Lenka Tyrpeklová se ve své intermediálně uchopené autorské tvorbě věnuje různým sociálním tématům. Mezi ně patří například tematika vězeňského systému, ženských věznic nebo přímo všeobjímající téma svobody, která má v současném kontextu velmi diverzifikovanou podobu. Výstavní projekt Mea Maxima Culpa Casino Abrakadabra představuje autorčin pohled na instituci soudní moci a justice jakožto „kasina“: tj. prostor náhody, nevyzpytatelnosti, štěstí a neštěstí, kde namísto spravedlnosti a objektivity je právní systém mnohdy postaven na paradoxech a rozporech. Lenka Tyrpeklová tak ohledává soudní proces jako takový, jeho specifický jazyk, styl a role justičních činitelů. Současně si všímá jak otázky času, který nás v případě obvinění paralyzuje nejen v osobním životě, tak i definitivnosti, nezvratnosti a devastujícím efektům vyřčení slova „Vinen“. --- Lenka Tyrpeklová (*1989) studovala na Fakultě umění a designu Ladislava Sutnara v Plzni v ateliéru Intermédií Doc. Mileny Dopitové. Ve své práci se snaží upozorňovat na slabiny a nefunkčnost českého vězeňského systému, všímá si širších společenských příčin i důsledků trestání. Primární sondu do této problematiky započala v roce 2017, a to v prostředí Věznice Plzeň Bory či následně ve Věznici Bělušice. Společenskokritické a aktivistické směřování samotného uměleckého výzkumu pak přenáší nejen do galerijního prostředí, ale i mimo uměleckou tvorbu. Ať už formou vzdělávacích programů ve Věznici Bělušice se zaměřením na výuku výtvarného umění, kde se snaží pozitivně ovlivňovat postoje a chování vězňů, tak i otevíráním diskuze o budoucí reformě vězeňského systému. Klíčovou byla pro Lenku Tyrpeklovou samostatná výstava DNO DEN v galerii HYB4 v Praze v roce 2023, která prezentovala spolupráci jak s věznicemi i vězni ve výkonu, tak s osobami po propuštění na svobodu.
Jaký je vztah heterosexuálního muže ke svému penisu? Co nutí chlapečky chovat se jak kokoti a ze všeho si ustří…
Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…
Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…
Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…
V nouzi se k němu modlíme. Pokládáme svíčky na divadelní oltář. Citujeme z paměti. Čapkovo - Jak se dělá…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Festival Jiný Pohled/Queer Eye letos přiváží skvělou íránsko-německou zpěvačku MADANII z Berlína, dále speci…
Každé dílo, co za něco stojí, má dvojku. Terminátor má dvojku a je lepší. Dvojky jsou dobrý.…
Každé dílo, co za něco stojí, má dvojku. Terminátor má dvojku a je lepší. Dvojky jsou dobrý.…
První společný projekt Divadla NoD a spolku StorytellingCZ ve kterém se živé vyprávění příběhů potkáv…
Jejich stand-up známe z Comedy Clubu, známe je i z pořadu na Stream.cz, a teď vystupují pravidelně v NoDu. Dvouhodinová ultim…
Novoroční benefice Nadačního fondu obětem holocaustu Dorůžka-Fischmann-Novák trio Registrace na emailu: beneficeNFOH@seznam.cz …
Život tajného agenta denně provokuje naši fantazii v akčních filmech, komiksech a špionážních románech. Agent…
V nouzi se k němu modlíme. Pokládáme svíčky na divadelní oltář. Citujeme z paměti. Čapkovo - Jak se dělá…
Dokumentární performance s prvky vzdušné akrobacie. “Někdy mám pocit, že se z toho kruhu nedá vystoupit”…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Jejich stand-up známe z Comedy Clubu, známe je i z pořadu na Stream.cz, a teď vystupují pravidelně v NoDu. Dvouhodinová ultim…
Jaký je vztah heterosexuálního muže ke svému penisu? Co nutí chlapečky chovat se jak kokoti a ze všeho si ustří…
Jaký je vztah heterosexuálního muže ke svému penisu? Co nutí chlapečky chovat se jak kokoti a ze všeho si ustří…
ŠOK! Maso krůtí historicky poprvé uvádí inscenaci s hlavní mužskou postavou. Ale nenechte se zmást. Tento…
Každé dílo, co za něco stojí, má dvojku. Terminátor má dvojku a je lepší. Dvojky jsou dobrý.…
Každé dílo, co za něco stojí, má dvojku. Terminátor má dvojku a je lepší. Dvojky jsou dobrý.…
Každé dílo, co za něco stojí, má dvojku. Terminátor má dvojku a je lepší. Dvojky jsou dobrý.…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
V nouzi se k němu modlíme. Pokládáme svíčky na divadelní oltář. Citujeme z paměti. Čapkovo - Jak se dělá…
Podvod je umění. Byli tu s námi od počátku lidstva. Jsou všude kolem nás. A je jich čím dál víc.…
Podvod je umění. Byli tu s námi od počátku lidstva. Jsou všude kolem nás. A je jich čím dál víc.…
Guatemalská, v Mexiku usazená hudebnice Mabe Fratti se vrací do Prahy po třech letech s dvěmi novými alby a s kapelou. Již tahle…
ŠOK! Maso krůtí historicky poprvé uvádí inscenaci s hlavní mužskou postavou. Ale nenechte se zmást. Tento…
Jejich stand-up známe z Comedy Clubu, známe je i z pořadu na Stream.cz, a teď vystupují pravidelně v NoDu. Dvouhodinová ultim…
První společný projekt Divadla NoD a spolku StorytellingCZ ve kterém se živé vyprávění příběhů potkáv…
Jaký je vztah heterosexuálního muže ke svému penisu? Co nutí chlapečky chovat se jak kokoti a ze všeho si ustří…
Život tajného agenta denně provokuje naši fantazii v akčních filmech, komiksech a špionážních románech. Agent…
Jejich stand-up známe z Comedy Clubu, známe je i z pořadu na Stream.cz, a teď vystupují pravidelně v NoDu. Dvouhodinová ultim…
Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…
Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…
<p>Letošní sezonu cyklu soudobé hudby s podtitulem Současná komorní scéna zahájíme exkurzí do nedávného období a představíme komorní tvorbu dvou předních českých autorů druhé poloviny 20. století.</p> <p>Významná osobnost pražského hudebního života, hudební skladatel, muzikolog a redaktor Viktor Kalabis vynikal rovněž svou bohatou hudebně organizační činností: působil jako prezident Nadace Bohuslava Martinů, inicioval vznik Institutu Bohuslava Martinů, spoluzaložil mezinárodní rozhlasovou soutěž Concertino Praga. Komponoval často přímo na objednávku konkrétních interpretů, orchestrů a hudebních festivalů. Část tvorby věnoval rovněž své manželce, cembalistce Zuzaně Růžičkové.</p> <p>Hudební skladatel, pedagog, teoretik, kritik a hudební publicista Jan Kapr je autorem nespočtu hudebních titulů — symfonií, orchestrálních děl, komorních a vokálních kusů, jevištní i literární tvorby. Napsal přes dvě stě publicistických prací a kritik uveřejněných v denním i odborném tisku.</p> <p>Patřil ve své době ke skladatelské špičce, získal řadu zahraničních ocenění, avšak kvůli svým razantním postojům byl v roce 1968 zakázán a jeho osobnost a dílo částečně zapomenuty. Na rozdíl od Viktora Kalabise patří Jan Kapr k méně vyhledávaným a uváděným autorům.</p>
<p>Závěrečný koncert cyklu soudobé hudby přinese hudební lahůdky z tvorby současné skladatelské generace. Aneb. Co jste v sezóně neslyšeli a slyšet musíte!</p> <p><strong>Petr Wajsar</strong></p> <p>Hudební skladatel, aranžér, jeho dílo zahrnuje klasickou, jazzovou, populární i scénickou hudbu, spolupracuje s mnoha předními soubory a institucemi, autor mnoha filmových hudeb a znělek, komponuje hudbu pro divadlo. Je držitelem ceny Český lev 2018 za film Hastrman. Spolupracuje s vokálním souborem Skety. Pro Novou scénu Národního divadla v Praze spolu s jazykozpytcem Pavlem Novotným zkomponoval operu-recitál Tramvestie (2019), která mapuje jízdu tramvají z Liberce do Jablonce nad Nisou.</p> <p><strong>Miloš ORSON Štědroň</strong></p> <p>Hudební skladatel, libretista, klavírista, pedagog, multidisciplinární osobnost, autor komorní i orchestrální hudby, scénické hudby, opery, melodramu, jeho doménou je především tvorba pro divadlo. Je autorem divadelní hudby pro Národní divadlo, Divadlo Husa na provázku, Divadlo Na zábradlí a mnohá další, je držitelem řady významných cen. Jeho Velvet Havel (Divadlo Na zábradlí) ovládl Ceny divadelní kritiky 2014 a získal cenu v pěti kategoriích. V prosinci 2017 měla v Národním divadle v Praze premiéru jeho opera na vlastní libreto, Don Hrabal.</p> <p><strong>Jana Kmiťová</strong></p> <p>Slovenská hudební skladatelka, básnířka, malířka, žijící a tvořící ve Vídni, vystudovala VŠMU v Bratislavě a Universität für Musik und darstellende Kunst ve Vídni, úspěšně se účastnila významných skladatelských kurzů po celém světě (Francie, Švýcarsko, Rakousko, Japonsko aj.).</p>
<p>Představíme současnou tvorbu mladé skladatelské generace. Kde čerpají inspiraci? Jak se tvoří skladba na zakázku? Jak dlouho vzniká nová kompozice - jaká je cesta nové skladby od prvních náčrtů až po hotové dílo na jevišti. Jaké jsou cíle dnešních skladatelů? Na mnohé další otázky budeme hledat odpovědi s hostem večera, hudebním skladatelem Ondřejem Štochlem.</p> <p><strong>Ondřej Štochl</strong></p> <p>Skladatel a violista, vystudoval HAMU v Praze, umělecký vedoucí a spoluzakladatel Komorního souboru Konvergence, podílí se na dramaturgii koncertů nejen soudobé hudby u nás i v zahraničí (Unerhörte Musik Berlin 2007, Pražské premiéry 2008, Pražské Jaro 2009 aj.)</p>