Kolik agrese a puzení k násilnému chování v sobě musíme potlačit, abychom se stali „kultivovanými“…
Pavel Humhal (*1965) je vizuální umělec, pedagog a teoretik. Začínal jako zakládající člen skupiny Pondělí (*1989), jejíž členové se zabývali konceptuálním přístupem a všedními náměty. Ve své tvorbě se vyjadřuje převážně konceptuálním sochařstvím, ale často používá i fotografie nebo textové koncepty. Výstava Všichni se dívají jedním směrem se věnuje tématu neviditelného překračování hranic mezi životem a smrtí, čistým a špinavým, přirozeným a umělým, světským a duchovním.
Vladimír Turner svou tvorbu nepojímá jako typicky individuální autorské umělecké projekty, ale spíše jako společenskou situaci či sdílenou zkušenost. Přestože se častokrát v tvůrčím procesu ocitá zcela sám, tak jak klasicky chápané umělecké dílo, tak například aktivistická akce jsou pro něj vždy svým způsobem utvářením sociálních struktur a aplikací společensko-analitických, kritických či environmentálních strategií. V posledních letech se jeho zájem posouvá od dříve akcentované urbánní tematiky spojené s problematikou městské kultury a společnosti k tématům krajiny mimo městké prostředí. "Defekty antropocénu" pozoruje, zkoumá a komentuje prostředky současného vizuálního umění či prostřednictvím filmového jazyka. Logiku své práce obohacuje o strategie mezioborové spolupráce a všímá si například toho, jak mohou být enviromentalistické pozice inspirovány sociální a kulturní ekologií. Přestože jednotlivé teoretické a praktické vědy a zájmy formující oblast a zacílení Turnerovy činnosti využívají odlišné metody výzkumu a aplikací, pojí je s jeho uměleckými aktivitami společný zájem. Vladimír Turner se mimo svou volnou (i tak převážně environmentálně a kriticky orientovanou) tvorbu věnuje práci na několika ekologických projektech různých neziskových organizací (viz například kampaň recyklujbezjedu.cz pro sdružení Arnika) . Připravovaný projekt zavěšeného objektu nad křižovatkou Dlouhá-Rybná chce vytvářet určitou strukturovanou situaci, v níž se nám před zraky diváká, návštěvníků Experimentálního prostoru NoD a náhodných kolemjdoucích zhmotní v monumentální instalaci plastové "plody moře 21.stoleti", gigantický úlovek spotřebního obalového materiálu v protrhané rybářské síti. Samotná instalace "Frutti di Mare" se má stát součástí rozsáhlé kampaně artikulující aktuální "plastovou krizi", problémy recyklace a téma lidské zodpovědnosti a vztahu vůči krajině a nerostným zdrojům obživy a energie. Projekt vzniká ve spolupráci s iniciativou Keep It Clean.
20 000 židů pod mořem je soubor zkoumající hranice improvizačního divadla. Divadlo NoD je prostor, kde působí jen opravdov…
Mladý generační soubor 11:55 se rozhodl otevřít téma, které je v české společnosti zdánlivě vyře&scaron…
Široce rozkročené pojetí jazzu, fascinace rytmickými sekvencemi a abstraktním vokálem, experimentování…
Jedno z dosud největších dobrodružství lidstva začalo 16. července 1969, kdy ze Země odstartovala raketa Saturn V a vynesla na oběžnou dr…
Tohle není divadlo, tohle je hra. Žádné hlediště, žádné jeviště. Příběh, který můžete vidět jen…
Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si diváci projdou všema fázema svejch…
Nově vybavený byt v srdci staré Prahy. Unikátní interiér, kultura a zábava na dosah ruky. Byt je uměleckým…
Příběh, odehrávající se ve vaší fantazii. Inscenace Divadla NoD kombinuje technologii binaurálního…
Autorská divadelní inscenace reflektující 100 let Česko(slovenské) hokejové republiky. Tak určitě ... Josef Gruss,…
Divadelní comiks-con. American psychological society (APS) vydala v roce 2017 studii, která dokazuje, že cca 70% lidí sní o…
Jak funguje láska, které stojí v cestě tisíce kilometrů? Jak pevné pouto mezi námi musí být, abychom…
Každé dílo, co za něco stojí, má dvojku. Terminátor má dvojku a je lepší. Dvojky jsou dobrý.…
20 000 židů pod mořem je soubor zkoumající hranice improvizačního divadla. Divadlo NoD je prostor, kde působí jen opravdov…
Dron je válečný nástroj, který nám umožňuje zasáhnout, aniž bychom byli zasaženi, vidět, aniž bychom byli viděni, vz…
Dron je válečný nástroj, který nám umožňuje zasáhnout, aniž bychom byli zasaženi, vidět, aniž bychom byli viděni, vz…
Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si diváci projdou všema fázema svejch…
Jak funguje láska, které stojí v cestě tisíce kilometrů? Jak pevné pouto mezi námi musí být, abychom…
Multimediální hudební performance s vícerozměrnou malbou na scéně, tváří v tvář …
Každé dílo, co za něco stojí, má dvojku. Terminátor má dvojku a je lepší. Dvojky jsou dobrý.…
Autorská divadelní inscenace reflektující 100 let Česko(slovenské) hokejové republiky. Tak určitě ... Josef Gruss,…
Jedno z dosud největších dobrodružství lidstva začalo 16. července 1969, kdy ze Země odstartovala raketa Saturn V a vynesla na oběžnou dr…
Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si diváci projdou všema fázema svejch…
Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si diváci projdou všema fázema svejch…
<p><strong>Gaika Tavares je ryzím příkladem kreativní síly, se kterou boří jak zvukové tak obrazové hranice. I proto není jednoduché ho zaškatulkovat. Například časopis Dazed ho nazval</strong><a href="http://www.dazeddigital.com/music/article/28417/1/meet-gaika-electronic-music-s-answer-to-basquiat" style="box-sizing: border-box; outline: 0px; color: inherit; text-decoration-line: none; font-family: aktion, sans-serif; font-size: 14px;"> <strong>hudební odpovědí na Basquiata</strong></a><strong>, zatímco US magazine ho přiřadil k experimentálnímu R&B. Gaika ale naprosto přirozeně propojuje subžánry elektroniky tak, aby vznikla show, která pohltí všechny smysly. Po populárních mixtapech a EP vydaném na Warp Records, vydal před nedávnem dlouho očekávané první album Basic Volume, které je dle Guardianu</strong><a href="https://www.theguardian.com/music/2018/jul/27/gaika-basic-volume-review-gripping-new-voice-of-british-rap" style="box-sizing: border-box; outline: 0px; color: inherit; text-decoration-line: none; font-family: aktion, sans-serif; font-size: 14px;"> <strong>velice impozantním debutem</strong></a><strong>. Jeho temně magnetická směsice gotického dancehallu a industriální elektroniky se rozvíjí do Gaikova doposud nejprogresivnějšího díla.</strong></p>
<p>Alex Clare se letos na podzim vrátí do Prahy. Britský hudebník usazený v Jeruzalémě chystá akustické album, s nímž 25. listopadu 2018 zavítá do komorního prostoru pražského NoDu. Deska s názvem <em>Three Days At Greenmount</em> bude obsahovat výběr Clareových nejoblíbenějších skladeb z předešlých třech alb, které s kapelou nahrál analogově. </p> <p><em>Three Days At Greenmount</em> je prvním akustickým albem, které Clare vydává. „<em>Chtěl jsem vytvořit analogovou desku za použití tradičního vybavení jako je magnetofonový pásek jako protiklad k počítačovým programům</em>,” vysvětluje. Album vznikalo po tři dny ve studiích Greenmount v anglickém Leedsu. Z předchozích třech alb vybral Clare své oblíbené skladby, které pak s baskytaristou Christopherem Hargreavesem a bubeníkem Chrisem Prendergastem akusticky zpracoval. Mezi nimi nechybí hit <em>Too Close</em>, píseň <em>Love Can Heal</em>, která <em>„skutečně zachycuje emoční vypětí”</em> nebo <em>Caroline</em> popisující <em>„záchvat neobvyklé lásky v osmnácti letech”</em>. Nahrávku doplňuje i cover skladby <em>Hope She’ll Be Happier</em> od Billa Witherse. „<em>Poprvé jsem tu píseň slyšel, když mi bylo pět</em>,” vzpomíná zpěvák. „<em>Od té doby ji mám v podvědomí. Je to jedna z prvních melodií, které jsem se naučil zpívat. Text je velmi hluboký, srdcervoucí a krásný zároveň. O tom přesně má píseň být. Bill je jedním z mých hrdinů</em>,” doplňuje.</p> <p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm">Clare debutoval v roce 2011 albem <em>The Lateness Of The Hour</em>, na kterém spolupracoval s Major Lazer a Diplem. Z něj pochází platinový hit <em>Too Close</em>, který hudebníkovi vynesl nominaci na Brit Award. Následovalo globální turné, druhé album <em>Three Hearts</em> (2014) a třetí <em>Tail Of Lions</em><em> </em>z loňského roku<em>.</em> Po jeho vydání vlivný hudební web The Line of Best Fit označil Clarea za <em>„jednoho z nejvýraznějších britských zpěváků”.</em></p> <p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm">Akustické album <em>Three Days At Greenmount</em> vychází 14. září.</p>
<p><strong>Jejich hudba vás obejme, ale velmi těžko ji popíšete slovy. Kritiky nejoceňovanější kapela současné belgické scény Flying Horseman se chystá na konci listopadu do NoDu. Tato šestice stvořená okolo skladatele Berta Dockxe naléhá svým zvukem trpkého post-rocku a temného folku. Není to ledajaké uskupení, nýbrž selekce prvotřídních hudebníků, kteří neumí jinak než vytvářet strašidelně překrásná alba a pohlcující live shows, kde se snoubí emocionální hloubka s duši drásající atmosférou.</strong></p>
<p><strong>Po úspěšném koncertu newyorských Oshun se vrací koncept WOWS neboli Wonderwomen Save You do prostoru NoD. Jednu z nocí uzme osmadvacetiletá britská hudebnice Kelly Lee Owens, jež zde představí i své eponymní debutové album, které boří hranice mezi minimalistickým technem, snovým popem či mechanickou pulzací krautrocku a bylo okamžitě dle Pitchfork uvedeno jako třetí nejlepší</strong><a href="https://pitchfork.com/features/lists-and-guides/the-20-best-electronic-albums-of-2017/?page=2" style="box-sizing: border-box; outline: 0px; background-color: transparent; color: inherit; text-decoration-line: none;"><strong> elektronické album roku 2017</strong></a><strong>. I přes poměrně krátké trvání kariéry vám ani její hlas nemusí být neznámý. Už v roce 2013 zazněl na velkolepém albu Daniela Averyho ‘<em>Drone Logic’</em>, kde propůjčila svůj neoddiskutovatelný talent mimo jiné i titulnímu tracku. Své producentské kvality prokázala i v oficiálním remixu pro </strong><a href="https://www.youtube.com/watch?v=fw1uuMxoZG0" style="box-sizing: border-box; outline: 0px; background-color: transparent; color: inherit; text-decoration-line: none;"><strong>St. Vicent</strong></a><strong> a to není vše. </strong></p> <p><strong>Předprodej začíná 26. července přes GoOut.</strong></p>
<p>Hlas štětcem, dech a energie tuší, prostor plátnem - „Malba hlasem“ je koncertní program čínské zpěvačky <strong>Feng-yűn Song</strong> a bubeníka, multiperkusisty <strong>Jaroslava Kořána</strong>, postavený na unikátním vokálním projevu rozsahu tří oktáv zpěvačky a fantasticky barevném spektru zvuku bubeníka a perkusisty.</p> <p>K duu zpěvačky a bubeníka se postupně připojili hudebníci různých žánrů: kontrabasista <strong>Petr Tichý</strong>, pianista <strong>Pavel Macák</strong> a houslistka <strong>Anna Mlinariková.</strong></p> <p>Vzrušující i meditativní barvy hlasu, bubnů, instrumentální hudba, komunikující s prostorem a publikem. Také posluchač dostane chuť se zapojit do malování.</p> <p>Repertoár tvoří skladby vycházející z hudebních motivů původní lidové tvorby střední a východní Asie: ze staré Číny, Sibiře, Mongolska a Tibetu, také známé z Čech a Moravy, Slovenska a dalších koutů světa. Vydané album (2010 Praha) „Malba hlasem”</p>
<p>Naplní vás melancholií, ale prostor pro smutek zde není. Lilly Among Clouds zní jako touha po domově a objetí. Její hudba vám to objetí v podobě intimních melodií na citlivé popové bázi poskytne ráda. I když svoji kariéru nastartovala teprve před třemi lety, stihla toho tato osmadvacetiletá Němka poměrně dost. V roce 2015 vydala ceněné eponymní EP, ke kterému o dva roky přibylo album Aerial Perspective. K tomu všemu stíhá studium politologie a koncertovat nejen po Evropě. Má za sebou například představení na texaském SXSW Festivalu. V pražském prostoru NoD se představí v říjnu a otevře tak novou sezonu série koncertů WOWs, věnovanou nadějným hudebnicím napříč žánry.</p> <p> </p>
<p>Mladičká písničkářka z Memphisu Julien Baker se poprvé chystá do České republiky. Její sametový hlas rozezní Experimentální prostor NoD 14. září 2018. Večer bude otevírat country zpěvačka Becca Mancari. <br /> <br /> Dvaadvacetiletá zpěvačka a kytaristka Julien Baker začala hudbu skládat na vysoké škole. Tehdy vystupovala se skupinou Forrister. Sólovou dráhu odstartovala v roce 2015, kdy vydala debutové album <em>Sprained Ankle</em>. Sbírka srdečných a střídmě zaranžovaných songů se zabývá tématy deprese, užívání návykových látek a také vírou. Během své krátké kariéry stačila předskakovat umělcům jako jsou Death Cab For Cutie, Conor Oberst nebo Belle & Sebastian. Vloni podepsala smlouvu s labelem Matador Records (Cat Power, Interpol, Pavement, Yo La Tengo) a vydala druhou desku <em>Turn Out The Lights</em>. Ta je oproti první hudebně propracovanější a Baker na ní definuje svůj specifický sound. Klíčová je ovšem především zpěvaččina lyrika. Baker tentokrát vypráví meditativní úvahu o tom, jak se každý z nás snaží vyrovnat se stále se měnícím duševním zdravím, jak bojuje se svými vnitřními konflikty a jak ovlivňuje vztahy na všech úrovních - romantické, přátelské i rodinné. Zpěvačka se nebojí vystoupit z komfortní zóny, aby sdělila, co má na srdci a spojila se s posluchačem. </p>
<p>Ženy jsou bezednou studnicí inspirace. Pokud občas pociťujete jejich nedostatek, ať už v hudbě nebo životě, nabízí se řešení. ROXY a NoD představují nový koncept <strong>WOWs neboli Wonder Women Save You</strong>. Série koncertů věnovaná nadějným ženám současné hudební scény bez ohledu na žánr.</p> <p>Jako první se představí <strong>afrofuturistický projekt z New Yorku, OSHUN</strong>. Toto duo nabídne velice pestrou paletu zvuků a stylů. Hip hop se mísí s neo soulem a africkými beaty. Akustické nástroje střídají ty digitální. Hutná basa i ambientní zvuky jsou nedílnou součástí jejich manifestace návratu ke kořenům a spojení s přírodou. OSHUN svoji svéráznou performance přivezou do prostoru NoD už 10. května.<br /> <br /> <em>“Nikdo není nepřítel vody...”</em> To stojí v biografii newyorského projektu OSHUN, jenž tvoří dvojice Niambi a Thandi. Jako pár jsou naprosto kompaktní jednolitá persona. Jak na pódiu, tak v životě se tyto ženy doplňují s lehkostí dvou stékajících se řek. A vůbec vše v jejich tvorbě působí nadpozemsky až mýticky. Své umělecké jméno, které patří bohyni plodnosti, si též vypůjčily z yorubské mytologie. Jejich jednota se samozřejmě odráží i v tvorbě. Rychlé úderné rýmy Niambi se proplétají s Thandiinými medovými melodiemi a tvoří tak harmonický celek. Dvojice kamarádek používá hudbu jako nástroj sdílení své reality a žádné téma neleží ladem. Od vydání jejich prvního mixtapu uběhly pouze tři roky, ale i za tak krátký čas si stačily vydobýt nejen velkou základnu fanoušků, ale též uznání kritiků a kolegů z branže. Důkazem budiž například spolupráce s vítězkou ceny kritiků letošních Brit Awards, Jorjou Smith. Zbývá už jen říct, že nové album vyjde na začátku dubna a bude ho doprovázet turné, jehož jedna zastávka poctí i prostor NoD.</p> <p><strong>Support: The High Corporation</strong></p>
<p>Po sedmi letech se VEES vrací s novou našlápnutou deskou příznačně nazvanou No Way Back a naživo slibují totální živelnost a číšicí energii. </p> <p>Hodně lidí znalo VEES jako retro kapelu, která valí rokenrol. Ta nálepka je možná štvala natolik, že se rozhodli ukázat, že mají na něco mnohem jiného, nečekaného, sofistikovanějšího a propracovanějšího. Přesně to představuje nová deska No Way Back.</p>