BE 22 | USB - Universal Swing Brothers

usblogo.jpg
Hudební projekt multižánrového Dj MGL (Music Grande Luxe) spojuje klasický Djing s hrou na živé nástroje. Sety, od poslechových, plných jazzu, breaků a funku, přes electroswingové, často prokládané housem a balkánem, až po energické dnb, jsou okořeněné výkony muzikantů. Nejčastější kombinací je trumpeta a saxofon, příležitostně doplňována či nahrazena elektrickou kytarou, cellem, houslemi a případně perkusemi. Frontman, excelentní MC a trumpetista Dawe Trumpeteer, dokáže s tancechtivým publikem opravdové divy. Hudebním mottem projektu je, aby dámy a pánové začali na parketu opět tančit spolu, tak jak tomu bývalo kdysi. Ostatně, o tom se můžete přijít přesvědčit sami. USB jsou residenty a headlinery událostí Radio1 Electroswing River a klubu Cross, slyšet je můžete na řadě festivalů a v klubech nejen v ČR. FB: www.facebook.com/UNBROS SoundCloud: www.soundcloud.com/dj_mgl www.radio23.cz

Nebeský - Trmíková - Prachař & 420PEOPLE & Experimentální prostor NoD: Peklo - Dantovské variace

web-vizual-peklo.jpg
David Prachař a 420PEOPLE v tragikomedii o souboji se životem mírně za zenitem. Hudba a tanec v kolotoči nudy, lenosti a apatie. Peklo není místo, je to stav duše. Osvědčené tvůrčí trio Nebeský – Trmíková – Prachař se vrací do Experimentálního prostoru NoD. Ve spolupráci s výjimečným souborem současného tance 420PEOPLE zde zinscenují Peklo, představení inspirované Božskou komedií Dante Alighieriho a tématem krize středního věku. V hlavní roli tragikomického podobenství o souboji se smutkem, nudou a leností, které se vkrádají do lidského života po uplynutí jeho první poloviny, se představí David Prachař. Jedná se již o druhé představení, kde se na divadelní scéně setká se souborem 420PEOPLE , který má za sebou spolupráci se světově uznávanými choreografy, jako je například Ohad Naharin. Brilantní herecké mistrovství, prvotřídní taneční výkony v osobité choreografii, nevšedně pojatý klasický námět, genius loci výjimečného místa… Peklo - Dantovské variace slibuje mimořádný divácký zážitek! Rozhovor (nejenom) o Pekle a krizi středního věku s Natašou Novotnou a Davidem Prachařem. --- Představení vzniká v koprodukční spolupráci Jedl o.s., Experimentálního prostoru NoD a 420PEOPLE. Partnerem inscenace je Činohra Divadla X. F. Šaldy a Národní divadlo. Představení vzniká za finanční podpory Ministerstva kultury ČR, Hlavního města Prahy, Nadace Život umělce, Nadace Český literární fond, Státního fondu kultury ČR, Fondation BNP Paribas.

    Co vás žere... když jste 50+

    skutek.jpg
    První z veřejných debat pořádaných spolkem Skutek. Tentokrát o situaci umělců, kurátorů, kritiků umění a představitelů dalších oborů, kterým již bylo padesát. Mění se s věkem představy, o tom čeho chceme dosáhnout? A čeho lze za současných podmínek dosáhnout? Mohou v tom pomoci spolkové organizace? Moderují Tereza Jindrová a Jiří Ptáček Vystoupí Blanka Jiráčková, Marie Klimešová, Petr Kvíčala, Pavel Lagner, Stanislav Zippe a další

    Centrum pro studium populární kultury | Rok mezi venkovem a městem: Na kolik vyjde simit s ayranem!?

    vecirek-cspk-s-logy-01-01.png
    První z cyklu večírků na téma Rok mezi venkovem a městem. Migrace z venkova do měst je archetypem sociální mobility související s kapitalistickou dělbou práce. Příspěvek se zaměří na obrazy selhání a neúspěchu, nostalgie a melancholie nabourávající budovatelský mýtus současného způsobu produkce. Večerem provedou ukázky z filmů a videoklipů východní Evropy posledního čtvrtstoletí. Při večírku vysvětlí co to je simit (ayran všichni známe) a další důležité informace předá Ondřej Daniel, pilíř Centra pro studium populární kultury. Pořádá Centrum pro studium populární kultury .

    12 let Farmy v jeskyni | Farma v jeskyni: Čekárna

    cekarna3.jpg
    Uvádíme se speciálním hostem Charlottou Öfverholm. Představení proběhne v rámci přehlídky inscenací a projektů Mezinárodního divadelního studia Farma v jeskyni. 12 let Farmy v jeskyni 28. 10. - 1. 11. 2014, Praha na vlastní kůži www.infarma.info Paměť versus současnost místa – železniční stanice Žilina–Záriečie, ze které byli během druhé světové války deportováni Židé ze Slovenského státu. V čekárně jako v meziprostoru se potkávají „náhodní“ cestující a nenáhodně se tam vracejí mrtví. V banálním vztahovém trojúhelníku se kumuluje privátní násilí evokující nezhojené historické trauma, ze kterého pořád roste tichý nacionalizmus. Jsme na místě svědomí střední Evropy, kde se za tónů slovenského tanga setkáváme s přízraky těch, s nimiž jsme se nerozloučili. Inscenace získala cenu týdeníku Respekt za nejsilnější taneční dílo! "V Čekárně je zběsilost i systém. Jsou to stručné dějiny naší hanby podané skrze excitované, drsně ironické, nesentimentální taneční obrazy. O jejich rytmu, dynamice, tělesném a emocionálním napětí ani nemluvě. Farma je choreografickým divadlem par excellence." (Jana Navrátilová, Mladá fronta DNES)

      12 let Farmy v jeskyni | Daniel Abreu: Perro (ESP)

      perro-ximo-flores.JPG
      Host Farmy v jeskyni a Experimentálního prostoru NoD Daniel Abreu patří mezi špičkové evropské tanečníky a choreografy. V Madridu založil vlastní taneční skupinu a spolupracuje s mnoha soubory po celé Evropě. V Praze vystoupí se sólovým projektem Perro. Příběh se odehrává na prázdném jevišti, kde je v tento moment prostor pouze pro jednu osobu, která, jako všichni ostatní, vznikla díky souhře fyzických a emocionálních náhod. Perro (pes) je označován jako nejlepší přítel člověka, ale je plný protikladů, je divoký i ochočený, důvěřivý i vzteklý. Díky intuici se v něm spojuje neslučitelné. Perro je příběh, který jedna osoba vypráví o ostatních, je zároveň zvířecí, lidský, obklopený přáteli i opuštěný. Představení trvá 50 minut. --- Perro se těší mezinárodnímu úspěchu. Slaví úspěch v divadlech a na festivalech napříč Evropou a Severní i Jižní Amerikou, například ve Španělsku, Velké Británii, Brazílii, Chorvatsku, El Salvadoru, Guatemale a Nicaragui. Představení proběhne v rámci přehlídky inscenací a projektů Mezinárodního divadelního studia Farma v jeskyni. 12 let Farmy v jeskyni 28. 10. - 1. 11. 2014, Praha www.infarma.info “In Perro he reaches such a level of synthesis and complexity, simplicity and brutality, I have seen in very few performances (…) I could not classify this work but I can say that it is mature and essential”. Adolfo Simón, nº 81 de la Revista Por la Danza “Always smart (even when he spits out to the air), Daniel Abreu travels to his maturity and towards the mirror… The appropriate use of the space, the silences, the darkness that links the elaborated scenes, as cerebral as physical, as lyrical as cruel… Very few times must the critic evaluate a priori a freshman’s work. Despite his experience as dancer, Daniel Abreu is a freshman creator. His solos show a progression which commands respect and invites the best observation…” Roger Salas. El País, 13 de Noviembre de 2006