Jejich stand-up známe z Comedy Clubu, známe je i z pořadu na Stream.cz, a teď vystupují pravidelně v NoDu. Dvouhodinová ultim…
Věnováno všem matkám ve válce o Ukrajinu. Присвячується всім матерям на війні за Україну. Dedicated to all mother’s in the war of Ukraine. --- Tradiční místo před pražským kulturním prostorem NoD nad křižovatkou ulic Dlouhá-Rybná zdobí od počátku července 2022 umělecký objekt VINOK od sochařky Veroniky Psotkové. Původně "vinok" (ukrajinsky вінок) označuje tradiční ukrajinskou pokrývku hlavy, které měly magický význam jako atribut svátků jara a kupadelných svátků. Postupně se vinok stal symbolem uctívání a symbolem Matky Země, současně se vyvinul jako symbol slávy, vítězství, štěstí, úspěchu, míru, cudnosti, mládí a ženskosti. Ukrajinský vinok se tak v průběhu dějin stal kulturním symbolem ukrajinského národa. Jeho popularita na současné Ukrajině následně výrazně stoupla po událostech roku 2014 (anexe Krymu) a ruské invazi v roce 2022. Umělecký objekt VINOK sochařky a umělkyně Veroniky Psotkové je již desátým objektem ve veřejném prostoru, který byl před prostorem NoD instalován a pomocí kterého dramaturgie prostoru NoD reaguje na aktuální společenská, politická či environmentální témata.
První společný projekt Divadla NoD a spolku StorytellingCZ ve kterém se živé vyprávění příběhů potkáv…
Jaký je vztah heterosexuálního muže ke svému penisu? Co nutí chlapečky chovat se jak kokoti a ze všeho si ustří…
Inscenace může obsahovat střelné zbraně, fyzické i verbální násilí, kouřové efekty, vulgární…
Stejně jako sexy lidi v bílym tílku od krve a bláta co vrtaj díru do asteroidu, bojujou s mimozemským monstrem nebo…
Přijďte si odpočinout a pobavit se v čase předvánočních zmatků a shonů, kdy na poslední chvíli balíte kapra, smažíte…
Jejich stand-up známe z Comedy Clubu, známe je i z pořadu na Stream.cz, a teď vystupují pravidelně v NoDu. Dvouhodinová ultim…
Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…
Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…
Přijďte s námi oslavit konec roku 2024 do Baru NoD. Těšit se můžete na top drinky, skvělé jídlo a videodiskotéku, kter…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Jejich stand-up známe z Comedy Clubu, známe je i z pořadu na Stream.cz, a teď vystupují pravidelně v NoDu. Dvouhodinová ultim…
Jaký je vztah heterosexuálního muže ke svému penisu? Co nutí chlapečky chovat se jak kokoti a ze všeho si ustří…
Inscenace může obsahovat střelné zbraně, fyzické i verbální násilí, kouřové efekty, vulgární…
„Letím a dopadám na prdel, lehám si na záda, držkou do bláta. Málokdo tenhle manévr umí…
Podvod je umění. Byli tu s námi od počátku lidstva. Jsou všude kolem nás. A je jich čím dál víc.…
Podvod je umění. Byli tu s námi od počátku lidstva. Jsou všude kolem nás. A je jich čím dál víc.…
První společný projekt Divadla NoD a spolku StorytellingCZ ve kterém se živé vyprávění příběhů potkáv…
V nouzi se k němu modlíme. Pokládáme svíčky na divadelní oltář. Citujeme z paměti. Čapkovo - Jak se dělá…
Každé dílo, co za něco stojí, má dvojku. Terminátor má dvojku a je lepší. Dvojky jsou dobrý.…
Každé dílo, co za něco stojí, má dvojku. Terminátor má dvojku a je lepší. Dvojky jsou dobrý.…
Divoká romantika s válkou v zádech. Vynikající, odvážná adaptace klasického dramatu, ve kter…
„Letím a dopadám na prdel, lehám si na záda, držkou do bláta. Málokdo tenhle manévr umí…
První společný projekt Divadla NoD a spolku StorytellingCZ ve kterém se živé vyprávění příběhů potkáv…
Jejich stand-up známe z Comedy Clubu, známe je i z pořadu na Stream.cz, a teď vystupují pravidelně v NoDu. Dvouhodinová ultim…
V nouzi se k němu modlíme. Pokládáme svíčky na divadelní oltář. Citujeme z paměti. Čapkovo - Jak se dělá…
Každé dílo, co za něco stojí, má dvojku. Terminátor má dvojku a je lepší. Dvojky jsou dobrý.…
Každé dílo, co za něco stojí, má dvojku. Terminátor má dvojku a je lepší. Dvojky jsou dobrý.…
Každé dílo, co za něco stojí, má dvojku. Terminátor má dvojku a je lepší. Dvojky jsou dobrý.…
Inscenace může obsahovat střelné zbraně, fyzické i verbální násilí, kouřové efekty, vulgární…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Podvod je umění. Byli tu s námi od počátku lidstva. Jsou všude kolem nás. A je jich čím dál víc.…
Podvod je umění. Byli tu s námi od počátku lidstva. Jsou všude kolem nás. A je jich čím dál víc.…
Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…
Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…
Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…
„Letím a dopadám na prdel, lehám si na záda, držkou do bláta. Málokdo tenhle manévr umí…
V nouzi se k němu modlíme. Pokládáme svíčky na divadelní oltář. Citujeme z paměti. Čapkovo - Jak se dělá…
Inscenace může obsahovat střelné zbraně, fyzické i verbální násilí, kouřové efekty, vulgární…
První společný projekt Divadla NoD a spolku StorytellingCZ ve kterém se živé vyprávění příběhů potkáv…
Jejich stand-up známe z Comedy Clubu, známe je i z pořadu na Stream.cz, a teď vystupují pravidelně v NoDu. Dvouhodinová ultim…
ŠOK! Maso krůtí historicky poprvé uvádí inscenaci s hlavní mužskou postavou. Ale nenechte se zmást. Tento…
ŠOK! Maso krůtí historicky poprvé uvádí inscenaci s hlavní mužskou postavou. Ale nenechte se zmást. Tento…
Jaký je vztah heterosexuálního muže ke svému penisu? Co nutí chlapečky chovat se jak kokoti a ze všeho si ustří…
Představení se koná v rámci festivalu Češká taneční platforma.
Dvě ženy, obě tanečnice, obě stejně staré, prý si velmi fyzicky podobné. Nejprve o sobě nemají ani tušení, jen věděly, že každý má svého společníka, nebo dokonce dvojče. Je možné hledat odpovědi skrze druhého člověka? Co nás nutí identifikovat se s ostatními i se sebou samými?
- - - - - - - - - -
Ondrová a Foscarini na cestě mezi dokumentem a intimní výpovědí, vlastním tělem a osobní zkušeností. Ve své tvorbě se dotýkají témat, jako je ženská psychika, osamělost, zranitelnost a v neposlední řadě přijímají stav, ve kterém se nachází živé umění. Přestože se tyto dvě ženy neznají, mohou sdílet emocionální pouto, které přesahuje geografii?
V roce 2020 vznikl česko-italský projekt – duet Terezy Ondrové a Francescy Foscarini. Kvůli světové pandemii se zkoušky nejprve odkládají, poté přesouvají, a nakonec jsou na dálku skrz platformu Zoom. Premiéra se měla konat 8. prosince toho roku. Pozvat živé publikum není možné, a tak se autorky rozhodly udělat ze zkoušek video esej. Zkoušky pokračují. Neustálé pokusy najít nové způsoby, jak přežít. Jedno přizpůsobení se situaci následuje druhé. Na cestě mezi dokumentem a intimním vyjádřením, vlastní tělo a osobní zkušenost.
Ocenění České taneční platformy 2016, udělené Robertem Casarottem (ředitel/režisér tanečních projektů pro Centro per la Scena Contemporanea di Bassano del Grappa a Operaestate Festival Veneto) za výkon v představení AS LONG AS HOLDING HANDS, Tereze Ondrové umožnilo účastnit se choreografického výzkumu v Bassano del Grappa. S touto zkušeností se před ní otevřel nový svět a setkala se zde s vůdčími osobnostmi mladé italské taneční generace. Umělci ji fascinovali svým vlastním studiem, svou prací a jejich místní komunitou, s místním prostorem muzea, ale také dokonalou technikou, emočním dopadem a silnou přítomností na jevišti. Po opakovaných setkáních s umělci jako Alessandro Sciarroni, Daniele Ninarello, Silvia Gribaudi a Francesca Foscarini se rozhodla oslovit ke spolupráci dvě silné ženské osobnosti současné italské scény (Silvia Gribaudi a Francesca Foscarini).
Tereza Ondrová
Tanečnice, choreografka, pedagožka
Studovala taneční pedagogiku na AMU. V roce 2004 spoluzaložila taneční soubor VerTeDance, s nímž vytvořila přes 25 děl. Od roku 2012 spolupracuje s Peterem Šavelem. Mezi jejich společná díla patří duet Boys who like to play with dolls, který získal ocenění Amnesty International Freedom of Expression Award (2015), Taneční inscenace roku a Tanečnice roku 2014 v ČR, nominaci od Total Theatre Award Nomination a Aerowaves jej vybralo pro Priority Companies List 2014, a As long as holding hands (2015). Od roku 2016 spolupracuje s režisérkou Petrou Tejnorovou (You are here, 2016; Nothing Sad, 2017; POJĎME NA TANEC!, 2017; Haló, je tam někdo?, 2017; SAME SAME, 2018). Jako tanečnice a interpretka spolupracovala s choreografy jako Charlotta Öfverholm, Karine Ponties, David Zambrano, Anton Ľahký. Též se věnuje taneční pedagogice. Vyučuje na DAMU, AMU a vede pohybové kurzy pro herce Národního divadla.
Autor | Author: Tereza Ondrová
Performeři | Performers: Tereza Ondrová, Francesca Foscarini
Dramaturgický poradce | Dramaturgical Advisor: Monica Gillette
Režijní spolupráce | Directorial cooperation: Petra Tejnorová
Světelný design | Light design: Katarina Morávek Ďuricová
Zvukový design | Sound design: Jan Čtvrtník
Překlad | Translation: Marta Ljubková
Producent | Produced by: Daniela Řeháková / Temporary Collective
Koprodukce | Co-production: Tanec Praha z.ú./Festival TANEC PRAHA
Foto | Photo:
Za podpory | Supported by: Ministerstvo kultury České republiky | Ministry of Culture of the Czech Republic, Státní fond kultury | State Cultural Fund of the Czech Republic Hlavní město Praha | City of Prague, Studio ALTA
Premiéra | Premiere: 22. 6. 2021, PONEC – dance venue / TANEC PRAHA Festival