Kasha Jandáčková, kolektiv & NoD: Ve dne v noci (PREMIÉRA)

dvojice-1.jpg
“ Šance, že zemřeme při teroristickém útoku je stejná jako ta, že vyhrajeme hlavní výhru v loterii.” Jak se může v jediném okamžiku změnit celý váš život? Jaké důsledky může mít každé sebemenší rozhodnutí? Dám si na koncertě ještě pivo, nebo už pojedu domů? Pojedu metrem, nebo půjdu pěšky? Napíšu mu já, nebo počkám, jestli se ozve sám? Přáli byste znát svůj životní příběh v jeho dalších alternativách nebo je to něco, o čem bychom raději neměli přemýšlet? A kdybychom dostali šanci na druhý život, naplníme ho hrdinskými činy nebo strachem, abychom o něj zase nepřišli? Autorská inscenace režisérky Kashy Jandáčkové VE DNE V NOCI vypráví na základě dokumentárních materiálů, novinových článků, autentických výpovědí a videozáznamů příběhy skutečných obětí teroristických útoků. Životní osudy obyčejných hrdinů, kteří by se jimi raději nestali. V hlavních rolích Anna Linhartová, Karolína Vágnerová, Jan Meduna, Jiří Roskot a Killie Krankie. Inscenace Ve dne v noci je první z linie vlastních produkcí Divadla NoD, kterou pro divadlo připravuje dramaturgyně Natálie Preslová. Cílem této dramaturgické linie je přinášet témata, odrážející aktuální dění kolem nás v českém i světovém kontextu. Měla by poskytovat umělcům možnost svobodného vyjádření, a to skrze vlastní autorské divadelní projekty i na základě výrazných textů současné dramatiky.

designSUPERMARKET – doprovodný program prodejního festivalu současného designu

designspm-01.jpg
Modeschau: Laboratoře módního designu v Holandsku a v Česku / 17:30 Diskuze na téma podpory, zázemí a vývoje módního designu s Nawie Kuiper, kurátorkou festivalu Fashionclash a spoluzakladatelkou projektu Forza Fashion House v Maastrichtu, a dalšími hosty s podobnými ambicemi z českého prostředí. Moderuje Veronika Ruppert (Modeschau, Radio Wave). Sharon Keren: Současný izraelský šperk na univerzitě "Shenkar – Engeneering. Design. Art.” / 18:45 Přednáška o tom, jak se formovala katedra Designu šperku pod pětiletým vedením osobnosti, jež není šperkařem, ale významným sochařem a performerem, členem známé umělecké skupiny Zik Group činné od poloviny 80. let. Sluneční modernismus: Přednáška Adama Štěcha o jeho architektonickém dobrodružství v Kalifornii / ve spolupráci s Rádiem 1 / 20:00 Osobní výpověď kurátora designu a architektury z návštěvy výjimečných architektonických děl druhé poloviny 20. století v Kalifornii, včetně realizací Richarda Neutry, Johna Lautnera, Rudolfa Schnidlera, Donalda Olsena nebo Bruce Goffa. designSUPERMARKET slaví 10! / narozeninový večírek / 22:00 DJs Pierre Urban & NobodyListen

Soňa Ferienčíková & BOD.Y: SOTTY + projekce filmu Kto z koho

sotty-01.jpg
„A stejně se točí!“ Bod v prostoru. Prostor v těle. Točící se tělo v prostoru. Co všechno se musí roztočit, abychom našli pevný bod sami v sobě? Kde se nachází hranice mezi vnitřním světem performera a vnější realitou diváka? Pohybové představení slovenské tanečnice Soni Ferienčíkové se živě hranou autorskou hudbou slovinského hudebníka Gašpera Piana. Představení pracuje s napětím mezi osobním a veřejným, vnitřním a  vnějším, mezi skrytým a odhaleným. Překračuje hranici čtvrté stěny a přichází blíž k divákům. Hledá prostor mezi komplexností pohybu a jednoduchostí momentu bytí. SOTTY se vynoří, vnoří a znovu vynoří. Je pohlcená vírem, převálcovaná melodií, naplněná spojením. Délka představení: 30 min Po představení bude následovat projekce tanečního filmu Kto z koho. Režie a choreografie: Zuzana Burianová / dramaturgie: Adam Hanuljak / tanec: Soňa Ferienčíková, Jaroslav Ondruš.

D. Sulženko Hoštová, J. Čtvrtník, Experimentální prostor NoD: Proces

20150122-7185.jpg
...bez příběhu, bez emocí, beze smyslu...bez humoru, bez režie, bez nadhledu... trapný, nudný, dlouhý... prázdný, nahý, krátký... bez konce a bez názoru. Pořád málo a přesto příliš moc! Po čtyřech letech tvůrčí pauzy se na scénu vrací tanečnice Dora Sulženko Hoštová s autorskou pohybovou inscenací Proces. Na rozdíl od předchozích sólových projektů ji nyní na jevišti doprovází herec a tanečník Jan Čtvrtník a hudebnice a DJka Johana Švarcová. Všechno co jste chtěli vědět o tanci, ale báli jste se zeptat. Proces v tomto případě není „Kafkův“, ale tvůrčí. Pohled na vznik představení z různých úhlů, po vrstvách. Málokdy diváci přemýšlejí o tom, co stojí za hotovým představením. Co by se ale stalo, kdyby sledovali proces jeho vzniku, ukazuje nově připravovaná premiéra v NoD. Jednotlivé pohyby, pokusy, samotný pohyb, pak i zvuk, tréning opakování, pilování detailů. Proces je také o tom, jak by taneční představení nemělo vypadat: „Bez příběhu, bez emocí, beze smyslu...bez humoru, bez režie, bez nadhledu... Trapný, nudný, dlouhý... Prázdný, nahý, krátký... Bez konce a bez názoru. Pořád málo a přesto příliš a moc,“ říká autorka Dora Hoštová, která v inscenaci také sama tančí. Na Proces nežádala granty, aby si uchovala naprostou tvůrčí svobodu a volnost. Vznik inscenace podpořili samotní diváci na donátorském portálu Everfund.cz. Tvůrčí tým Procesu dotváří mladý herec Jan Čtvrtník a dramaturgyně Marta Ljubková, která se podílela například na divadelní události loňské divadelní sezóny, inscenaci Dechovka Divadla Vosto5. Představení doplňuje živou hudbou Johana Švarcová, která působí například ve svojí hudební formaci Kazety. „Dora Hoštová patří k originálním tanečníkům a choreografům, kteří se snaží stále hledat nové způsoby vyjádření a má tak v dramaturgii NoDu své místo. Představení Proces kolem sebe navíc vyzařuje auru dobrodružství. Myslím, že Dora se nyní nachází v přelomovém momentě života a že stejně přelomový bude i Proces,“ slibuje dramaturg Experimentálního prostoru NoD Adam Halaš. PRESS "Zázraky se dějí, pomyslela jsem si po několika minutách sledování Procesu Dory Sulženko Hoštové a Jana Čtvrtníka v Nodu. Co scéna, to překvapení. Skvělí a neokoukaní protagonisté, živý, aktivní sound (Johanka Švarcová), choreografie s minimem stereotypů, nepředvídatelná struktura a ošidně formulovatelné téma." Jana Návratová, Taneční zóna "Ačkoli je inscenace pojata s nadsázkou, s pohybem a jeho kvalitou zacházejí interpreti poctivě. Celému kusu určitě přispěla i přítomnost dramaturgyně (Marta Ljubková), ale jde především o promyšlené autorské představení s názorem. A to zdaleka není samozřejmost. Stejně jako schopnost podívat se na svůj vlastní obor s nadhledem." Lucie Kocourková, OperaPLUS "Proces sliboval dokonalé dílo, čemuž určitým způsobem dostál. Jedná se o experimentální projekt, ve kterém tvůrci inteligentním způsobem zesměšňují současné divadelní (i filmové) postupy a techniky. Dora Sulženko Hoštová je již zkušenou choreografkou, což mohl nejeden divák ocenit na choreografické struktuře celého kusu... Hoštová umí vytvořit odlehčené, ale přesto inteligentní dílo, které v dnešní tanečně-divadelní produkci, zahlcené nekvalitně zpracovanými vážnými tématy, je velmi vítané." Josef Bartoš, Taneční aktuality Rozhovor Jakuba Nováka s Dorou Sulženko Hoštovou Recenze Josefa Bartoše

Blondage (FKA Rangleklods) // support: Killiekrankie

blondage.jpg
Hypnotičtí Dáni Blondage přivezou svůj electro-pop do Prahy Dánské duo Blondage (dříve Rangleklods) představuje v současné době ojedinělý mix elektroniky a popu. Mají za sebou tour s WhoMadeWho a shows na festivalech Sziget nebo MS Dockwille. U nás se představilo dvakrát v Brně a letošní léto na Besedě u bigbítu. Díky smyslnému 90. soundu a charismatickému živému projevu teď přišla na řadu i Praha! Společně s českými Killiekrankie si podmaní 14. prosince Experimentální prostor NoD. Hypnotická a tak trochu mimozemská. Taková je tvorba dánského dua Blondage (dříve Rangleklods), která se pohybuje na pomezí indie popu a experimentální elektroniky. Esben Nørskov Andersen a Pernille Smith-Sivertsen jsou “pouze” dva, ale o to větší energie a preciznost z jejich tvorby i živých vystoupení sálá. Často také zapojují zvuk vlastnoručně vyrobených vychytávek a snaží se naživo dělat vše od zpěvu, přes tanec až po hru na několik nástrojů. Někdo by řekl, že je to chaos, ale opak je pravdou. Vše mají charismatičtí Dáni promyšlené. I přesto, že u nás zatím nejsou tolik známí, pro evropské publikum se řadí mezí nejzajímavější jména současnosti. Jejich první EP Home vyšlo v roce 2011 a společně s ním i první kladné recenze (např. singl Young a Dumb a recenze od NME). Ještě pod názvem Rangleklods vydali debutové album Beekeeper a minulý rok druhé s názvem Straitjacket. Každá skladba je dokonalou souhrou tónů, éterický hlas Pernille se proplétá s hrubším Esbenovým a čiší z nich nádech nespoutaných 90. let, zároveň nadčasovost (Lost U, Lucky Black Skirt). Jejich základna fanoušků se rozrostla i díky turné s WhoMadeWho a shows na festivalech jako Sziget, německém MS Dockville a dalších. Nově teď vystupují pod jménem Blondage, od svého předchozího jména se ale určitě nedistancují. “Potřebujeme jen nový začátek, který nám pomůže dál se vyvíjet. Blondage je spojením slov “blond” a “bondage”, což je kombinace naivity a snění s agresí a smyslností.” nechala se dvojice slyšet při releasu skladby Dive. U nás se zatím představili dvakrát v Brně a toto léto na Besedě u bigbítu. Pražské publikum se jich dočká 14. prosince v Experimentálním prostoru NoD, kde vystoupí společně s letošními objevy Killiekrankie. Obě elektronické dvojice jsou něčím jiné, jedno mají ale společné - osobitost a podmanivou energii, kterou stojí za to poznat na živo.

Anna Kukuczková: O tom se nemluví

o-tom-se-nemluvi-facebook.jpg
Jmenuji se Inna. Nikdy mě nenapadlo, že by se mi něco takového mohlo stát. Neznám nikoho ze svého okolí, komu se to stalo. Ale já to přece taky nikomu neřekla. O tom se prostě asi nemluví. Autorské představení o znásilnění, o krutém zásahu do života člověka, který poznamená lidskou duši na celý život. Ale jak zapomenout? Jak dál žít? Může člověk v takové situaci odpustit? Inscenace je inspirovaná autentickými výpověďmi a příběhy žen, které se staly oběťmi znásilnění. Bakalářské představení Anny Kukuczkové, studentky katedry pantomimy HAMU. Představení vzniklo za finanční podpory HAMU. - - - - - - - - - - PRESS: Za svůj nedlouhý umělecký život se Kukuczková vypracovala v osobnost, o jejíchž kvalitách není mezi znalci pochyb. Obdivuhodně tvárná, s kvalitní technickou průpravou, spolehlivě plní své úkoly. - L. Petišková (Taneční aktuality)

Nebeský - Trmíková & NoD: Miluji tě jak po smrti

mtjp-premiera-fotograf-lali-laytadze-4.jpg
Do Experimentálního prostoru NoD se v další sezóně vrací režisér Jan Nebeský s premiérou nové činoherní inscenace Miluji tě jak po smrti. V hlavních rolích se představí Lucie Trmíková, která je zároveň autorkou scénáře, a Karel Dobrý v alternaci s Miloslavem Königem. Připravovaná divadelní inscenace je věnována pozoruhodné dvojici Gottfrieda Benna /1886 – 1956/ a Else Lasker-Schülerové /1869 – 1945/. Mladý muž z rodiny pastora a o sedmnáct let starší básnířka židovského původu se poznali v Berlíně před rokem 1912. Vzájemné citové vzplanutí nalezlo svůj výraz v poezii obou dvou. Jejich příběh ukazuje obtížnost německo - židovské symbiózy. Elsa Lasker- Schűlerová byla podle Karla Krause „nejsilnější a nejneschůdnější lyrický zjev moderního Německa.“ Gottfried Benn byl mezinárodně uznávaným lyrikem, už za svého života pokládán za nejzajímavějšího a současně i nejskandálnějšího básníka své doby. Přestože citové vzplanutí Elsy a Gottfrieda v roce 1912 bylo krátké, poznamenalo je oba na celý život. „Jan Nebeský patří k těm tvůrcům, kteří jsou s NoDem neodmyslitelně spjati. Jsme velmi rádi, že po úspěchu inscenací Kabaret Shakerspeare, Peklo – Dantovské variace nebo Dvojí domov / z Čepa naše spolupráce dále pokračuje.“ říká Natálie Preslová, dramaturg Experimentálního prostoru NoD a dodává: “ Inscenace Miluji tě jak po smrti vypráví o ničivé síle lásky, což je podle mne téma, které Nebeského dlouhodobě zajímá. Zároveň v ní sledujeme příběh lidí, kteří se potkali v nejhorší možné době, která nám může připomenout současný svět kolem nás, možná více, než bychom čekali.“ - - - - - - - - - - PRESS: "Inscenace Jana Nebeského má podobu až jakéhosi divokého dada kabaretu, v němž je řada pasáží zhudebněná a kde se oba hrdinové představují jako extrémní tvorové jdoucí vždy a za všech okolností na hranu, jejich láska je nekončící boj o to, kdo s koho. Výborná je živě reprodukovaná hudba – na této podobě díla se nečekaně sešly dvě výrazné osobnosti – Martin Dohnal a Emil Viklický." - Jana Machalická, Lidové noviny "... záleží na tom, nakolik je člověk ochoten přijmout rozporuplnost postav ve vysoké kabaretní nadsázce. Inscenace pokračuje ve stylu Nebeského obrazivých kontroverzních střetů nejrůznějších paradoxů, poutavých, ale mnohdy nesnesitelných charakterů, které se nechtějí a neumí zařadit do main-streamové společnosti. Z osobní zkušenosti si myslím, že nejlepší způsob, jak takové představení vnímat, je nechat se unášet na vlně obrazů a představ, a doslova si je prožít." - Jana Soprová, Scéna.cz

Kolektiv Maso krůtí: Cirkusvobody

img-6734-small.jpg
Uvidíte zcela vídané a uslyšíte zcela slýchané v zapomenutelné show k nepopukání! MASO KRŮTÍ přijíždí se svým Cirkusem do místa a doby, kdy se svoboda stala nadužívaným pojmem. Pod šapitó, které Krůty autorsky staví z osobních zkušeností a postojů, se tři herečky jako cvičená i divoká zvěř prohýbají pod bičem, který práská v rytmu prapodivných otázek. A protože se holky krůtí nerady berou moc vážně, naplní celou manéž nadsázkou. Jakkoliv se snaží přijít na to, co to ta svoboda vlastně je. Urputně hledají odpověď na generační otázku: Co vlastně chceš? A ve chvíli, kdy si naivně myslí, že jsou naprosto obnažené a mluví čistou pravdu, někdo zase jen roztáhne další oponu.

Kasha Jandáčková, kolektiv & NoD: Ve dne v noci

dvojice-1.jpg
“ Šance, že zemřeme při teroristickém útoku je stejná jako ta, že vyhrajeme hlavní výhru v loterii.” Jak se může v jediném okamžiku změnit celý váš život? Jaké důsledky může mít každé sebemenší rozhodnutí? Dám si na koncertě ještě pivo, nebo už pojedu domů? Pojedu metrem, nebo půjdu pěšky? Napíšu mu já, nebo počkám, jestli se ozve sám? Přáli byste znát svůj životní příběh v jeho dalších alternativách nebo je to něco, o čem bychom raději neměli přemýšlet? A kdybychom dostali šanci na druhý život, naplníme ho hrdinskými činy nebo strachem, abychom o něj zase nepřišli? Autorská inscenace režisérky Kashy Jandáčkové VE DNE V NOCI vypráví na základě dokumentárních materiálů, novinových článků, autentických výpovědí a videozáznamů příběhy skutečných obětí teroristických útoků. Životní osudy obyčejných hrdinů, kteří by se jimi raději nestali. V hlavních rolích Anna Linhartová, Karolína Vágnerová, Jan Meduna, Jiří Roskot a Killie Krankie. Inscenace Ve dne v noci je první z linie vlastních produkcí Divadla NoD, kterou pro divadlo připravuje dramaturgyně Natálie Preslová. Cílem této dramaturgické linie je přinášet témata, odrážející aktuální dění kolem nás v českém i světovém kontextu. Měla by poskytovat umělcům možnost svobodného vyjádření, a to skrze vlastní autorské divadelní projekty i na základě výrazných textů současné dramatiky.

Tvůrčí skupina Díra na trhu: Plešatá zpěvačka (Ionesco, Jánová, Valerián)

plesata-zpevacka-13.jpg
DÍRA NA TRHU uvádí PLEŠATÁ ZPĚVAČKA 2015 (Ionesco, Jánová, Valerián) Inscenace Plešatá zpěvačka 2015 vychází z původního dramatu od Eugèna Ionesca z roku 1950. Autor se inspiroval slovníkem rumunsko-anglické konverzace a ze všech nesmyslných a strohých frází, které v učebnici našel, dal dohromady dialogy pro dva anglické manželské páry. Na formální a nezáživné návštěvě u jednoho z nich řeší naprosté nesmysly, neposlouchají se a do krve se hádají o banálních problémech. Ionesco tak absurdním způsobem poukazoval na problémy mezilidské komunikace a vzájemného neporozumnění. Vznikla tím absurdní komedie, která svou nadčasovostí a aktuálností inspirovala zase nás. Naše “falešná zpěvačka” nastavuje zrcadlo téhle úžasné době, ve které všichni žijeme. Ionescův námět jsme přenesli do současné nekompromisní doby a prostředí, které je blízké mladým lidem. Ocitáme se v pražském dekadentním baru, kde vidíme dekadentní obrazy a dekadentní instalace. Sraz tu má pražská dekadentní mládež. Všichni hlásají svůj dekadentní názor a zároveň se dekadentně neposlouchají. Nezajímá je nikdo, kromě jich samotných. Nerespektují nikoho, kromě vlastního ega. Ničeho a nikoho se nebojí… snad kromě Velitele Požárníků… a režiséra.

NoD / Kviiiz

img-0498.JPG
Vědomostní kavárenský kvíz. Další vydání vědomostního zápolení na vlnách vašich mozkových závitů. Postavte si tým o maximálně 4 lidech a pojďte vyzkoušet nakolik se orientujete v učivu středních škol, populárních tématech i v makabrózních zákoutích divna. Pravidla: - dvě kola po patnácti otázkách - v každém týmu maximálně 4 osoby - zákaz používání chytrofónů a internetů - vítězný tým má milou povinnost vytvořit následující kvíz - první tým v pořadí vyhrává vstupenky na libovolné divadelní představení v NoD - druhý a třetí tým získávají bonus ke spotřebě u nás na baru Café NoD Pro překvapivě velkou účast v minulém kole omezujeme počet týmů na 15. Týmy se budou registrovat od 19:30 do 19:50. Vstup zdarma

Nebeský - Trmíková - Prachař & Experimentální prostor NoD: DVOJÍ DOMOV / z Čepa (DERNIÉRA)

img-0164.jpg
„Jest kdesi sladké jádro, ale polámeme si ještě všechny nehty, než se k němu dostaneme.“ Prozaik a esejista Jan Čep ve svém díle často hovoří o druhém světě, který je našim očím skrytý, o druhém domovu, ve kterém, jak Čep věří „budou všechny věci přítomny zároveň a touha nebude utrpením, nýbrž slastí bez konce. Uvidíme se tam tváří v tvář, ne už jenom v zrcadle a podobenství, a jizvy našich srdcí zatřpytí se jako hvězdy“. Brány této druhé reality se skrze texty Jana Čepa v nové inscenaci s názvem Dvojí domov pokusí otevřít tvůrci Lucie Trmíková, David Prachař a Jan Nebeský, kteří se po několika úspěšných inscenacích (PEKLO – Dantovské variace, Kabaret Shakespeare, ad.) opět vrací do Experimentálního prostoru NoD. Tradiční tvůrčí trojlístek doplní nově od září 2016 herec Ondřej Pavelka. Všechny jemné pocity i bouřlivá dramata duše Čepových textů skrze hudbu zvnitřní Martin Dohnal. Výtvarně inscenaci oživí Igor Korpaczewski. Název Dvojí domov je též velmi výstižným pro Čepovu celoživotní situaci. V roce 1948 opustil komunistické Československo a až do své smrti žil ve svém druhém domově, ve Francii. Celý život ale nepřestal toužit po Čechách, svém prvním domově, do kterého se po své emigraci už nikdy nevrátil. Jeho dílo bylo po čtyřicet let komunismu jen velmi málo přístupné. Teprve v roce 1991, téměř dvacet let po jeho smrti v exilu ve Francii, vyšlo v Čechách jeho souborné vydání. „V dramaturgii NoDu chceme dát prostor i hlubším až metafyzickým námětům, kterým se právě Jan Čep ve své literatuře věnuje.“ říká Adam Halaš, umělecký šéf Experimentáního prostoru NoD a dodává: „Představení je pro mě především o umění se rozhodnout. Jedná se o zajímavou paralelu na téma krize středního věku, které již bylo v NoDu zpracováno v inscenaci Peklo – Dantovské variace. Intimní až básnické duševno může být jistým protipólem ke křiklavým soudobým tématům, která neustálým omíláním ztratila svůj obsah. Těším se na další spolupráci s triem Nebeský – Trmíková – Prachař, kteří díky své sehranosti a profesionalitě dokáží divákovi takový intimní zážitek zprostředkovat.“ - - - - - PRESS "Dvojí domov je stručně řečeno krásná a poetická inscenace. Má podobu divadelní eseje neokázale se zamýšlející nad životem a smrtí, setkáváním se a míjením, blízkostí i cizotou ... činí to jemně, nepateticky, a ještě s humorem ... " - Jana Machalická (Lidové noviny, 13.10.2015) " Jemnými, přitom divadelně bohatými a proměnlivými prostředky nás Jan Nebeský se svými kolegy dovedl k existenciálnímu ztišení, po němž by snad bylo příhodnější zážitek ještě dlouze dodýchat než ho okamžitě odměnit potleskem. Ten si ovšem tvůrci zaslouží." - Jan Kerbr (Divadelní noviny, 24.10.2015) "Druhý domov je intenzivní svět skrytý uvnitř. Chce se mi běžet přes pustá a neznámá pole, jako duchovně zaměřenému spisovateli, esejistovi, překladateli a českému emigrantovi ve Francii Janu Čepovi (1902 až 1974). Můžete běžet také ..." - Dana Benešová-Trčková (ČT24, 29.10.2015)

Nebeský - Trmíková & NoD: Miluji tě jak po smrti

mtjp-premiera-fotograf-lali-laytadze-4.jpg
Do Experimentálního prostoru NoD se v další sezóně vrací režisér Jan Nebeský s premiérou nové činoherní inscenace Miluji tě jak po smrti. V hlavních rolích se představí Lucie Trmíková, která je zároveň autorkou scénáře, a Karel Dobrý v alternaci s Miloslavem Königem. Připravovaná divadelní inscenace je věnována pozoruhodné dvojici Gottfrieda Benna /1886 – 1956/ a Else Lasker-Schülerové /1869 – 1945/. Mladý muž z rodiny pastora a o sedmnáct let starší básnířka židovského původu se poznali v Berlíně před rokem 1912. Vzájemné citové vzplanutí nalezlo svůj výraz v poezii obou dvou. Jejich příběh ukazuje obtížnost německo - židovské symbiózy. Elsa Lasker- Schűlerová byla podle Karla Krause „nejsilnější a nejneschůdnější lyrický zjev moderního Německa.“ Gottfried Benn byl mezinárodně uznávaným lyrikem, už za svého života pokládán za nejzajímavějšího a současně i nejskandálnějšího básníka své doby. Přestože citové vzplanutí Elsy a Gottfrieda v roce 1912 bylo krátké, poznamenalo je oba na celý život. „Jan Nebeský patří k těm tvůrcům, kteří jsou s NoDem neodmyslitelně spjati. Jsme velmi rádi, že po úspěchu inscenací Kabaret Shakerspeare, Peklo – Dantovské variace nebo Dvojí domov / z Čepa naše spolupráce dále pokračuje.“ říká Natálie Preslová, dramaturg Experimentálního prostoru NoD a dodává: “ Inscenace Miluji tě jak po smrti vypráví o ničivé síle lásky, což je podle mne téma, které Nebeského dlouhodobě zajímá. Zároveň v ní sledujeme příběh lidí, kteří se potkali v nejhorší možné době, která nám může připomenout současný svět kolem nás, možná více, než bychom čekali.“ - - - - - - - - - - PRESS: "Inscenace Jana Nebeského má podobu až jakéhosi divokého dada kabaretu, v němž je řada pasáží zhudebněná a kde se oba hrdinové představují jako extrémní tvorové jdoucí vždy a za všech okolností na hranu, jejich láska je nekončící boj o to, kdo s koho. Výborná je živě reprodukovaná hudba – na této podobě díla se nečekaně sešly dvě výrazné osobnosti – Martin Dohnal a Emil Viklický." - Jana Machalická, Lidové noviny "... záleží na tom, nakolik je člověk ochoten přijmout rozporuplnost postav ve vysoké kabaretní nadsázce. Inscenace pokračuje ve stylu Nebeského obrazivých kontroverzních střetů nejrůznějších paradoxů, poutavých, ale mnohdy nesnesitelných charakterů, které se nechtějí a neumí zařadit do main-streamové společnosti. Z osobní zkušenosti si myslím, že nejlepší způsob, jak takové představení vnímat, je nechat se unášet na vlně obrazů a představ, a doslova si je prožít." - Jana Soprová, Scéna.cz

Jana Vrána & NoD: Resolution

jana-ctverec.jpg
„Změnila jsem sama sebe…“ Audiovizuální taneční show, která se zabývá příčinou, průběhem a výsledkem ZMĚNY. Inspirováno pravdivým příběhem hlavní postavy J.V., která se vědomě rozhodla ke ZMĚNĚ a ukončila destruktivní návyky, vybudované v minulosti. - - - - - PRESS Nejpřesvědčivěji a nejsilněji působí Jana Vrána svou fyzickou prezencí, svou silou, houževnatostí a charismatickým výrazem. Jejímu Odhodlání/Resolution věříme. Postava jí ztvárněná je silná; je jasné, že to dá. - Nina Vangeli (Tanenčí zóna) Jana Vrána a její tým vystačily s tvůrčím dechem až do konce. Jednotlivé obrazy a scény byly natolik poutavé, že neztratily během celého představení divákovu pozornost. Z velké části se jednalo o jakési futuristické vize, mnohdy doslova až neuvěřitelné vizuální výjevy a krajiny, nad kterými jste mohli jen žasnout. - Josef Bartoš (Taneční aktuality)
design by various