Připravovaná výstava Reálné vize orákula je obsáhlou multimediální instalací skládající se z série fantasmagorických kreseb a utopistických návrhů, 3D generovaných videí komentujících globální geopolitické dění posledních let, textilních objektů, živé akce a současně téměř nepostřehnutelných instalačních intervencí, které v prostoru galerie simulují přírodní jevy. Tematicky se výstava zaměřuje na zkoumání podprahových motivů moci, odkrývá bizarnost praktik manipulace a šarlatánství. Jiří Černický tyto patogenní společenské projevy zkoumá napříč dějinami lidské civilizace až po současnost a nabízí jejich rozmanité spekulativní interpretace a alternativní varianty. Jiří Černický (*1966) studoval na pražské Vysoké škole uměleckoprůmyslové v ateliéru Adély Matasové a poté od roku 1993 na Akademii výtvarných umění v ateliéru Miloše Šejna a Jiřího Davida. Ve své rozmanité tvorbě se pohybuje napříč celou škálou různých médií a uměleckých postupů od malby, instalace a objektové tvorby až po performance a nová média. Je autorem konceptuálních projektů, v nichž pracuje se sociálními tématy a na základě přirozených lidských emocí. Je schopen přesně a s břitkým humorem pojmenovat současné společenské problémy a zprostředkovat divákovi úplně nový pohled na jeho zavedené vnímání světa. Komentuje a podrývá roli nadnárodních korporací a kriticky se vyjadřuje ke konzumu, který ovládá naši realitu. Velkou část jeho díla tvoří utopické, nikdy nerealizované architektonické a jiné projekty, které - ač zůstávají pouhými návrhy - mají schopnost trefně pojmenovat sociální či ekologické problémy dneška. Kromě Ceny Jindřicha Chalupeckého je Černický držitelem Sorosovy ceny a bělehradské 48th October Salon Award. Je autorem samostatné retrospektivní výstavy v Galerii Rudolfinum, svá díla prezentoval například ve SPACE Gallery v Clevelandu, v Artsdepot Gallery v Londýně nebo ve vídeňské Steinek Gallery. Působí jako vedoucí Ateliéru malby na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze.
Dva hosté. Jeden moderátor. A jejich vzájemná interakce. Bez konfliktu, ale s inspirací. Pořad postavený na…
Znáte nás z Comedy Clubu, znáte nás z našeho pořadu na Stream.cz a teď jedeme za vámi! Podstrojíme vám…
Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…
Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Divadelní comiks-con. American psychological society (APS) vydala v roce 2017 studii, která dokazuje, že cca 70% lidí sní o…
Máte rádi kvízy a zajímá vás budoucnost světa? Chtěli byste si v divadle dát s přáteli skleničku a b…
Letošní seriál šesti koncertů cyklu S zakončíme v Rakousku. Bohatou škálu díla rakouské…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Podvod je umění. Byli tu s námi od počátku lidstva. Jsou všude kolem nás. A je jich čím dál víc.…
Podvod je umění. Byli tu s námi od počátku lidstva. Jsou všude kolem nás. A je jich čím dál víc.…
Znáte nás z Comedy Clubu, znáte nás z našeho pořadu na Stream.cz a teď jedeme za vámi! Podstrojíme vám…
Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…
Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…
Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…
Jaký je vztah heterosexuálního muže ke svému penisu? Co nutí chlapečky chovat se jak kokoti a ze všeho si ustří…
Znáte nás z Comedy Clubu, znáte nás z našeho pořadu na Stream.cz a teď jedeme za vámi! Podstrojíme vám…
ŠOK! Maso krůtí historicky poprvé uvádí inscenaci s hlavní mužskou postavou. Ale nenechte se zmást. Tento…
ŠOK! Maso krůtí historicky poprvé uvádí inscenaci s hlavní mužskou postavou. Ale nenechte se zmást. Tento…
Tohle není jenom improvizace, tohle je hra. A v každý správný hře se točí velký prachy. Unikátní…
Podvod je umění. Byli tu s námi od počátku lidstva. Jsou všude kolem nás. A je jich čím dál víc.…
Podvod je umění. Byli tu s námi od počátku lidstva. Jsou všude kolem nás. A je jich čím dál víc.…
Znáte nás z Comedy Clubu, znáte nás z našeho pořadu na Stream.cz a teď jedeme za vámi! Podstrojíme vám…
Každé dílo, co za něco stojí, má dvojku. Terminátor má dvojku a je lepší. Dvojky jsou dobrý.…
Každé dílo, co za něco stojí, má dvojku. Terminátor má dvojku a je lepší. Dvojky jsou dobrý.…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Video NoD
Olga Krykun: 720/027
Nenáročná vizuální hra v době informačního smogu
Kurátorka: Veronika Zajačiková
25. 7. - 8. 9. 2017
Projekt uchopuje každodennost, ve které člověk čím dál víc pochybuje o informacích a vjemech. Zvykli jsme si pochybovat, tento pocit by se mohl rozšířit i na běžné vnímání reality.
Projekt 720/027 volně navazuje na dřívější projekt výstavy Freesome, realizované v galerii Berlinskej Model a na video Room #1.
Olga Krykun pracuje s různými médii jako video, objekt a instalace. Ve svém projektu rozvíjí pro její tvorbu typickou práci s prostředím. Pro Video NoD vytvořila 360 stupňovou místnost, která obsahuje celý dům, bez dělení pokojů a místností. Všude po domě se odehrávají drobné animační proměny a podivné transformace věcí, které znejišťují a zpochybňují vnímanou realitu. Divák se může zaměřit vždy jen na nějaké místo a pozorovat jej stejně tak jako vnímat místnost jako celek.
Krykun zvolila ve své video projekci estetiku akcentující chill-out náladu místnosti galerie Video NoD. Zároveň volí vizuálně nesplývavé prvky - tapeta alá dražší podnik, leopardí motiv. Skrze leopardí motiv a motiv Afriky asociující kýčovitý luxus autorka naráží na kontrast západního způsobu života a života ve třetích zemích. A právě tato ožehavá tématika je dnes všudypřítomná. Autorka však nechce být politická. Snaží se zachytit pocit přehlcenosti, který je způsoben též informačním smogem a naplnit ho aktuálními tématy. Součástí virtuálního bytu jsou vedle hravých elementů i realistické fotografie v rámečcích a další objekty typických právě pro západní kulturu.
Olga Krykun (*1994, Odessa, UA) / since 2009 - lives and works in Prague
2016 / Supermédia Studio, Academy of Arts, Architecture and Design in Prague (CZ)
2016 / Exchange - Department of Photography and Audiovisual Arts, T.E.I. Athens (GRC)
2014-2016 / Intermédia Studio, Ladislav Sutnar’s Faculty of Design and Art, University of West Bohemia, Pilsen (CZ)
Výstavy:
2017 Fx00136302, performance, Holešovická tržnice, hala č.17., with Max Lysáček
2017 I’ve painted the gate red, now I think red was the wrong colour at the corpus (with Adrian Altman, Jakub Hájek), Prague (CZ)
2017 Freesome, Berlinskej Model, Prague (CZ)
2016 Supermédia, Museum of Photography and Modern Visual Média, Jindřichův Hradec (CZ)
2016 Nevím, jak tohle dopadne, Galerie Samo83, Česká Bříza (CZ)
2015 Don’t. Just… don’t, Papírna, Pilsen (CZ)
http://olgakrykun.tumblr.com