BE 22 | Do-Theatre: Gofmaniana. Dust of Dreams

novygofman-nejlep6.jpg
Do Prahy se vrací světově proslulé taneční divadlo Do-Theatre. Jeden z nejvlivnějších souborů postkomunistického Ruska, průkopníci fyzického divadla a tvůrci naléhavých a poetických choreografií, do České republiky poprvé přivezou vizuálně strhující představení Gofmaniana. Dust of Dreams. Publiku jej zahrají rovnou dvakrát, 23. a 24. října, k příležitosti narozeninových oslav BE 22. Snové představení Gofmaniana. Dust of Dreams je taneční variací na fantazie výstředního německého spisovatele, hudebního skladatele a malíře E. T. A. Hoffmanna (1776-1822). Gofmaniana. Dust of dreams je výpravná a inspirativní tanečně-divadelní show s magickou scénografií, originální hudbou, projekcemi, surreálnými kostýmy a maskami, která přivádí k životu svět Hoffmannových představ. Nejde ale o pouhé ztvárnění jeho příběhů. Je to cesta. Putujeme a proplétáme se labyrintem vizí, mezi přízračnými stíny a zářivými přeludy. Gofmaniana vypráví příběh osamělé duše, která upřednostila sny a iluze před všemi svody tohoto světa. Představení je inspirováno nerealizovaným scénářem Andreje Tarkovského "Hoffmanniana", věnovaným posledním dnům Hoffmannova života. Ten kromě Franze Kafky či E. A. Poea inspiroval k tvorbě například Neila Gaimana či The Residents. Sometimes I have the dreams. Strange dreams. Peculiar dreams. The eyes... They glimmer in a dark. They stir. They stare at me. Why do I see them? Why do they scare me? Why do I pine for them? Why? Více fotografií z představení Oficiální web Do-Theatre Představení je mezinárodně srozumitelné. Upozornění pro alergiky: v představení se pracuje s peřím! --- PRESS --- Do-Theatre a dosud nerealizovaný scénář Andreje Tarkovského. Kateřina Nechvílová, Literární noviny Hvězdy tanečního divadla přivezou fantazii, kterou obdivoval Kafka i Poe. Tomáš Šťástka, iDnes.cz

    BE 22 | Voilà!: Křest CD Décollage

    voial.jpg
    Kapela Voilà vydává své první album Décollage, které je poskládané z pestré mozaiky příběhů. Osobité aranže, citlivé beaty, vtip a výborný zvuk jen dokazují, že se v jejich tvorbě snoubí talent a zkušenost hudebníků s originálním hlasovým projevem frontmanky Zdenky Trvalcové. Album Décollage mapuje tvorbu kapely Voilà od jejich počátků až po současnost. „Vše začalo před čtyřmi lety mou spoluprací s akordeonistou Michalem Mihokem, který významně ovlivnil celé směrování kapely. Už od začátku vymýšlel velmi neobvyklé aranžmá a hlavně mě podporoval v tom, abychom začali hrát autorské písně. Časem se k nám přidávali další muzikanti z Konzervatoře Jaroslava Ježka a od roku 2014 tvoří kapelu Voilá právě Michal, kontrabasista Miloš Klápště, kytarista Antonín Dlapa, bubeník Jan Chalupa a já,“ říká Zdenka Trvalcová a dodává, co jí inspirovalo při výběru názvu alba a písní pro debutové album. „Décollage má mnoho významů. Mimo jiné je to výtvarná technika, při níž rozeberete dílo na jednotlivé fragmenty a následně je poskládáte dohromady. Podobnou technikou jsme kdysi na začátku rozebrali a znovu poskládali známé francouzské písně, zejména šansony od Edith Piaf a v průběhu let jsme podobným způsobem upravili i naše úplně první autorské písně, které se nakonec ustálily do podoby, v jaké jsou na albu.“ Décollage je konceptuální album, které zaznamenává první roky existence kapely Voilà a je zároveň jakýmsi deníkem zpěvačky Zdenky, která je autorkou nebo spoluautorkou všech písní. Inspirací jsou jí cesty po Evropě, milostné zážitky vyprávěné s vtipnou nadsázkou, hudba a jazyk zemí, které má ráda. Hudební nápady následně zpracovává do originálních aranží akordeonista Michal Mihok a finální podoba písní je pak výsledkem zkoušek celé kapely. Na albu Décollage se objevuje osm autorských skladeb a tři cover verze francouzských písní, se kterými Voilà začínali. Všechny skladby jsou ve francouzském jazyce až na hit Flip flops, který je nazpívaný v angličtině. Na albu spolupracovali dva francouzští textaři – zpěvák Gäel Müller ze Strasbourgu a básník Guillaume Salvan, žijící v Praze. Na textu k písni Flip flops se spoluautorsky podílela Zuzana Falátová. Zvuku desky a spoluprodukce několika písní se ujal Karel Štulo. Mastering probíhal ve Velvet studiu pod vedením Iva Sedláčka. V průbehu večera vystoupí i řada hudebních hostů jako Hot Sisters, Jan Fečo, Vít Halška, Ivana Mer a další. Album pokřtí slovenská herečka a zpěvačka Zuzana Norisová. Jako předkapela se od 19:00 představí gipsy swing Lače Manuša. Afterparty mají na starosti USB - Universal Swing Brothers ve 22:00. FB událost

      BE 22 | USB - Universal Swing Brothers

      usblogo.jpg
      Hudební projekt multižánrového Dj MGL (Music Grande Luxe) spojuje klasický Djing s hrou na živé nástroje. Sety, od poslechových, plných jazzu, breaků a funku, přes electroswingové, často prokládané housem a balkánem, až po energické dnb, jsou okořeněné výkony muzikantů. Nejčastější kombinací je trumpeta a saxofon, příležitostně doplňována či nahrazena elektrickou kytarou, cellem, houslemi a případně perkusemi. Frontman, excelentní MC a trumpetista Dawe Trumpeteer, dokáže s tancechtivým publikem opravdové divy. Hudebním mottem projektu je, aby dámy a pánové začali na parketu opět tančit spolu, tak jak tomu bývalo kdysi. Ostatně, o tom se můžete přijít přesvědčit sami. USB jsou residenty a headlinery událostí Radio1 Electroswing River a klubu Cross, slyšet je můžete na řadě festivalů a v klubech nejen v ČR. FB: www.facebook.com/UNBROS SoundCloud: www.soundcloud.com/dj_mgl www.radio23.cz

      Nebeský - Trmíková - Prachař & 420PEOPLE & Experimentální prostor NoD: Peklo - Dantovské variace

      web-vizual-peklo.jpg
      David Prachař a 420PEOPLE v tragikomedii o souboji se životem mírně za zenitem. Hudba a tanec v kolotoči nudy, lenosti a apatie. Peklo není místo, je to stav duše. Osvědčené tvůrčí trio Nebeský – Trmíková – Prachař se vrací do Experimentálního prostoru NoD. Ve spolupráci s výjimečným souborem současného tance 420PEOPLE zde zinscenují Peklo, představení inspirované Božskou komedií Dante Alighieriho a tématem krize středního věku. V hlavní roli tragikomického podobenství o souboji se smutkem, nudou a leností, které se vkrádají do lidského života po uplynutí jeho první poloviny, se představí David Prachař. Jedná se již o druhé představení, kde se na divadelní scéně setká se souborem 420PEOPLE , který má za sebou spolupráci se světově uznávanými choreografy, jako je například Ohad Naharin. Brilantní herecké mistrovství, prvotřídní taneční výkony v osobité choreografii, nevšedně pojatý klasický námět, genius loci výjimečného místa… Peklo - Dantovské variace slibuje mimořádný divácký zážitek! Rozhovor (nejenom) o Pekle a krizi středního věku s Natašou Novotnou a Davidem Prachařem. --- Představení vzniká v koprodukční spolupráci Jedl o.s., Experimentálního prostoru NoD a 420PEOPLE. Partnerem inscenace je Činohra Divadla X. F. Šaldy a Národní divadlo. Představení vzniká za finanční podpory Ministerstva kultury ČR, Hlavního města Prahy, Nadace Život umělce, Nadace Český literární fond, Státního fondu kultury ČR, Fondation BNP Paribas.

        Co vás žere... když jste 50+

        universal.jpg
        První z veřejných debat pořádaných spolkem Skutek. Tentokrát o situaci umělců, kurátorů, kritiků umění a představitelů dalších oborů, kterým již bylo padesát. Mění se s věkem představy, o tom čeho chceme dosáhnout? A čeho lze za současných podmínek dosáhnout? Mohou v tom pomoci spolkové organizace?

        Centrum pro studium populární kultury | Rok mezi venkovem a městem: Na kolik vyjde simit s ayranem!?

        vecirek-cspk-s-logy-01-01.png
        První z cyklu večírků na téma Rok mezi venkovem a městem. Migrace z venkova do měst je archetypem sociální mobility související s kapitalistickou dělbou práce. Příspěvek se zaměří na obrazy selhání a neúspěchu, nostalgie a melancholie nabourávající budovatelský mýtus současného způsobu produkce. Večerem provedou ukázky z filmů a videoklipů východní Evropy posledního čtvrtstoletí. Při večírku vysvětlí co to je simit (ayran všichni známe) a další důležité informace předá Ondřej Daniel, pilíř Centra pro studium populární kultury. Pořádá Centrum pro studium populární kultury .