This performance is in Czech only!
This performace is in Czech only.
This event is in Czech only!
Scamming is art. They have been with us since the beginning of mankind. They are all around us. And they are more and more of them. There´s no place you…
Scamming is art. They have been with us since the beginning of mankind. They are all around us. And they are more and more of them. There´s no place you…
An evening of graduation works of the 3rd year choreography students of the Department of Dance of the Academy of Music and Dance of the Performing Arts (HAMU)…
This performance is in Czech only.
This performance is in Czech only!
This performance is in Czech only!
This performance is in Czech only!
This performance is in Czech only!
This performance is in Czech only!
This performance is in Czech only!
This performance is in Czech only!
This performance is in Czech only!
This performance is in Czech only!
This performance is in Czech only!
This performance is in Czech only!
This performance is in Czech only.
This performance is in Czech only!
This performance is in Czech only.
This performace is in Czech only.
This performance is in Czech only!
This performance is in Czech only!
This performance is in Czech only!
Scamming is art. They have been with us since the beginning of mankind. They are all around us. And they are more and more of them. There´s no place you…
Scamming is art. They have been with us since the beginning of mankind. They are all around us. And they are more and more of them. There´s no place you…
Malířská tvorba Aleše Zapletala vychází z jeho primárně filosoficky, až analyticky založeného myšlení. Zapletalova zobrazivá a figurativní malba často odkazuje na známé filosofické problémy a poučky, apropriuje příběhy národní literatury, odvolává se na modernistickou tradici, kterou systematicky mapuje, reviduje a jejíž kontury ve vnitřním myšlenkovém boji neustále znovu-utváří. V dřívější sérii obrazů Earthworks se Zapletal prostřednictvím anachronistických motivů krajiny (s explicitními citacemi díla Roberta Smithsona), architektury a lidských či zvířecích figur dopracovával k obsáhlým narativním scénám nabitým často specifickým intimním nábojem. Obrazový formát se pro Zapletala stával jakýmsi prostorem „muzeální prezentace“, displejem, který v jednom čase předvádí ve svých vitrínách fragmenty rozličných civilizací, odlišných jak časem, tak i samotným druhem. Zapletal však čím dál tím více podrobuje tento formát “screenu” radikální kritice: rozkládá jej na základní funkční elementy, které mají v znovuvybudované jednotě vytvářet nové, komplexní, životaschopné obrazové systémy.