MY MIME 2015 | Theatre du Mouvement (FR) - Claire Heggen: ZÁŘIVÝ STÍN

ombreclaire1.jpg
Solo světoznámé umělkyně s loutkou beze slov (2013) „Toto je pohybová báseň vzpomínající na anděla Je to ohromující hudební skladba přerušována silnými momenty ticha Tento příběh sleduje cestu a výzvy, které člověk musí překonat Je to barva, bílá Je to příběh mladé dívky, která umřela ve věku 20 let Je to můj příběh.“ Claire Heggen Představení Zářící stín je inspirováno pravdivým příběhem Claire Pradier, dcery Juliette Drouet a sochaře James Pradiera. V tomto díle se Claire Heggen inspiruje básněmi ze sbírky „Les Contemplations“ od Victora Hugo a staví je do dialogu s Schubertovým smyčcovým kvartetem „Smrt a dívka“. Claire Heggen používá loutku jako prostředníka, animuje neživé, vyvolávajíc bělostnou duši člověka, který odešel příliš brzy. Copyright: David Schaffer oficiální webové stránky

And So I Watch You From Afar (IRL, Sargent House)

asi316.jpg
Americký label Sargent House posledních pár letech zásobuje Českou republiku skoro celou svojí sestavou. Minulý rok přijeli například Deafheaven, TTNG, Tera Melos, Chelsea Wolf a letos nás čekají Russian Circles spolu s výbornými Helms Alee. Nejvíce se však těšíme na jednu z nejlepších postrockových kapel dneška, kterou bez pochyb jsou irští And So I Watch You From Afar. Po dlouhých čtyřech letech se 25. 5. 2015 vrací do Prahy a návrat to bude zcela určitě výživný. ASIWYFA nám představí v pražském klubu NoD nejenom aktuální album (Heirs vyjde 4. 5. 2015), ale samozřejmě dojde i na průřez předchozími alby. Ten kdo v ASIWYFA v minulosti viděl už ví, že můžeme očekávat nejedno propocené tričko, nálož kytarových riffů a math rockové rytmiky. A aby těch riffů nebylo málo, tak předskakovat bude americký kytarový "lonewolf" Mylets (Henry Kohen), který zaujme množstvím kytarových efektů a looperů. Labelu se upsal ve svých 17 letech a od té doby intenzivně koncertuje po celém světě. And So I Watch You From Afar vznikli v roce 2005 v Belfastu a stačili vydat tři alba nominované na irské Choice Music Prize (obdoba Českého Slavíka), odehrát přes 700 koncertů a získat řadu skalních fanoušků po celém světě. Jsou kapelou, která zaujme nejen post-rockové fanoušky, nýbrž také příznivce progresivní a netuctové hudby.

Křest CD/koncert: Justin Lavash - Changing of Tides

jl-nod-265.jpg
Changing of Tides pokřtí britský hudebník Lavash v pražském NoD za doprovodu velké kapely. Po třech letech vydává britský kytarista a zpěvák Justin Lavash nové, žánrově doposud nejrozmanitější album s názvem Changing of Tides, které pokřtí v pražském experimentálním prostoru NoD 26. května. Nové album nabídne moderně pojaté písničkářství se střetáváním hudebních stylů a rozmanitými hosty, kteří se zúčastní i křtu. „Tento koncert pro mne bude speciální příležitstí jak spojit muzikanty, kteří se mnou nahráli nové album a ani se ve studiu nepotkali. To se ne vždy poštěstí , obzvláště, když pocházejí s různých koutů světa. Také se těším na zvuk velké kapely, obvykle totiž hrávám sám nebo v duu.“ dodal Lavash. Lavash už deset let považuje za svůj domov Prahu, kde zaujal hudební veřejnost osobitou a brilantní hrou na kytaru. Na kontě má celou řadu spoluprací s předními českými hudebníky – Michalem Horáčkem, Monikou Načevou, Lenkou Dusilovou, Vladimírem Mertou, Sunflower Caravan nebo aktuálně s písničkářkou Radůzou. Mnohé z jeho kolegů naleznete také na novince Changing of Tides. Kromě producenta Iana Keloskyho si Lavash přizval bubeníka Davida Landštofa s kytaristou Josefem Štěpánkem, mezi hosty se objeví americký zpěvák Dan Reed, britský basista Jerry Sallis, česká hudební scéna bude zastoupena Dusilovou, pianistkou Beatou Hlavenkovou, cellistou Jonášem Krejčím či trombonistou Štěpánem Janouškem. „Na desce je dost hostů, jsou to lidé, s kterými jsem pracoval a cítím se při hraní s nimi dobře. Landštof je fantastický bubeník, jsem přesvědčen, že jeden z nejlepších u nás, jeho výkon a inteligence ve studiu byly výjimečné. Beata je velmi lyrickou pianistkou, zároveň je v její hře něco velmi silného, ve svém přístupu je až avantgardní. S Lenkou je vždy potěšením pracovat, má perfektní hlas. Štěpán Janoušek patří k nejtalentovanějším mladým hráčům v této republice, víc jsem si přát nemohl“ řekl o své desce písničkář. Deska vyšla i díky úspěšné crowdfundingové podpoře, na domácím labelu Tranzistor. Changing of Tides mediálně popdorují Radio 1 a Fullmoonzine.cz. www.justinlavash.com

Centrum pro studium populární kultury | Čechodecho aneb Kdyby ty muziky nebyly

dechovka-01-01.png
101 podob dechovky. Úvodní znělky tlampačů městského rozhlasu stejně jako televizní relace nebo rádiové pořady hrající písničky na přání pomáhaly šířit v nedávné minulosti slávu dechové hudby. Obliba i všudypřítomnost dechovky v rámci venkovských festivit zapříčinila zkratkovité spojení „vesnice-dechovka“. Žánr zažíval vzestup spojený s normalizačním protěžováním venkova – přinesl rok 1989 zlom, jak by se dalo předpokládat? Zahubily syntetizátory Yamaha dechové nástroje? Naší pozornosti neunikne bezostyšně bavorské pojetí dechovky Maxim Turbulenc ani Peterkovo impérium Šlágr TV. Sejdeme se Na Vlachovce? Ne v NOD… Večírkem 27. května provede duo harddiskžokejů (Anche, Klička) Planeta Nova DJs (ANNO Award ’97 Winners a držitelé Zlaté Medúzy za rok 1998), kteří tentokráte nebudou těžit pouze z tradice Esa a Sosákovy pětky!

Eliška Navrátilová: Stanice Transcendence

stanice-transcedence.png
Bakalářské představení Elišky Navrátilové, studentky katedry pantomimy HAMU. Stanice Transcendence. Ukončete prosím výstup a nástup, dveře se zavírají. Příští zastávka Život. Život je hra. Kdy se ale učíme pravidla této hry? A musíme se těmito pravidli řídit, abychom žili v rovnováze? Principy v sobě nosíme od mala zakódované, jako zvířata instinkt. Můžeme se ale nechat zmást a zapomenout na to, co nám bylo vštěpeno. Na svoje kořeny. Stanice transcendence, poslední místo před narozením, kde staré musí být zapomenuto a nové nalezeno. Stará zkušená duše a zbrusu nové tělo jsou nucené ke spolupráci. Když dosáhnou jednoty, narodí se v harmonii, nepodaří- li se jim to, tělo i duše budou žít celý život v rozporu. Nemůžeme napravit celý svět, ale máme možnost změnit sebe. Životní hra začíná a na vás závisí její výsledek.

Klára Alexová - Boring Boy Guilty Girl: THE PLACE TO BE IN THE MIDDLE OF NOWHERE (PREMIÉRA)

standphoto.jpg
"...vizuální představení o potřebě vytvořit poetický prostor, kde je možné zažívat sny i lásku a utahovat si z gravitace i všedního pojetí logiky." Dva performeři se vydávají na absurdní expedici s cílem najít jednoduché pravdy, nekomplikovanou lásku a na své cestě přitom mimoděk vytvářejí smyslnou poezii. V prázdném prostoru budují improvizovaná obydlí, která tvoří kulisy pro jejich lásku. Zdá se, že konstrukce drží pohromadě, jen díky jejich vzájemnému propojení. Situace, které vytvářejí svojí energií, odvahou a tvůrčím zápalem, jsou křehké a pomíjivé stejně jako pravda sama. V jejich světě není pravda, ostatně podobně jako láska nebo umění, pevně daná (taková je pouze smrt). Je třeba si ji vytvořit a přetvářet, aby sloužila jako pohyblivé hřiště dvou duší, které jsou nasycené neochotou dospět ke klidu a bezpečí.

D. Sulženko Hoštová, J. Čtvrtník, Experimentální prostor NoD: Proces

20150122-7185.jpg
...bez příběhu, bez emocí, beze smyslu...bez humoru, bez režie, bez nadhledu... trapný, nudný, dlouhý... prázdný, nahý, krátký... bez konce a bez názoru. Pořád málo a přesto příliš moc! Po čtyřech letech tvůrčí pauzy se na scénu vrací tanečnice Dora Sulženko Hoštová s autorskou pohybovou inscenací Proces. Na rozdíl od předchozích sólových projektů ji nyní na jevišti doprovází herec a tanečník Jan Čtvrtník a hudebnice a DJka Johana Švarcová. Všechno co jste chtěli vědět o tanci, ale báli jste se zeptat. Proces v tomto případě není „Kafkův“, ale tvůrčí. Pohled na vznik představení z různých úhlů, po vrstvách. Málokdy diváci přemýšlejí o tom, co stojí za hotovým představením. Co by se ale stalo, kdyby sledovali proces jeho vzniku, ukazuje nově připravovaná premiéra v NoD. Jednotlivé pohyby, pokusy, samotný pohyb, pak i zvuk, tréning opakování, pilování detailů. Proces je také o tom, jak by taneční představení nemělo vypadat: „Bez příběhu, bez emocí, beze smyslu...bez humoru, bez režie, bez nadhledu... Trapný, nudný, dlouhý... Prázdný, nahý, krátký... Bez konce a bez názoru. Pořád málo a přesto příliš a moc,“ říká autorka Dora Hoštová, která v inscenaci také sama tančí. Na Proces nežádala granty, aby si uchovala naprostou tvůrčí svobodu a volnost. Vznik inscenace podpořili samotní diváci na donátorském portálu Everfund.cz. Tvůrčí tým Procesu dotváří mladý herec Jan Čtvrtník a dramaturgyně Marta Ljubková, která se podílela například na divadelní události loňské divadelní sezóny, inscenaci Dechovka Divadla Vosto5. Představení doplňuje živou hudbou Johana Švarcová, která působí například ve svojí hudební formaci Kazety. „Dora Hoštová patří k originálním tanečníkům a choreografům, kteří se snaží stále hledat nové způsoby vyjádření a má tak v dramaturgii NoDu své místo. Představení Proces kolem sebe navíc vyzařuje auru dobrodružství. Myslím, že Dora se nyní nachází v přelomovém momentě života a že stejně přelomový bude i Proces,“ slibuje dramaturg Experimentálního prostoru NoD Adam Halaš. PRESS "Zázraky se dějí, pomyslela jsem si po několika minutách sledování Procesu Dory Sulženko Hoštové a Jana Čtvrtníka v Nodu. Co scéna, to překvapení. Skvělí a neokoukaní protagonisté, živý, aktivní sound (Johanka Švarcová), choreografie s minimem stereotypů, nepředvídatelná struktura a ošidně formulovatelné téma." Jana Návratová, Taneční zóna "Ačkoli je inscenace pojata s nadsázkou, s pohybem a jeho kvalitou zacházejí interpreti poctivě. Celému kusu určitě přispěla i přítomnost dramaturgyně (Marta Ljubková), ale jde především o promyšlené autorské představení s názorem. A to zdaleka není samozřejmost. Stejně jako schopnost podívat se na svůj vlastní obor s nadhledem." Lucie Kocourková, OperaPLUS "Proces sliboval dokonalé dílo, čemuž určitým způsobem dostál. Jedná se o experimentální projekt, ve kterém tvůrci inteligentním způsobem zesměšňují současné divadelní (i filmové) postupy a techniky. Dora Sulženko Hoštová je již zkušenou choreografkou, což mohl nejeden divák ocenit na choreografické struktuře celého kusu... Hoštová umí vytvořit odlehčené, ale přesto inteligentní dílo, které v dnešní tanečně-divadelní produkci, zahlcené nekvalitně zpracovanými vážnými tématy, je velmi vítané." Josef Bartoš, Taneční aktuality Rozhovor Jakuba Nováka s Dorou Sulženko Hoštovou Recenze Josefa Bartoše

D. Sulženko Hoštová, J. Čtvrtník, Experimentální prostor NoD: Proces

20150122-7185.jpg
...bez příběhu, bez emocí, beze smyslu...bez humoru, bez režie, bez nadhledu... trapný, nudný, dlouhý... prázdný, nahý, krátký... bez konce a bez názoru. Pořád málo a přesto příliš moc! Po čtyřech letech tvůrčí pauzy se na scénu vrací tanečnice Dora Sulženko Hoštová s autorskou pohybovou inscenací Proces. Na rozdíl od předchozích sólových projektů ji nyní na jevišti doprovází herec a tanečník Jan Čtvrtník a hudebnice a DJka Johana Švarcová. Všechno co jste chtěli vědět o tanci, ale báli jste se zeptat. Proces v tomto případě není „Kafkův“, ale tvůrčí. Pohled na vznik představení z různých úhlů, po vrstvách. Málokdy diváci přemýšlejí o tom, co stojí za hotovým představením. Co by se ale stalo, kdyby sledovali proces jeho vzniku, ukazuje nově připravovaná premiéra v NoD. Jednotlivé pohyby, pokusy, samotný pohyb, pak i zvuk, tréning opakování, pilování detailů. Proces je také o tom, jak by taneční představení nemělo vypadat: „Bez příběhu, bez emocí, beze smyslu...bez humoru, bez režie, bez nadhledu... Trapný, nudný, dlouhý... Prázdný, nahý, krátký... Bez konce a bez názoru. Pořád málo a přesto příliš a moc,“ říká autorka Dora Hoštová, která v inscenaci také sama tančí. Na Proces nežádala granty, aby si uchovala naprostou tvůrčí svobodu a volnost. Vznik inscenace podpořili samotní diváci na donátorském portálu Everfund.cz. Tvůrčí tým Procesu dotváří mladý herec Jan Čtvrtník a dramaturgyně Marta Ljubková, která se podílela například na divadelní události loňské divadelní sezóny, inscenaci Dechovka Divadla Vosto5. Představení doplňuje živou hudbou Johana Švarcová, která působí například ve svojí hudební formaci Kazety. „Dora Hoštová patří k originálním tanečníkům a choreografům, kteří se snaží stále hledat nové způsoby vyjádření a má tak v dramaturgii NoDu své místo. Představení Proces kolem sebe navíc vyzařuje auru dobrodružství. Myslím, že Dora se nyní nachází v přelomovém momentě života a že stejně přelomový bude i Proces,“ slibuje dramaturg Experimentálního prostoru NoD Adam Halaš. PRESS "Zázraky se dějí, pomyslela jsem si po několika minutách sledování Procesu Dory Sulženko Hoštové a Jana Čtvrtníka v Nodu. Co scéna, to překvapení. Skvělí a neokoukaní protagonisté, živý, aktivní sound (Johanka Švarcová), choreografie s minimem stereotypů, nepředvídatelná struktura a ošidně formulovatelné téma." Jana Návratová, Taneční zóna "Ačkoli je inscenace pojata s nadsázkou, s pohybem a jeho kvalitou zacházejí interpreti poctivě. Celému kusu určitě přispěla i přítomnost dramaturgyně (Marta Ljubková), ale jde především o promyšlené autorské představení s názorem. A to zdaleka není samozřejmost. Stejně jako schopnost podívat se na svůj vlastní obor s nadhledem." Lucie Kocourková, OperaPLUS "Proces sliboval dokonalé dílo, čemuž určitým způsobem dostál. Jedná se o experimentální projekt, ve kterém tvůrci inteligentním způsobem zesměšňují současné divadelní (i filmové) postupy a techniky. Dora Sulženko Hoštová je již zkušenou choreografkou, což mohl nejeden divák ocenit na choreografické struktuře celého kusu... Hoštová umí vytvořit odlehčené, ale přesto inteligentní dílo, které v dnešní tanečně-divadelní produkci, zahlcené nekvalitně zpracovanými vážnými tématy, je velmi vítané." Josef Bartoš, Taneční aktuality Rozhovor Jakuba Nováka s Dorou Sulženko Hoštovou Recenze Josefa Bartoše

D. Sulženko Hoštová, J. Čtvrtník, Experimentální prostor NoD: Proces

20150122-7185.jpg
...bez příběhu, bez emocí, beze smyslu...bez humoru, bez režie, bez nadhledu... trapný, nudný, dlouhý... prázdný, nahý, krátký... bez konce a bez názoru. Pořád málo a přesto příliš moc! Po čtyřech letech tvůrčí pauzy se na scénu vrací tanečnice Dora Sulženko Hoštová s autorskou pohybovou inscenací Proces. Na rozdíl od předchozích sólových projektů ji nyní na jevišti doprovází herec a tanečník Jan Čtvrtník a hudebnice a DJka Johana Švarcová. Všechno co jste chtěli vědět o tanci, ale báli jste se zeptat. Proces v tomto případě není „Kafkův“, ale tvůrčí. Pohled na vznik představení z různých úhlů, po vrstvách. Málokdy diváci přemýšlejí o tom, co stojí za hotovým představením. Co by se ale stalo, kdyby sledovali proces jeho vzniku, ukazuje nově připravovaná premiéra v NoD. Jednotlivé pohyby, pokusy, samotný pohyb, pak i zvuk, tréning opakování, pilování detailů. Proces je také o tom, jak by taneční představení nemělo vypadat: „Bez příběhu, bez emocí, beze smyslu...bez humoru, bez režie, bez nadhledu... Trapný, nudný, dlouhý... Prázdný, nahý, krátký... Bez konce a bez názoru. Pořád málo a přesto příliš a moc,“ říká autorka Dora Hoštová, která v inscenaci také sama tančí. Na Proces nežádala granty, aby si uchovala naprostou tvůrčí svobodu a volnost. Vznik inscenace podpořili samotní diváci na donátorském portálu Everfund.cz. Tvůrčí tým Procesu dotváří mladý herec Jan Čtvrtník a dramaturgyně Marta Ljubková, která se podílela například na divadelní události loňské divadelní sezóny, inscenaci Dechovka Divadla Vosto5. Představení doplňuje živou hudbou Johana Švarcová, která působí například ve svojí hudební formaci Kazety. „Dora Hoštová patří k originálním tanečníkům a choreografům, kteří se snaží stále hledat nové způsoby vyjádření a má tak v dramaturgii NoDu své místo. Představení Proces kolem sebe navíc vyzařuje auru dobrodružství. Myslím, že Dora se nyní nachází v přelomovém momentě života a že stejně přelomový bude i Proces,“ slibuje dramaturg Experimentálního prostoru NoD Adam Halaš. PRESS "Zázraky se dějí, pomyslela jsem si po několika minutách sledování Procesu Dory Sulženko Hoštové a Jana Čtvrtníka v Nodu. Co scéna, to překvapení. Skvělí a neokoukaní protagonisté, živý, aktivní sound (Johanka Švarcová), choreografie s minimem stereotypů, nepředvídatelná struktura a ošidně formulovatelné téma." Jana Návratová, Taneční zóna "Ačkoli je inscenace pojata s nadsázkou, s pohybem a jeho kvalitou zacházejí interpreti poctivě. Celému kusu určitě přispěla i přítomnost dramaturgyně (Marta Ljubková), ale jde především o promyšlené autorské představení s názorem. A to zdaleka není samozřejmost. Stejně jako schopnost podívat se na svůj vlastní obor s nadhledem." Lucie Kocourková, OperaPLUS "Proces sliboval dokonalé dílo, čemuž určitým způsobem dostál. Jedná se o experimentální projekt, ve kterém tvůrci inteligentním způsobem zesměšňují současné divadelní (i filmové) postupy a techniky. Dora Sulženko Hoštová je již zkušenou choreografkou, což mohl nejeden divák ocenit na choreografické struktuře celého kusu... Hoštová umí vytvořit odlehčené, ale přesto inteligentní dílo, které v dnešní tanečně-divadelní produkci, zahlcené nekvalitně zpracovanými vážnými tématy, je velmi vítané." Josef Bartoš, Taneční aktuality Rozhovor Jakuba Nováka s Dorou Sulženko Hoštovou Recenze Josefa Bartoše

D. Sulženko Hoštová, J. Čtvrtník, Experimentální prostor NoD: Proces

20150122-7185.jpg
...bez příběhu, bez emocí, beze smyslu...bez humoru, bez režie, bez nadhledu... trapný, nudný, dlouhý... prázdný, nahý, krátký... bez konce a bez názoru. Pořád málo a přesto příliš moc! Po čtyřech letech tvůrčí pauzy se na scénu vrací tanečnice Dora Sulženko Hoštová s autorskou pohybovou inscenací Proces. Na rozdíl od předchozích sólových projektů ji nyní na jevišti doprovází herec a tanečník Jan Čtvrtník a hudebnice a DJka Johana Švarcová. Všechno co jste chtěli vědět o tanci, ale báli jste se zeptat. Proces v tomto případě není „Kafkův“, ale tvůrčí. Pohled na vznik představení z různých úhlů, po vrstvách. Málokdy diváci přemýšlejí o tom, co stojí za hotovým představením. Co by se ale stalo, kdyby sledovali proces jeho vzniku, ukazuje nově připravovaná premiéra v NoD. Jednotlivé pohyby, pokusy, samotný pohyb, pak i zvuk, tréning opakování, pilování detailů. Proces je také o tom, jak by taneční představení nemělo vypadat: „Bez příběhu, bez emocí, beze smyslu...bez humoru, bez režie, bez nadhledu... Trapný, nudný, dlouhý... Prázdný, nahý, krátký... Bez konce a bez názoru. Pořád málo a přesto příliš a moc,“ říká autorka Dora Hoštová, která v inscenaci také sama tančí. Na Proces nežádala granty, aby si uchovala naprostou tvůrčí svobodu a volnost. Vznik inscenace podpořili samotní diváci na donátorském portálu Everfund.cz. Tvůrčí tým Procesu dotváří mladý herec Jan Čtvrtník a dramaturgyně Marta Ljubková, která se podílela například na divadelní události loňské divadelní sezóny, inscenaci Dechovka Divadla Vosto5. Představení doplňuje živou hudbou Johana Švarcová, která působí například ve svojí hudební formaci Kazety. „Dora Hoštová patří k originálním tanečníkům a choreografům, kteří se snaží stále hledat nové způsoby vyjádření a má tak v dramaturgii NoDu své místo. Představení Proces kolem sebe navíc vyzařuje auru dobrodružství. Myslím, že Dora se nyní nachází v přelomovém momentě života a že stejně přelomový bude i Proces,“ slibuje dramaturg Experimentálního prostoru NoD Adam Halaš. PRESS "Zázraky se dějí, pomyslela jsem si po několika minutách sledování Procesu Dory Sulženko Hoštové a Jana Čtvrtníka v Nodu. Co scéna, to překvapení. Skvělí a neokoukaní protagonisté, živý, aktivní sound (Johanka Švarcová), choreografie s minimem stereotypů, nepředvídatelná struktura a ošidně formulovatelné téma." Jana Návratová, Taneční zóna "Ačkoli je inscenace pojata s nadsázkou, s pohybem a jeho kvalitou zacházejí interpreti poctivě. Celému kusu určitě přispěla i přítomnost dramaturgyně (Marta Ljubková), ale jde především o promyšlené autorské představení s názorem. A to zdaleka není samozřejmost. Stejně jako schopnost podívat se na svůj vlastní obor s nadhledem." Lucie Kocourková, OperaPLUS "Proces sliboval dokonalé dílo, čemuž určitým způsobem dostál. Jedná se o experimentální projekt, ve kterém tvůrci inteligentním způsobem zesměšňují současné divadelní (i filmové) postupy a techniky. Dora Sulženko Hoštová je již zkušenou choreografkou, což mohl nejeden divák ocenit na choreografické struktuře celého kusu... Hoštová umí vytvořit odlehčené, ale přesto inteligentní dílo, které v dnešní tanečně-divadelní produkci, zahlcené nekvalitně zpracovanými vážnými tématy, je velmi vítané." Josef Bartoš, Taneční aktuality Rozhovor Jakuba Nováka s Dorou Sulženko Hoštovou Recenze Josefa Bartoše
design by various