné dvojici Gottfrieda Benna /1886 – 1956/ a Else Lasker-Schülerové /1869 – 1945/. Mladý muž z rodiny pastora a o sedmnáct let starší básnířka židovského původu se poznali v Berlíně před rokem 1912. Vzájemné citové vzplanutí nalezlo svůj výraz v poezii obou dvou. Jejich příběh ukazuje obtížnost německo - židovské symbiózy. Elsa Lasker- Schűlerová byla podle Karla Krause „nejsilnější a nejneschůdnější lyrický zjev moderního Německa.“ Gottfried Benn byl mezinárodně uznávaným lyrikem, už za svého života pokládán za nejzajímavějšího a současně i nejskandálnějšího básníka své doby. Přestože citové vzplanutí Elsy a Gottfrieda v roce 1912 bylo krátké, poznamenalo je oba na celý život. „Jan Nebeský patří k těm tvůrcům, kteří jsou s NoDem neodmyslitelně spjati. Jsme velmi rádi, že po úspěchu inscenací Kabaret Shakerspeare, Peklo – Dantovské variace nebo Dvojí domov / z Čepa naše spolupráce dále pokračuje.“ říká Natálie Preslová, dramaturg Experimentálního prostoru NoD a dodává: “ Inscenace Miluji tě jak po smrti vypráví o ničivé síle lásky, což je podle mne téma, které Nebeského dlouhodobě zajímá. Zároveň v ní sledujeme příběh lidí, kteří se potkali v nejhorší možné době, která nám může připomenout současný svět kolem nás, možná více, než bychom čekali.“ - - - - - - - - - - PRESS: "Inscenace Jana Nebeského má podobu až jakéhosi divokého dada kabaretu, v němž je řada pasáží zhudebněná a kde se oba hrdinové představují jako extrémní tvorové jdoucí vždy a za všech okolností na hranu, jejich láska je nekončící boj o to, kdo s koho. Výborná je živě reprodukovaná hudba – na této podobě díla se nečekaně sešly dvě výrazné osobnosti – Martin Dohnal a Emil Viklický." - Jana Machalická, Lidové noviny "... záleží na tom, nakolik je člověk ochoten přijmout rozporuplnost postav ve vysoké kabaretní nadsázce. Inscenace pokračuje ve stylu Nebeského obrazivých kontroverzních střetů nejrůznějších paradoxů, poutavých, ale mnohdy nesnesitelných charakterů, které se nechtějí a neumí zařadit do main-streamové společnosti. Z osobní zkušenosti si myslím, že nejlepší způsob, jak takové představení vnímat, je nechat se unášet na vlně obrazů a představ, a doslova si je prožít." - Jana Soprová, Scéna.cz

Like/Hate/Share

Facebook Twitter YouTube

Aktuality

Kuchyně Café NoD od 16:00

V neděli 4. 12. bude kuchyně Café NoD otevřena až od 16:00.

Děkujeme za pochopení

Tým NoD

design by various