12 let Farmy v jeskyni | Farma v jeskyni: Čekárna

cekarna3.jpg
Uvádíme se speciálním hostem Charlottou Öfverholm. Představení proběhne v rámci přehlídky inscenací a projektů Mezinárodního divadelního studia Farma v jeskyni. 12 let Farmy v jeskyni 28. 10. - 1. 11. 2014, Praha na vlastní kůži www.infarma.info Paměť versus současnost místa – železniční stanice Žilina–Záriečie, ze které byli během druhé světové války deportováni Židé ze Slovenského státu. V čekárně jako v meziprostoru se potkávají „náhodní“ cestující a nenáhodně se tam vracejí mrtví. V banálním vztahovém trojúhelníku se kumuluje privátní násilí evokující nezhojené historické trauma, ze kterého pořád roste tichý nacionalizmus. Jsme na místě svědomí střední Evropy, kde se za tónů slovenského tanga setkáváme s přízraky těch, s nimiž jsme se nerozloučili. Inscenace získala cenu týdeníku Respekt za nejsilnější taneční dílo! "V Čekárně je zběsilost i systém. Jsou to stručné dějiny naší hanby podané skrze excitované, drsně ironické, nesentimentální taneční obrazy. O jejich rytmu, dynamice, tělesném a emocionálním napětí ani nemluvě. Farma je choreografickým divadlem par excellence." (Jana Navrátilová, Mladá fronta DNES)

    12 let Farmy v jeskyni | Daniel Abreu: Perro (ESP)

    perro-ximo-flores.JPG
    Host Farmy v jeskyni a Experimentálního prostoru NoD Daniel Abreu patří mezi špičkové evropské tanečníky a choreografy. V Madridu založil vlastní taneční skupinu a spolupracuje s mnoha soubory po celé Evropě. V Praze vystoupí se sólovým projektem Perro. Příběh se odehrává na prázdném jevišti, kde je v tento moment prostor pouze pro jednu osobu, která, jako všichni ostatní, vznikla díky souhře fyzických a emocionálních náhod. Perro (pes) je označován jako nejlepší přítel člověka, ale je plný protikladů, je divoký i ochočený, důvěřivý i vzteklý. Díky intuici se v něm spojuje neslučitelné. Perro je příběh, který jedna osoba vypráví o ostatních, je zároveň zvířecí, lidský, obklopený přáteli i opuštěný. Představení trvá 50 minut. --- Perro se těší mezinárodnímu úspěchu. Slaví úspěch v divadlech a na festivalech napříč Evropou a Severní i Jižní Amerikou, například ve Španělsku, Velké Británii, Brazílii, Chorvatsku, El Salvadoru, Guatemale a Nicaragui. Představení proběhne v rámci přehlídky inscenací a projektů Mezinárodního divadelního studia Farma v jeskyni. 12 let Farmy v jeskyni 28. 10. - 1. 11. 2014, Praha www.infarma.info “In Perro he reaches such a level of synthesis and complexity, simplicity and brutality, I have seen in very few performances (…) I could not classify this work but I can say that it is mature and essential”. Adolfo Simón, nº 81 de la Revista Por la Danza “Always smart (even when he spits out to the air), Daniel Abreu travels to his maturity and towards the mirror… The appropriate use of the space, the silences, the darkness that links the elaborated scenes, as cerebral as physical, as lyrical as cruel… Very few times must the critic evaluate a priori a freshman’s work. Despite his experience as dancer, Daniel Abreu is a freshman creator. His solos show a progression which commands respect and invites the best observation…” Roger Salas. El País, 13 de Noviembre de 2006

      Game's NoD over

      universal9.jpg
      Dlouhé podzimní neděle jsou jako stvořené pro stolní hry! Pestrý výběr těch nejzajímavějších Vám je k dispozici na baru v Café NoD, stačí si jen vybrat. Zahrajte si TICKET TO RIDE: EUROPE DIXIT – základní hra DIXIT – rozšíření 3 DIXIT – rozšíření 2,4,5, od 9.11. DOBBLE JUNGLE SPEED CARCASSONNE – základní hra SCRABBLE ŠACHY AZ KVIZ CINK! DOMINION QUORIDOR POSLEDNÍ SLOVO BANG! – základní hra BANG! – MĚSTO DUCHŮ - ZLATÁ HOREČKA - DIVOKÝ ZÁPAD - FISTFUL - ÚDOLÍ STÍNŮ

      Pavel Cmíral a Dana Račková: Ekvipáž

      ekvinaplakat.jpg
      Derniéra monodramatu, kterým se před 3 roky otevírala dramaturgie "Nudle pro jednoho herce". Po představení následuje diskuze - pohled do historie inscenace. Divadlo NoD Nudle uvádí: Ekvipáž Inscenace je ryze ženskou reakcí na hru napsanou současným českým autorem Pavlem Cmíralem. Brilantně napsané monodrama o ženě, litující svou nezdařenou uměleckou kariéru houslistky a vzdávající se teprve začatého plnohodnotného života, bude zobrazena přes několik párů očí žen - umělkyň, které svoji kariéru chtějí vidět jinak. Přečtěte si recenzi od časopisu Loutkář! Představení bylo podpořeno nadací Život umělce. Projekt vznikl v spolupráci s Evropským centrem romské hudby v Praze. (c) kurabeznohy
      Derniéra

        Push the Button

        02.JPG
        Jeden byt, pět spolubydlících, desítky životních problémů... ESCAPE Jedno město, pět zabijáků, desítky nečekaných možností... ENTER Co je virtuální a co reálné? CTRL +ALT+ DEL Recenze Janka Lesáka Bakalářské představení Michaely Hradecké

          Studio DAMÚZA, kolektiv a Jiří Havelka: Já, hrdina

          ja-hrdina-1.jpg
          Česká (mašín)érie Holá rekonstrukce. Nic než fakta. Udělej si názor. A pak ho změň. Žádné divadlo, pouze holá rekonstrukce. Autorský projekt je rekonstrukcí činů bratří Mašínů a poskytuje maximálně objektivní prostředí pro rozřešení jednoduché, ale vyhrocené otázky: VRAH nebo HRDINA? Připadáme si, že víme dost. Ale víme jen tolik, kolik informací máme zrovna k dispozici. Mašínové hájili svobodu. Možná jen svou vlastní. Díky odvaze a přesvědčení o vlastní pravdě se jim podařilo uprchnout přes přísně střežené hranice a o několik desítek let později získat několik vyznamenání. Při jejich akcích však zemřeli lidé. Připadáte si objektivní? A na čí straně stojíte? Autorská inscenace čerpá z policejních záznamů, autentických rozhovorů a internetových diskuzí k tématu bratří Mašínů. Inscenace vznikla jako absolvenstké představení studentů KALD DAMU, premiéra 27. října 2011 Divadlo DISK. --- Havelka nestraní nikomu, jen skládá fakta a stanoviska otáčí ze všech možných úhlů. A protože má smysl pro humor, nechybí tu ani rozmanité komické detaily. Ty jsou více přítomné v další tematické linii, kterou je nekončící vzrušení nad případem stále probíhající napříč celou naší společností. jmc, Lidové noviny Princip sběrné metody informací, které se v průběhu zkoušek postupně skládají do definitivního tvaru, nabízí mladým hercům neobvyklý, dle mého velmi inspirativní způsob práce. Princip, kdy herci spíše nežli konkrétní postavy ztvárňují obecnější charaktery, je v tomto případě ještě posunut - jednotlivci jsou v pravém slova smyslu figuranty, kteří nemají hrát, naopak si zachovat odstup. Tato neosobnost má své zvláštní kouzlo, je chvílemi až detektivně napínavá. Jana Soprová, Český rozhlas 3 – Mozaika Studenti přesto svou rekonstrukcí (pravděpodobně záměrně) dokazují, že objektivita ani v jejich podání není možná – že samotná montáž pramenů, jejich výběr, řazení a skladba, s sebou vždy ponesou nějak tendenční stanovisko. A tak jen podtrhují snadnost manipulace v obecném společenském mínění a upozorňují na mnohdy banální názorovou vyhraněnost, která se odvíjí od míry (ne)informovanosti každého z nás. Magdalena Pantáková, www.kulturissimo.cz

            Afterparty Pavlína Morganová: Někdy v sukni

            nekdyvsukni.jpg
            Afterparty po vernisáži výstavy Pavlíny Morganové: Někdy v sukni, v domě U Zlatého prstenu - Galerii hlavního města Prahy. Hraje DJ Babe LN.