Program
O NoDu
#divadlo #hudba #galerie #kavárna #vernisáž #přednášky #studio #ostatní #free mondays

BE27 | SEN O VÝSTAVĚ: Kintera, Rohan, Moyzes, Blochová & Institut úzkosti, Ptáček, Mikuláštík, Machalický, Kubesa & hosté

26. října 2019 uběhne 20 let od první výstavy realizované v dnešním Experimentálním prostoru NoD, kterou připravila skupina kreativních umělců působících okolo hudebního klubu ROXY. První eponymní výstavou byl kurátorský projekt již tehdy aktivního umělce Krištofa Kintery s názvem „Vidiny“. Volný, organický freestyle projekt SEN O VÝSTAVĚ sdružuje všechny kurátory, kteří vedli směřování Galerie NoD v průběhu dvaceti let její existence. Výstavní a galerijní program postupně připravovali kurátoři a umělci Krištof Kintera, René Rohan, Tamara Moyzes, Zuzana Blochová, Jiří Ptáček, Milan Mikuláštík, Jiří Machalický a současný kurátor a art director galerie Pavel Kubesa. Společně s přizvanými hosty (Institut úzkosti, Marek Meduna, András Cséfalvay, Matouš Lipus, Kateřina Olivová, Marie Štindlová, Tomáš Vaněk, Jana Kalinová, Matěj Smetana, Adéla Součková, Martin Zet, Petr Písařík, Tereza Anderlová) vytvoří bohatou mozaiku různých futurologických poselství, komentářů k dnešní společnosti, genderové politice, environmentální krizi či intimních introspekcí a imaginativních obrazů nerealizovaných „snů o výstavách". Tématem projektu není historie instituce, ale hledání místa a síly hlasu umění ve vizích naši společné budoucnosti.  

BE27 | Jozef Mrva ml. / World Turns On Its Hinge

20. narozeniny NoD Uvedení zbrusu nové site specific video intervence v prostoru Video NoD, která vznikala po dobu trvání měsíční Video NoD Rosidency. Jozef Mrva připravuje panoramatickou video esej, která navazuje na jeho aktivní teoretický výzkum proměn vnímání prostoru v fenomenálních strukturách pozdního kapitalismu jednadvacátého století.

BE27 | Julius Reichel / Kůrovčí hnízdo: Requiem za strom

20. narozeniny NoD V pořadí již osmá intervence ve veřejném prostoru, která ozvláštňuje prostor nad křižovatkou Rybná-Dlouhá. Julius Reichel ve své dřevěné, prostorově rozvinuté kresbě tematizuje aktuální krizi "lesů" v místním i globálním kontextu. Jeho instalace problematizuje vztah metropolitní environmentální slepoty a katastrofické situace odehrávající se za hranicemi města ve stínu všudypřítomné postfaktické politické rétoriky.

NOC DIVADEL 2019 v Divadle NoD

1989_TEMNÁ STRANA SÍLY / Adam Skala, Kryštof Pavelka od 18:00 SCÉNICKÉ ČTENÍ Rok 1989 byl rokem, kdy se…

VŠECHNO, CO V NÁS ZKURVILI KOMUNISTI / Divadlo Maso

Mají problémy, ale nikdo je neposlouchá. Mají pocit, že víc křičet nemůžou. Nechtějí si zničit hlásky, kter…

HEIMATSCHUSS ANEB MOJE DĚDA TVOJE DĚDA

Moje děda tvoje děda je rekonstrukce příběhů našich rodin pomocí fotek, dokumentů a objektů. Vyprávění našich dědečků…

BEZ DOMLUVY / 11:55

"Čistá improvizace, kde chyba je dárek." Konečně nastal čas povýšit otevřené improvizační tréninky…

KRÁLOVNA VÍL / FAIRY QUEEN / 420people

Jak funguje láska, které stojí v cestě tisíce kilometrů? Jak pevné pouto mezi námi musí být, abychom…

BEZ DOMLUVY / 11:55

"Čistá improvizace, kde chyba je dárek." Konečně nastal čas povýšit otevřené improvizační tréninky…

ČEKÁNÍ NA KOKOTA / Maso Krůtí

Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si diváci projdou všema fázema svejch…

RÁDIO 23:55 / 11:55

Rozhlasový zážitek na divadelních prknech. Soubor 11:55 pod hlavičkou rádia 23:55 každý měsíc vytváří…

BIBLE 2 / Janek Lesák & kol.

Každé dílo, co za něco stojí, má dvojku. Terminátor má dvojku a je lepší. Dvojky jsou dobrý.…

VŠECHNO, CO V NÁS ZKURVILI KOMUNISTI / Divadlo Maso

Mají problémy, ale nikdo je neposlouchá. Mají pocit, že víc křičet nemůžou. Nechtějí si zničit hlásky, kter…

FANTASY! / Janek Lesák & kol.

Příběh, odehrávající se ve vaší fantazii. Inscenace Divadla NoD kombinuje technologii binaurálního…

MĚSÍČNÍ SONÁTA Č. 11 / Janek Lesák & kol.

Jedno z dosud největších dobrodružství lidstva začalo 16. července 1969, kdy ze Země odstartovala raketa Saturn V a vynesla na oběžnou dr…

PRAVDA O 17/11 / 11:55

Mladý generační soubor 11:55 se rozhodl otevřít téma, které je v české společnosti zdánlivě vyře&scaron…

BEZ DOMLUVY / 11:55

"Čistá improvizace, kde chyba je dárek." Konečně nastal čas povýšit otevřené improvizační tréninky…

OSAMĚLOST KOMIKSOVÝCH HRDINŮ / Janek Lesák & kol.

Divadelní comiks-con.  American psychological society (APS) vydala v roce 2017 studii, která dokazuje, že cca 70% lidí sní o…

BIBLE 2 / Janek Lesák & kol.

Každé dílo, co za něco stojí, má dvojku. Terminátor má dvojku a je lepší. Dvojky jsou dobrý.…

JADE BIRD (UK) / support: Ferris & Sylvester (UK)

Z britské písničkářky Jade Bird se rychle stává jeden z nejdiskutovanějších ženských hlasů mladé…

Přihlaste se do newsletteru

en
Hudba

Archiv

2018 2017 2019 2016 0
#divadlo #hudba #galerie

GAIKA (UK)

<p><strong>Gaika Tavares je ryz&iacute;m př&iacute;kladem kreativn&iacute; s&iacute;ly, se kterou boř&iacute; jak zvukov&eacute; tak obrazov&eacute; hranice. I proto nen&iacute; jednoduch&eacute; ho za&scaron;katulkovat. Např&iacute;klad časopis Dazed ho nazval</strong><a href="http://www.dazeddigital.com/music/article/28417/1/meet-gaika-electronic-music-s-answer-to-basquiat" style="box-sizing: border-box; outline: 0px; color: inherit; text-decoration-line: none; font-family: aktion, sans-serif; font-size: 14px;">&nbsp;<strong>hudebn&iacute; odpověd&iacute; na&nbsp;Basquiata</strong></a><strong>, zat&iacute;mco US magazine ho přiřadil k&nbsp;experiment&aacute;ln&iacute;mu R&amp;B. Gaika ale naprosto přirozeně propojuje subž&aacute;nry elektroniky tak, aby vznikla show, kter&aacute; pohlt&iacute; v&scaron;echny smysly. Po popul&aacute;rn&iacute;ch mixtapech a&nbsp;EP vydan&eacute;m na&nbsp;Warp Records, vydal před ned&aacute;vnem dlouho oček&aacute;van&eacute; prvn&iacute; album Basic Volume, kter&eacute; je dle Guardianu</strong><a href="https://www.theguardian.com/music/2018/jul/27/gaika-basic-volume-review-gripping-new-voice-of-british-rap" style="box-sizing: border-box; outline: 0px; color: inherit; text-decoration-line: none; font-family: aktion, sans-serif; font-size: 14px;">&nbsp;<strong>velice impozantn&iacute;m debutem</strong></a><strong>. Jeho temně magnetick&aacute; směsice gotick&eacute;ho dancehallu a&nbsp;industri&aacute;ln&iacute; elektroniky se rozv&iacute;j&iacute; do&nbsp;Gaikova doposud nejprogresivněj&scaron;&iacute;ho d&iacute;la.</strong></p>

Alex Clare (UK): Acoustic Tour / support: Lukas Landa

<p>Alex Clare se letos na podzim vr&aacute;t&iacute; do Prahy. Britsk&yacute; hudebn&iacute;k usazen&yacute; v Jeruzal&eacute;mě chyst&aacute; akustick&eacute; album, s n&iacute;mž 25. listopadu 2018 zav&iacute;t&aacute; do komorn&iacute;ho prostoru pražsk&eacute;ho NoDu. Deska s n&aacute;zvem&nbsp;<em>Three Days At Greenmount</em>&nbsp;bude obsahovat v&yacute;běr Clareov&yacute;ch nejobl&iacute;beněj&scaron;&iacute;ch skladeb z přede&scaron;l&yacute;ch třech alb, kter&eacute; s kapelou nahr&aacute;l analogově.&nbsp;</p> <p><em>Three Days At Greenmount</em>&nbsp;je prvn&iacute;m akustick&yacute;m albem, kter&eacute; Clare vyd&aacute;v&aacute;. &bdquo;<em>Chtěl jsem vytvořit analogovou desku za použit&iacute; tradičn&iacute;ho vybaven&iacute; jako je magnetofonov&yacute; p&aacute;sek jako protiklad k poč&iacute;tačov&yacute;m programům</em>,&rdquo; vysvětluje. Album vznikalo po tři dny ve studi&iacute;ch Greenmount v anglick&eacute;m Leedsu.&nbsp;Z předchoz&iacute;ch třech alb vybral Clare sv&eacute; obl&iacute;ben&eacute; skladby, kter&eacute; pak s baskytaristou Christopherem Hargreavesem a buben&iacute;kem Chrisem Prendergastem akusticky zpracoval. Mezi nimi nechyb&iacute; hit&nbsp;<em>Too Close</em>, p&iacute;seň&nbsp;<em>Love Can Heal</em>, kter&aacute;&nbsp;<em>&bdquo;skutečně zachycuje emočn&iacute; vypět&iacute;&rdquo;</em>&nbsp;nebo&nbsp;<em>Caroline</em>&nbsp;popisuj&iacute;c&iacute;&nbsp;<em>&bdquo;z&aacute;chvat neobvykl&eacute; l&aacute;sky v osmn&aacute;cti letech&rdquo;</em>. Nahr&aacute;vku doplňuje i cover skladby&nbsp;<em>Hope She&rsquo;ll Be Happier</em>&nbsp;od&nbsp;Billa Witherse. &bdquo;<em>Poprv&eacute; jsem tu p&iacute;seň sly&scaron;el, když mi bylo pět</em>,&rdquo; vzpom&iacute;n&aacute; zpěv&aacute;k. &bdquo;<em>Od t&eacute; doby ji m&aacute;m v podvědom&iacute;. Je to jedna z prvn&iacute;ch melodi&iacute;, kter&eacute; jsem se naučil zp&iacute;vat. Text je velmi hlubok&yacute;, srdcervouc&iacute; a kr&aacute;sn&yacute; z&aacute;roveň. O tom přesně m&aacute; p&iacute;seň b&yacute;t. Bill je jedn&iacute;m z m&yacute;ch hrdinů</em>,&rdquo; doplňuje.</p> <p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm">Clare debutoval v roce 2011 albem&nbsp;<em>The Lateness Of The Hour</em>, na kter&eacute;m spolupracoval s Major Lazer a Diplem. Z něj poch&aacute;z&iacute; platinov&yacute; hit&nbsp;<em>Too Close</em>, kter&yacute; hudebn&iacute;kovi vynesl nominaci na Brit Award. N&aacute;sledovalo glob&aacute;ln&iacute; turn&eacute;, druh&eacute; album&nbsp;<em>Three Hearts</em>&nbsp;(2014) a třet&iacute;&nbsp;<em>Tail Of Lions</em><em>&nbsp;</em>z loňsk&eacute;ho roku<em>.</em>&nbsp;Po jeho vyd&aacute;n&iacute; vlivn&yacute; hudebn&iacute; web The Line of Best Fit označil Clarea za&nbsp;<em>&bdquo;jednoho z nejv&yacute;razněj&scaron;&iacute;ch britsk&yacute;ch zpěv&aacute;ků&rdquo;.</em></p> <p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm">Akustick&eacute; album&nbsp;<em>Three Days At Greenmount</em>&nbsp;vych&aacute;z&iacute; 14. z&aacute;ř&iacute;.</p>

FLYING HORSEMAN (BE)

<p><strong>Jejich hudba v&aacute;s obejme, ale velmi těžko ji pop&iacute;&scaron;ete slovy. Kritiky nejoceňovaněj&scaron;&iacute; kapela současn&eacute; belgick&eacute; sc&eacute;ny Flying Horseman se chyst&aacute; na&nbsp;konci listopadu do&nbsp;NoDu. Tato &scaron;estice stvořen&aacute; okolo skladatele Berta Dockxe nal&eacute;h&aacute; sv&yacute;m zvukem trpk&eacute;ho post-rocku a&nbsp;temn&eacute;ho folku. Nen&iacute; to ledajak&eacute; uskupen&iacute;, n&yacute;brž selekce prvotř&iacute;dn&iacute;ch hudebn&iacute;ků, kteř&iacute; neum&iacute; jinak než vytv&aacute;řet stra&scaron;idelně překr&aacute;sn&aacute; alba a&nbsp;pohlcuj&iacute;c&iacute; live shows, kde se snoub&iacute; emocion&aacute;ln&iacute; hloubka s&nbsp;du&scaron;i dr&aacute;saj&iacute;c&iacute; atmosf&eacute;rou.</strong></p>

KELLY LEE OWENS (UK)

<p><strong>Po &uacute;spě&scaron;n&eacute;m koncertu newyorsk&yacute;ch Oshun se vrac&iacute; koncept WOWS neboli Wonderwomen Save You do&nbsp;prostoru NoD. Jednu z&nbsp;noc&iacute; uzme osmadvacetilet&aacute; britsk&aacute; hudebnice Kelly Lee Owens, jež zde představ&iacute; i&nbsp;sv&eacute; eponymn&iacute; debutov&eacute; album, kter&eacute; boř&iacute; hranice mezi minimalistick&yacute;m technem, snov&yacute;m popem či mechanickou pulzac&iacute; krautrocku a&nbsp;bylo okamžitě dle Pitchfork uvedeno jako třet&iacute; nejlep&scaron;&iacute;</strong><a href="https://pitchfork.com/features/lists-and-guides/the-20-best-electronic-albums-of-2017/?page=2" style="box-sizing: border-box; outline: 0px; background-color: transparent; color: inherit; text-decoration-line: none;"><strong>&nbsp;elektronick&eacute; album roku 2017</strong></a><strong>. I přes poměrně kr&aacute;tk&eacute; trv&aacute;n&iacute; kari&eacute;ry v&aacute;m ani jej&iacute; hlas nemus&iacute; b&yacute;t nezn&aacute;m&yacute;. Už v&nbsp;roce 2013 zazněl na&nbsp;velkolep&eacute;m albu Daniela Averyho &lsquo;<em>Drone Logic&rsquo;</em>, kde propůjčila svůj neoddiskutovateln&yacute; talent mimo jin&eacute; i&nbsp;tituln&iacute;mu tracku. Sv&eacute; producentsk&eacute; kvality prok&aacute;zala i&nbsp;v ofici&aacute;ln&iacute;m remixu pro&nbsp;</strong><a href="https://www.youtube.com/watch?v=fw1uuMxoZG0" style="box-sizing: border-box; outline: 0px; background-color: transparent; color: inherit; text-decoration-line: none;"><strong>St. Vicent</strong></a><strong>&nbsp;a&nbsp;to nen&iacute; v&scaron;e.&nbsp;</strong></p> <p><strong>Předprodej zač&iacute;n&aacute; 26. července přes GoOut.</strong></p>

Koncert Malba hlasem

<p>Hlas &scaron;tětcem, dech a energie tu&scaron;&iacute;, prostor pl&aacute;tnem - &bdquo;Malba hlasem&ldquo; je koncertn&iacute; program č&iacute;nsk&eacute; zpěvačky&nbsp;<strong>Feng-yűn Song</strong>&nbsp;&nbsp;a buben&iacute;ka, multiperkusisty&nbsp;<strong>Jaroslava Koř&aacute;na</strong>, postaven&yacute; na unik&aacute;tn&iacute;m vok&aacute;ln&iacute;m projevu rozsahu tř&iacute; okt&aacute;v zpěvačky a fantasticky barevn&eacute;m spektru zvuku buben&iacute;ka a perkusisty.</p> <p>K&nbsp;duu zpěvačky a buben&iacute;ka se postupně připojili hudebn&iacute;ci různ&yacute;ch ž&aacute;nrů: kontrabasista&nbsp;<strong>Petr Tich&yacute;</strong>, pianista <strong>Pavel Mac&aacute;k</strong> a houslistka&nbsp;<strong>Anna Mlinarikov&aacute;.</strong></p> <p>Vzru&scaron;uj&iacute;c&iacute; i meditativn&iacute; barvy hlasu, bubnů, instrument&aacute;ln&iacute; hudba, komunikuj&iacute;c&iacute; s&nbsp;prostorem a publikem. Tak&eacute; posluchač dostane chuť se zapojit do malov&aacute;n&iacute;.</p> <p>Reperto&aacute;r tvoř&iacute; skladby vych&aacute;zej&iacute;c&iacute; z&nbsp;hudebn&iacute;ch motivů původn&iacute; lidov&eacute; tvorby středn&iacute; a v&yacute;chodn&iacute; Asie: ze star&eacute; Č&iacute;ny, Sibiře, Mongolska a Tibetu, tak&eacute; zn&aacute;m&eacute; z&nbsp;Čech a Moravy, Slovenska a dal&scaron;&iacute;ch koutů světa. Vydan&eacute; album (2010 Praha) &bdquo;Malba hlasem&rdquo;</p>

LILLY AMONG CLOUDS (GER)

<p>Napln&iacute; v&aacute;s melancholi&iacute;, ale prostor pro smutek zde nen&iacute;. Lilly Among Clouds zn&iacute; jako touha po&nbsp;domově a&nbsp;objet&iacute;. Jej&iacute; hudba v&aacute;m to objet&iacute; v&nbsp;podobě intimn&iacute;ch melodi&iacute; na&nbsp;citliv&eacute; popov&eacute; b&aacute;zi poskytne r&aacute;da. I když svoji kari&eacute;ru nastartovala teprve před třemi lety, stihla toho tato osmadvacetilet&aacute; Němka poměrně dost. V&nbsp;roce 2015 vydala ceněn&eacute; eponymn&iacute; EP, ke kter&eacute;mu o&nbsp;dva roky přibylo album Aerial Perspective. K&nbsp;tomu v&scaron;emu st&iacute;h&aacute; studium politologie a&nbsp;koncertovat nejen po&nbsp;Evropě. M&aacute; za&nbsp;sebou např&iacute;klad představen&iacute; na&nbsp;texask&eacute;m SXSW Festivalu. V&nbsp;pražsk&eacute;m prostoru NoD se představ&iacute; v&nbsp;ř&iacute;jnu a&nbsp;otevře tak novou sezonu s&eacute;rie koncertů WOWs, věnovanou nadějn&yacute;m hudebnic&iacute;m např&iacute;č ž&aacute;nry.</p> <p>&nbsp;</p>

Julien Baker / support: Becca Mancari

<p>Mladičk&aacute; p&iacute;sničk&aacute;řka z Memphisu Julien Baker se poprv&eacute; chyst&aacute; do Česk&eacute; republiky. Jej&iacute; sametov&yacute; hlas rozezn&iacute; Experiment&aacute;ln&iacute; prostor NoD 14. z&aacute;ř&iacute; 2018.&nbsp;Večer bude otev&iacute;rat country zpěvačka&nbsp;Becca Mancari.&nbsp;<br /> <br /> Dvaadvacetilet&aacute; zpěvačka a kytaristka Julien Baker začala hudbu skl&aacute;dat na vysok&eacute; &scaron;kole. Tehdy vystupovala se skupinou Forrister. S&oacute;lovou dr&aacute;hu odstartovala v roce 2015, kdy vydala debutov&eacute; album&nbsp;<em>Sprained Ankle</em>. Sb&iacute;rka srdečn&yacute;ch a stř&iacute;dmě zaranžovan&yacute;ch songů se zab&yacute;v&aacute; t&eacute;maty deprese, už&iacute;v&aacute;n&iacute; n&aacute;vykov&yacute;ch l&aacute;tek a tak&eacute; v&iacute;rou.&nbsp;Během sv&eacute; kr&aacute;tk&eacute; kari&eacute;ry stačila předskakovat umělcům&nbsp;jako jsou Death Cab For Cutie, Conor Oberst nebo Belle &amp; Sebastian. Vloni&nbsp;podepsala smlouvu s labelem Matador Records (Cat Power, Interpol, Pavement, Yo La Tengo) a vydala druhou desku&nbsp;<em>Turn Out The Lights</em>. Ta je oproti prvn&iacute;&nbsp;hudebně propracovaněj&scaron;&iacute; a Baker&nbsp;na n&iacute;&nbsp;definuje svůj specifick&yacute; sound. Kl&iacute;čov&aacute; je ov&scaron;em předev&scaron;&iacute;m zpěvaččina lyrika. Baker tentokr&aacute;t vypr&aacute;v&iacute; meditativn&iacute; &uacute;vahu o tom, jak se každ&yacute; z n&aacute;s snaž&iacute; vyrovnat se st&aacute;le se měn&iacute;c&iacute;m du&scaron;evn&iacute;m zdrav&iacute;m, jak bojuje se sv&yacute;mi vnitřn&iacute;mi konflikty a jak ovlivňuje vztahy na v&scaron;ech &uacute;rovn&iacute;ch - romantick&eacute;, př&aacute;telsk&eacute; i rodinn&eacute;. Zpěvačka se neboj&iacute; vystoupit z komfortn&iacute; z&oacute;ny, aby sdělila, co m&aacute; na srdci a spojila se s posluchačem.&nbsp;</p>

WOWs - OSHUN (USA) // support: The High Corporation @NoD

<p>Ženy jsou bezednou studnic&iacute; inspirace. Pokud občas pociťujete jejich nedostatek, ať už v hudbě nebo životě, nab&iacute;z&iacute; se ře&scaron;en&iacute;. ROXY a NoD představuj&iacute; nov&yacute; koncept <strong>WOWs neboli Wonder Women Save You</strong>. S&eacute;rie koncertů věnovan&aacute; nadějn&yacute;m žen&aacute;m současn&eacute; hudebn&iacute; sc&eacute;ny bez ohledu na ž&aacute;nr.</p> <p>Jako prvn&iacute; se představ&iacute; <strong>afrofuturistick&yacute; projekt z New Yorku, OSHUN</strong>. Toto duo nab&iacute;dne velice pestrou paletu zvuků a stylů. Hip hop se m&iacute;s&iacute; s neo soulem a africk&yacute;mi beaty. Akustick&eacute; n&aacute;stroje stř&iacute;daj&iacute; ty digit&aacute;ln&iacute;. Hutn&aacute; basa i ambientn&iacute; zvuky jsou ned&iacute;lnou souč&aacute;st&iacute; jejich manifestace n&aacute;vratu ke kořenům a spojen&iacute; s př&iacute;rodou. OSHUN svoji sv&eacute;r&aacute;znou performance přivezou do prostoru NoD už 10. května.<br /> <br /> <em>&ldquo;Nikdo nen&iacute; nepř&iacute;tel vody...&rdquo;</em> To stoj&iacute; v biografii newyorsk&eacute;ho projektu OSHUN, jenž tvoř&iacute; dvojice Niambi a Thandi. Jako p&aacute;r jsou naprosto kompaktn&iacute; jednolit&aacute; persona. Jak na p&oacute;diu, tak v životě se tyto ženy doplňuj&iacute; s lehkost&iacute; dvou st&eacute;kaj&iacute;c&iacute;ch se řek. A vůbec v&scaron;e v jejich tvorbě působ&iacute; nadpozemsky až m&yacute;ticky. Sv&eacute; uměleck&eacute; jm&eacute;no, kter&eacute; patř&iacute; bohyni plodnosti, si t&eacute;ž vypůjčily z yorubsk&eacute; mytologie. Jejich jednota se samozřejmě odr&aacute;ž&iacute; i v tvorbě. Rychl&eacute; &uacute;dern&eacute; r&yacute;my Niambi se propl&eacute;taj&iacute; s Thandiin&yacute;mi medov&yacute;mi melodiemi a tvoř&iacute; tak harmonick&yacute; celek. Dvojice kamar&aacute;dek použ&iacute;v&aacute; hudbu jako n&aacute;stroj sd&iacute;len&iacute; sv&eacute; reality a ž&aacute;dn&eacute; t&eacute;ma nelež&iacute; ladem. Od vyd&aacute;n&iacute; jejich prvn&iacute;ho mixtapu uběhly pouze tři roky, ale i za tak kr&aacute;tk&yacute; čas si stačily vydob&yacute;t nejen velkou z&aacute;kladnu fanou&scaron;ků, ale t&eacute;ž uzn&aacute;n&iacute; kritiků a kolegů z branže. Důkazem budiž např&iacute;klad spolupr&aacute;ce s v&iacute;tězkou ceny kritiků leto&scaron;n&iacute;ch Brit Awards, Jorjou Smith. Zb&yacute;v&aacute; už jen ř&iacute;ct, že nov&eacute; album vyjde na zač&aacute;tku dubna a bude ho doprov&aacute;zet turn&eacute;, jehož jedna zast&aacute;vka poct&iacute; i prostor NoD.</p> <p><strong>Support: The High Corporation</strong></p>

VEES // křest No Way Back + support & special guests

<p>Po sedmi letech se&nbsp;VEES&nbsp;vrac&iacute; s novou na&scaron;l&aacute;pnutou deskou př&iacute;značně nazvanou No Way Back a naživo slibuj&iacute; tot&aacute;ln&iacute; živelnost a č&iacute;&scaron;ic&iacute; energii.&nbsp;</p> <p>Hodně lid&iacute; znalo VEES jako retro kapelu, kter&aacute; val&iacute; rokenrol. Ta n&aacute;lepka je možn&aacute; &scaron;tvala natolik, že se rozhodli uk&aacute;zat, že maj&iacute; na něco mnohem jin&eacute;ho, nečekan&eacute;ho, sofistikovaněj&scaron;&iacute;ho a propracovaněj&scaron;&iacute;ho. Přesně to představuje nov&aacute; deska No Way Back.</p>