Krása dneška – Cyklus moderní a soudobé hudby | Francouzské dada

pkf-krasa-dneska-c-morris-media-2014.jpg
NoD hostí unikátní cyklus koncertů PKF - Prague Philharmonia! Koncert na téma Francouzské dada bude složený z děl autora Erika Satieho. Zvláštním hostem koncertu je básník Eugen Brikcius. Nemusíme se zajímat o soudobou hudbu, abychom si nedokázali hravě vybavit některé melodie nadčasového skladatele Erika Satieho. Další díl z koncertů cyklu soudobé hudby Krása dneška nám naservíruje z jeho hudební kuchyně hned trojici děl. Volba leitmotivu tentokrát padla na období první poloviny 20. století ve Francii, která rodila umělecká díla pod vlivem avantgardního směru dada nebo též dadaismu. Tento ve své době velmi populární směr sloužil jako prostředek pro vyjádření zmatku a strachu z války, přičemž nehledal žádná východiska. Hudební ochutnávky z bohatého arzenálu děl Erika Satieho, které dramaturg a moderátor Krásy dneška Petr Kofroň pro tento večer vybral, vznikly v letech 1914–1920. Hráči předního orchestru PKF – Prague Philharmonia, který unikátní cyklus koncertů pořádá, zahrají dvě skladby pro housle a klavír, v závěrečné ukázce pak zazní tři klarinety, trombón a čtyřruční hra na klavír. Jak je již zvykem, součástí večera bude host, který přispěje ke komplexnějšímu pohledu na zvolené téma. Na čtvrtý koncert sezony pozvání přijal básník a autor šestnácti básnických sbírek, Eugen Brikcius. Erik Satie byl francouzský skladatel a klavírista konce 19. a první poloviny 20. století, který svými novátorskými postupy předčil svou dobu. Stal se tvůrčím vzorem nejen pro své současníky, jakými byli například Claude Debussy, Maurice Ravel nebo Francis Poulenc, ale rovněž pro současnější skladatele. Tento hudební experimentátor je označován za předchůdce impresionismu, neoklasicismu, konceptuálního umění a ambientní hudby.

    Drum'n'jazztrip group Family Conspiracy

    universal8.jpg
    Kapela složená z hudebníků a vokalistů z rodiny Bauer - Alice, Varhan a Eliáš (a někdy i rodinných přátel) předvede kreativní improvizaci na Varhanovy žánrově neomezené skladby. Dominují zejména vokály obou sourozenců a Hammond organ.

    Sympozium VideoArt #1

    videoart-sympozium-web.jpg
    přednášky a diskuze na téma CO JE VIDEOART? 18:00 Veronika Zajačiková - zahájení, definice videoartu dle světových publikací a autorů 18:30 Petr Vrána - formátové vymezení videoartu (film, video - analogový a digitální signál, specifika) 19:00 Lenka Dolanová - historie videoartu a přínos Woodyho Vasulky, The Kitchen v New Yorku (1971) – experimentální divadelní kuchyň, kde se potkávalo divadlo s novými technologiemi (manipulace obrazu, robotizace – nové technologie jako samostatně myslící stroje) 19:30 Tomáš Ruller - videoart a performance, návaznost na dílo otce světového videoartu Nam June Paika a hnutí Fluxus (od zvukového experimentu přes happening, video instalace, k performance) 20:00 pauza 20:20 Jaroslav Vančát - osobnost Radka Pilaře a role Oboru video (před rokem 1989) a Sekce video (po roce 1989) 20:50 Vlasta Čiháková Noshiro - český videoart v 90. letech (v mezinárodním kontextu) 21:20 panelová diskuze a volná diskuze všech zúčastněných Vlasta Čiháková Noshiro, Tomáš Ruller, Jaroslav Vančát, Miloš Vojtěchovský, Petr Vrána 22:00 afterparty Doprovodný program Kinosál v "Mezi-prostoru": projekce dokumentů International Contemporary Art Forum, ARCO, Madrid, 1993 plus (20 min), Antologie českého umění videa I. - III. Galerie VideoNoD: mladí čeští autoři pracující s principy analogového videa představí možné přístupy k této umělecké disciplíně (videoinstalace, videoskulptura, performance a další). kapacita sálu je omezená, prosím registrujte se na veronika@roxy.cz
    design by various