Urban Beats

Urban_Beats_po_web.jpg
Pravidelný mejdan se věnuje urban music, tzn. hudbě ulice od Kingstonu přes New York a Barcelonu až třeba po senegalský Dakar. Rozšiřte si obzory, rezidenty těchto večerů jsou ostřílení DJs Admirál Kolíbal, Ed Bass a jejich hosté.

Markéta Vacovská, Lenka Dusilová & Spitfire Company & DAMÚZA: One Step Before the Fall

Jiri_Strebl_boxer-119.jpg
Opět se setkáme v ringu. Markéta Vacovská v roli boxera Muhammada Aliho a zpěvačka Lenka Dusilová mají energii, která bourá NoD. Oceňované představení o síle a chuti bojovat, o prohrách i vítězstvích. Červenou nití tanečního příběhu je Parkinsonova choroba a možná vize konce našich životů. Hypnotická hlasová a zvuková vlna v podání zpěvačky Lenky Dusilové a silový tanec Markéty Vacovské se v jediném momentu střetávají uprostřed boxerské arény. Multižánrový projekt vysoce oceňované umělecké skupiny Spitfire Company tematizuje motiv boje, vyčerpanosti, projevů Parkinsonovy choroby a kolapsu. Je možné najít poetiku na místě, jako je boxerský ring? Boxer přece v ringu taky tančí, ovšem s cílem svého partnera položit na lopatky, zničit jej. Sám Muhammad Ali o sobě prohlásil: „Létám jako motýl, bodám jako včela. Tvoje pěsti nemohou zasáhnout to, co tvoje oči neuvidí.“ Ali šel od vítězství k vítězství, koho však nedokázal porazit, bylo jeho vlastní tělo a nemoc. A tento okamžik, onen moment pádu, tvoří nejsilnější část celého představení. Zápas v ringu umocňuje hlas a hudba Lenky Dusilové, která v některých okamžicích tvoří dokonce dominantní složku celého prožitku. To hlavní se potom odehrává v rovině střetu tance a hudby. Přijďte se podívat na příběh jednoho zápasu a najít bojovníka, který je v každém z nás. Ocenění: Nominace na Cenu Thálie za mimořádný jevištní výkon, Divadelní události 2012 (Vladimír Hulec: Divadelní noviny) Ceny České taneční platformy 2013 - Markéta Vacovská - Tanečnice roku a Martin Špetlík - Světelný design roku Ceny divadelních novin 2012/13 - Petr Boháč – Režie a koncept projektu, v kategorii Alternativní divadlo a Markéta Vacovská – Choreografie, v oboru Tanec a balet Herald Angel Award a nominace Total Theatre Award - Edinburgh Fringe 2013 "Inscenace je vystavená rovněž jako taneční sólo, nemohla by ovšem existovat bez hudební složky, kterou je živě vznikající hudba Lenky Dusilové, jde tedy vlastně o dvě prolínající se sólové exhibice v jednom. Může křehká tanečnice věrohodně zobrazit na jevišti představitele tak výsostně mužské sportovní disciplíny, jakou je box? Stoprocentně! A dokazuje to již druhé obsazení této inscenace. Na premiéře v roce 2012 tančila roli v ringu choreografka celého kusu Markéta Vacovská, která za svůj výkon získala titul Tanečnice roku v rámci cen České taneční platformy 2013 a jako choreografka získala v téže sezoně Cenu Divadelních novin (Petr Boháč byl oceněn jako režisér). Nyní roli nastudovala Veronika Kotlíková z taneční skupiny VerTeDance a podává rovněž naprosto strhující výkon." Lucie Kocourková, OperaPlus, 23. 2. 2014 „Nejde o žádný instantní taneček na krásu, doplněný boxerskými prvky, ale o silový tanec (neplést s křečovitým), sebevědomou a jasně vedenou performanci, v níž je znát práce každého svalu a kde je každý pohyb proveden tak, jako kdyby byl hlavním nositelem výrazu právě on a žádný jiný.“ 
(Jakub Novák, Aktualne.cz, 5.12. 2012) „Spojení obou osobností, napůl improvizované zvukové plochy vytvářené na syntezátor a zpěv Lenky Dusilové spolu s extrémně náročným fyzickým výkonem Markéty Vacovské plným pohybové fantazie a abstraktních obrazů odkrývajících existenciální roviny lidského těla i duše.” (Vladimír Hulec, Divadení události 2012, Divadení noviny) „Tanec Markéty Vacovské má v sobě výbušné momenty, tak jako byla výbušná Aliho osobnost i rétorika a přesto má vždy blízko k pádu na zem, tak jako když nejednou sám inkasoval k.o.” (Tomáš Kůs, Aliho pěsti ve tmě (CityOutPrague) „Na scéně jsou jen dvě ženy a neskutečná energie. Jen tanec a zpěv, hudba, zvuk, žádná slova a přece vysloveno vše, co mělo.” Domonik Melichar, Ztracené tělo (Divadení noviny) „Dusilová osciluje mezi kytarovými melodiemi indie stylu s přídechem naděje a synchronizovanými válečnickými pokřiky. Její hlas a hudba jsou dokonalým doprovodem agresivní, manické energii a bojovnému tanci Markéty Vacovské." (Rachael Collins, Prague Film and Theatre Centre) Herald* "a gut-wrenching tour-de-force" The Skinny** “a powerful piece” ThreeWeeks** "A performance which well deserved the standing ovation it received from this audience." Délka: 43 min

Krása dneška – Cyklus moderní a soudobé hudby | Sovětská píseň mezi jazzem a Čajkovským

pkf.jpg
NoD hostí unikátní cyklus koncertů PKF - Prague Philharmonia! Večer věnovaný písňovému dílu Isaaka Osipoviče Dunajevského, kterého máme všichni zapsaného jako skladatele masových písní, a tudíž opovržení hodného. Leč skladatel kombinoval na tehdejší teroristickou dobu v Sovětském svazu nepřijatelnou jazzovou hudbu s optimismem nového světa a nového mládí. Jeho písňová tvorba pak v sobě spojuje nejlepší tradice ruské písně, Chopina a hluboké bolavé ruské duše.

LUR (SWE), FERTILIZER (CZ)

lur.jpg
Support: Fertilizer Loopingový zázrak ze Severu Povstali z nejtemnějších elektronických skládek plných zapomenutých hraček a bizarních vynálezů. LUR přináší nepoddajnost a tanec. Liveloopingové šílenství, devastující beaty, interaktivní vizuály a podivné nástroje se prolínají do jednoho výjimečného vystoupení. Pokud si myslíte, že severskou elektronickou scénu máte v malíku, něco vám uniklo. Už šest let si švédská kapela LUR získává své publikum po celé Evropě. Přesně namontováno na prostředí klubu se celé vystoupení vytváří přímo na místě a LUR tak jejich loopovací technikou vytesávají z nejrůznějších zvuků až psychedelické vystoupení. Vše promyšleno v dokonalé symbióze s kostýmy, vizualizacemi a temnými rytmy. V letošním roce vyrážejí LUR na turné a s nimi také VJ Olof Werngren, zpěvačka Jenny Nilsson a básnířka a akrobatka Kajsa Bohlin. Společně předvedou ohromující show. Více než kdy jindy tedy platí, že tohle se prostě musí vidět naživo. Jako předskokan se představí retrofuturistické duo Fertilizer. Kombinujíc četné formy rockové hudby a hardware syntezátorů, Fertilizer stojí jednou nohou v osmdesátých letech, zatímco druhá vykračuje do vzdálené budoucnosti. Toto zdánlivě nesourodé uskupení celkem úspěšně hnojí hlavy nepoučitelných zvědavců. Celý koncept hostí netradiční divadelní prostory Experimentálního prostoru NoD. Podívejte se na to, co vás čeká. “LUR incorporates an eclectic variety of found instruments and sounds along with a stunning visual component that's unlike anything we've experienced before. Sonically, they create live loops with dustup bass grooves and Balkan horn samples while wearing these futuristic folk outfits that seem like nightmarish versions of Jónsi's stage attire.” — Oresti Tsonopoulos, NBC New York Oficiální web LUR LUR v akci www.youtube.com/watch?v=Tj389XkSjQ4 FERTILIZER https://youtu.be/f2Qd4TZW6Ms Facebook událost

Video NoD | Martina Machová: Bez názvu

machova-01.jpg
Site specific projekt pro 360º projekci. Studentka ateliéru Vizuální komunikace - digitální média doc. Stanislava Zippeho Fakulty umění a architektury Technické univerzity v Liberci ve své tvorbě zviditelňuje vnímání zdánlivých prostorových nemožností kolem nás, formou vizuální hry vytrhuje naše jednosměrné smyslové pozorování, které ústí přehodnocením formy a přijmutím možnosti vjemu několika úhly pohledu.
Vernisáž

Zlatý David 2014

zlatydavidpojka.jpg
Hudební masakry a ČILICHILI vás zvou na oficiální vyhlášení hudebních anticen Zlatý David! Rozhodnout o vítězi můžete i vy na www.zlatydavid.cz! Vážení přátelé a fanoušci té opravdu kvalitní hudby, uteklo to jako kola u jednoho stolu a přichází další ročník hudebních anticen Zlatý David. Oznámeni budou vítězové kategorií o nejhoršího zpěváka, zpěvačku, kapelu, píseň a průšvih roku 2014. Kromě slavnostního vyhlášení se můžete těšit i na vystoupení zajímavých kapel. A kdo letos přijal naše pozvání, aby vystoupil na pódiu? Kittchen – První z vystupujících bude maskovaný indie písničkář Kittchen. Imidží mezi nindžou a kuchařem, tenhle apokalyptický maník z Doks hudebně kmitá od klubů k cenám a od cen zpátky do klubů. Doporučujeme jeho předloňskou studiovku Radio. A ještě lepší je to naživo! www.kittchen.cz www.facebook.com/kuchar.kittchen www.bandzone.cz/kittchen Mucha - Dirty šanson z metropole pod Špilasem. Texty rozesmějí i mrazí zároveň. V zimě vydala novou desku Josefene, na které se velkou měrou podíleli fanoušci skrze sbírku na Hithitu. Mucha patří jednoznačně mezi nejoriginálnější songwriterky na současné scéně. Tak se přijďte přesvědčit na vlastní uši! www.bandzone.cz/mucha A co by to bylo za ceremoniál, kdyby po předávání nenásledovala afterparty? Ta bude v režii DJ’s Cashmeera a Skywalkera. www.facebook.com/boogienightsCZ Slavit se bude až do ranního kuropění, tak se přijďte pobavit. Z důvodů časového plánu si dovolujeme upozornit, že vstup do sálu bude umožněn už v 19:30 a samotný ceremoniál začne v 20:30. Takže kdo se bude courat, přijde o většinu legrace! Těšíme se na vás! A ještě přesný program večera 19:00 Open door 20:30 - 20:44 Úvod, přivítání, vyhlášení Zpěváka a Zpěvačky roku 20:45 - 21:15 Kittchen 21:15 - 21:30 Vyhlášení Kapely a Videoklipu roku 21:30 - 22:00 Mucha 22:00 - 22:15 Vyhlášení Průšvihu roku a cen do soutěže 22:15 - 01:00 Afterparty do pohody s DJ’s Cashmeer a Skywalker www.cilichili.cz www.hudebnimasakry.cz

Česká taneční platforma | NANOHACH / Veronika Švábová: Move on

nanohach-2.jpg
10 let souboru Setkání Veroniky Švábové a NANOHACH po deseti letech od debutu Naměkko Naostro. Co jsme za tu dobu zažili? Jak jsme se měli? Co jsme ztratili a co naopak získali? Kam jsme se posunuli? Kam se posunul svět okolo nás? Jaké jsme měli sny? Na tyto otázky hledají autoři v novém projektu odpověď. Zároveň překonají a překvapí sami sebe, pohnou se do míst, které by možná ani od sebe nečekali. „...Nová kompozice Move on je moc sympatická. (…) Všem je dobře na duši na jevišti i v hledišti. V Move on jde o tanec a to je moc dobře.“ (M. Benoniová, Taneční aktuality.cz, 9.12. 2014)  „…Inscenace rozhodně není žádným příběhem nebo vyprávěním, nejvýše vyprávěním o pohybu, a přitom kompaktním i vtipným a překvapujícím. (…) Asi hodinová inscenace zásluhou dynamiky choreografie a její vtipné provázanosti uplyne velmi rychle…“ (L. Kocourková,  Opera Plus, 29.11. 2014)

Stimul festival | Rashad Becker (DE)

rashad-becker-2014-lecture-hero.jpg
Support: Mataiotechnia (CZ) Stimul festival opět přiváží v české premiéře hudebníka, který ukazuje nové trajektorie na poli analogové elektroniky, hypnotizuje výrazným citem pro hutné a neustále se proměňující hudební příběhy. V rámci série se představí německý hudebník Rashad Becker. Experimentální elektronik pracující s velmi složitou texturou svých čistě syntetických kompozic Rashad Becker je zároveň řemeslník, inženýr zvuku a muzikant. Pracuje na Dubplates & Mastering a vedle toho provozuje vlastní studio Clunk. Remixoval skladby Jakiho Liebezeita a Burnta Friedmana nebo Christiana Wolfartha. Jeho první deska Traditional Music of Notional Species, Vol 1. vyšla v minulém roce na značce PAN a byl to jeden z nejočekávanějších a nejvíce ceněných experimentálních titulů roku. Becker nabízí futuristicky znějící tvar čistě elektronických kompozic, který však vědomě operuje s tradicí experimentální hudby, jež vznikla v 50. letech díky skladatelům jako Karlheinz Stockhausen či Pierre Schaeffer nebo pozdější tvůrci Jean-Claude Risset a Bernard Parmegiani, ale také vědomě operuje s ozvuky radikální klubové scény a analogové avantgardy. Rashad Becker je v současnosti jedním z nejvyhledávanějších zvukových inženýrů současnosti. Dělal mastering prominentním a převážně elektronickým projektům Floriana Heckera, Marcela Dettmanna, Jamieho Lidella, Roberta Piotrowicze. Masteroval celou sérii Recollection GRM, alba Pantha Du Prince, Shackletona, Holly Herndon, souboru Zeitkratzer, violoncellisty Eriku Friedlanderovi, Miky Vainia, Heleny Gough a dalším. Katalog jím masterovaných titulů v současnosti čítá na imponujících 1200 položek. Před Rashadem Beckerem vystoupí Mataiotechnia. Pod tímto pseudonymem se skrývá sólová tvorba Jana Buriana, toho času nejaktivnějšího v projektu Kyklos Galaktikos. Partneři: Ministerstvo kultury ČR, Magistrát hl. m. Prahy Mediální partneři: His Voice, Radio Wave

Česká taneční platforma | D. Sulženko Hoštová, J. Čtvrtník, NoD: Proces

proces-life-2.jpg
...bez příběhu, bez emocí, beze smyslu...bez humoru, bez režie, bez nadhledu... trapný, nudný, dlouhý... prázdný, nahý, krátký... bez konce a bez názoru. Pořád málo a přesto příliš moc! Po čtyřech letech tvůrčí pauzy se na scénu vrací tanečnice Dora Sulženko Hoštová s autorskou pohybovou inscenací Proces. Na rozdíl od předchozích sólových projektů ji nyní na jevišti doprovází herec a tanečník Jan Čtvrtník a hudebnice a DJka Johana Švarcová. Všechno co jste chtěli vědět o tanci, ale báli jste se zeptat. Proces v tomto případě není „Kafkův“, ale tvůrčí. Pohled na vznik představení z různých úhlů, po vrstvách. Málokdy diváci přemýšlejí o tom, co stojí za hotovým představením. Co by se ale stalo, kdyby sledovali proces jeho vzniku, ukazuje nově připravovaná premiéra v NoD. Jednotlivé pohyby, pokusy, samotný pohyb, pak i zvuk, tréning opakování, pilování detailů. Proces je také o tom, jak by taneční představení nemělo vypadat: „Bez příběhu, bez emocí, beze smyslu...bez humoru, bez režie, bez nadhledu... Trapný, nudný, dlouhý... Prázdný, nahý, krátký... Bez konce a bez názoru. Pořád málo a přesto příliš a moc,“ říká autorka Dora Hoštová, která v inscenaci také sama tančí. Na Proces nežádala granty, aby si uchovala naprostou tvůrčí svobodu a volnost. Vznik inscenace podpořili samotní diváci na donátorském portálu Everfund.cz. Tvůrčí tým Procesu dotváří mladý herec Jan Čtvrtník a dramaturgyně Marta Ljubková, která se podílela například na divadelní události loňské divadelní sezóny, inscenaci Dechovka Divadla Vosto5. Představení doplňuje živou hudbou Johana Švarcová, která působí například ve svojí hudební formaci Kazety. „Dora Hoštová patří k originálním tanečníkům a choreografům, kteří se snaží stále hledat nové způsoby vyjádření a má tak v dramaturgii NoDu své místo. Představení Proces kolem sebe navíc vyzařuje auru dobrodružství. Myslím, že Dora se nyní nachází v přelomovém momentě života a že stejně přelomový bude i Proces,“ slibuje dramaturg Experimentálního prostoru NoD Adam Halaš. PRESS "Zázraky se dějí, pomyslela jsem si po několika minutách sledování Procesu Dory Sulženko Hoštové a Jana Čtvrtníka v Nodu. Co scéna, to překvapení. Skvělí a neokoukaní protagonisté, živý, aktivní sound (Johanka Švarcová), choreografie s minimem stereotypů, nepředvídatelná struktura a ošidně formulovatelné téma." Jana Návratová, Taneční zóna "Ačkoli je inscenace pojata s nadsázkou, s pohybem a jeho kvalitou zacházejí interpreti poctivě. Celému kusu určitě přispěla i přítomnost dramaturgyně (Marta Ljubková), ale jde především o promyšlené autorské představení s názorem. A to zdaleka není samozřejmost. Stejně jako schopnost podívat se na svůj vlastní obor s nadhledem." Lucie Kocourková, OperaPLUS "Proces sliboval dokonalé dílo, čemuž určitým způsobem dostál. Jedná se o experimentální projekt, ve kterém tvůrci inteligentním způsobem zesměšňují současné divadelní (i filmové) postupy a techniky. Dora Sulženko Hoštová je již zkušenou choreografkou, což mohl nejeden divák ocenit na choreografické struktuře celého kusu... Hoštová umí vytvořit odlehčené, ale přesto inteligentní dílo, které v dnešní tanečně-divadelní produkci, zahlcené nekvalitně zpracovanými vážnými tématy, je velmi vítané." Josef Bartoš, Taneční aktuality Rozhovor Jakuba Nováka s Dorou Sulženko Hoštovou Recenze Josefa Bartoše

Psychologie.cz | Jitka Ševčíková: Může být emoce inteligentní?

detail-muze-byt-emoce-inteligentniarticle.jpg
Jak emoce ovlivňují prožívání a myšlení a co nám v těle způsobuje, když emoci neprožijeme, ale potlačíme? Na přednášce zjistíte, nakolik využíváte klíčové kompetence emoční inteligence a co všechno do nich spadá. Pochopíte, jak emoce ovlivňují způsob chování, vyjadřování, přemýšlení i cítění a spánku. Inspirujete se, jaký přínos může mít vědomá práce s emocemi pro osobní rozvoj. Nápň přednášky: - Co je emoční inteligence a jaké jsou její složky - Kdy emoce pomáhají a kdy škodí - Emoce: dobrý sluha, špatný pán - Emoční inteligence v práci a (sebe)řízení - Význam schopností vnímat, vyjadřovat a tlumit emoce - Ovlivňování a tvorba emocí - Emocionální inteligence v komunikaci - Posilování empatie a naslouchání - Jak rozvíjet a využívat emocionální inteligenci - Praktické tipy na ovlivnění vzteku, zlosti, napětí, zoufalství, viny, lítosti, agrese, žárlivosti, odporu a smutku

Push the Button

02.JPG
Představení o pěti spolubydlících unikajících ze životních problémů do světa PC her. Herní nostalgie pobaví ´pařany´ i všechny, kdo si hodlají užít spojení divadla, virtuální reality a beat-boxu. Do detailů propracovaná show plná soubojů "na druhý level a na smrt" čerpá z nedokonalostí bizarního světa počítačových her. "Z Push the Button doslova prýští touha přivést do žánru pantomimy něco nového, neotřepaného a pozoruhodného. Jako kdyby se nad jevištěm vznášel velký neonový manifest nové pantomimy, který popře a vyvrátí všechny představy o tom, jak má tento žánr v tradičním pojetí vypadat." Recenze Janka Lesáka Jeden byt, pět spolubydlících, desítky životních problémů... ESCAPE Jedno město, pět zabijáků, desítky nečekaných možností... ENTER Co je virtuální a co reálné? CTRL +ALT+ DEL Bakalářské představení Michaely Hradecké

Centrum pro studium populární kultury | Cesty z města do srdce temnoty

uzak-by-caspell.jpg
V hlavním proudu filmové tvorby se zpravidla setkáme s pojetím cesty z města jako očistou od neduhů moderní civilizace a navrácení se do lůna matky přírody, kde čeká fyzická, psychická a duševní obroda člověka. Pro ty, kterým jsou takovéto báchorky od základu podezřelé, je tu celá řada snímků, které odhalují nereálnost či marnost tohoto líbivého mýtu. Napětí mezi městem a venkovem prozkoumáme na příkladech klasických hororů a exploatačních filmů, ponoříme se do groteskní přízemnosti a bizarní primitivnosti australské divočiny, ale také se spolu s hrdiny britských snímků přesvědčíme o tom, že městský neurotik v přírodě stejně nikdy klidu nedojde. CSPK po roční pauze přivítá jako průvodce večerem Jirku Flígla z Festivalu otrlého diváka.
design by various