Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Jaký je vztah heterosexuálního muže ke svému penisu? Co nutí chlapečky chovat se jak kokoti a ze všeho si ustří…
Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…
Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…
Přijďte si zahrát největší rozšíření klasické táborové hry "městečko Palermo" v&scaron…
Loutková inscenace plná vody pro děti od 2 let a jejich rodiče. Až půjdeš k řece, zadívej se kolem sebe. Řeka je živel, řeka je…
Každé dílo, co za něco stojí, má dvojku. Terminátor má dvojku a je lepší. Dvojky jsou dobrý.…
ŠOK! Maso krůtí historicky poprvé uvádí inscenaci s hlavní mužskou postavou. Ale nenechte se zmást. Tento…
Divadelní comiks-con. American psychological society (APS) vydala v roce 2017 studii, která dokazuje, že cca 70% lidí sní o…
Jaký je vztah heterosexuálního muže ke svému penisu? Co nutí chlapečky chovat se jak kokoti a ze všeho si ustří…
Přijďte si zahrát největší rozšíření klasické táborové hry "městečko Palermo" v&scaron…
Přijďte si zahrát největší rozšíření klasické táborové hry "městečko Palermo" v&scaron…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Každé dílo, co za něco stojí, má dvojku. Terminátor má dvojku a je lepší. Dvojky jsou dobrý.…
Video NoD
Olga Krykun: 720/027
Nenáročná vizuální hra v době informačního smogu
Kurátorka: Veronika Zajačiková
25. 7. - 8. 9. 2017
Projekt uchopuje každodennost, ve které člověk čím dál víc pochybuje o informacích a vjemech. Zvykli jsme si pochybovat, tento pocit by se mohl rozšířit i na běžné vnímání reality.
Projekt 720/027 volně navazuje na dřívější projekt výstavy Freesome, realizované v galerii Berlinskej Model a na video Room #1.
Olga Krykun pracuje s různými médii jako video, objekt a instalace. Ve svém projektu rozvíjí pro její tvorbu typickou práci s prostředím. Pro Video NoD vytvořila 360 stupňovou místnost, která obsahuje celý dům, bez dělení pokojů a místností. Všude po domě se odehrávají drobné animační proměny a podivné transformace věcí, které znejišťují a zpochybňují vnímanou realitu. Divák se může zaměřit vždy jen na nějaké místo a pozorovat jej stejně tak jako vnímat místnost jako celek.
Krykun zvolila ve své video projekci estetiku akcentující chill-out náladu místnosti galerie Video NoD. Zároveň volí vizuálně nesplývavé prvky - tapeta alá dražší podnik, leopardí motiv. Skrze leopardí motiv a motiv Afriky asociující kýčovitý luxus autorka naráží na kontrast západního způsobu života a života ve třetích zemích. A právě tato ožehavá tématika je dnes všudypřítomná. Autorka však nechce být politická. Snaží se zachytit pocit přehlcenosti, který je způsoben též informačním smogem a naplnit ho aktuálními tématy. Součástí virtuálního bytu jsou vedle hravých elementů i realistické fotografie v rámečcích a další objekty typických právě pro západní kulturu.
Olga Krykun (*1994, Odessa, UA) / since 2009 - lives and works in Prague
2016 / Supermédia Studio, Academy of Arts, Architecture and Design in Prague (CZ)
2016 / Exchange - Department of Photography and Audiovisual Arts, T.E.I. Athens (GRC)
2014-2016 / Intermédia Studio, Ladislav Sutnar’s Faculty of Design and Art, University of West Bohemia, Pilsen (CZ)
Výstavy:
2017 Fx00136302, performance, Holešovická tržnice, hala č.17., with Max Lysáček
2017 I’ve painted the gate red, now I think red was the wrong colour at the corpus (with Adrian Altman, Jakub Hájek), Prague (CZ)
2017 Freesome, Berlinskej Model, Prague (CZ)
2016 Supermédia, Museum of Photography and Modern Visual Média, Jindřichův Hradec (CZ)
2016 Nevím, jak tohle dopadne, Galerie Samo83, Česká Bříza (CZ)
2015 Don’t. Just… don’t, Papírna, Pilsen (CZ)
http://olgakrykun.tumblr.com