Program
O NoDu
#divadlo #galerie #cafébar #vernisáž #přednášky #ostatní

8 MILIARD LIDÍ HOŘÍ / 8lidí

Nová autorská inscenace tvůrčího kolektivu 8lidí. Příjemné horko. Hustá pára. Vůně citrusu. Zá…

Katarína Magid Hládeková & Václav Magid: Na břehu posledního moře

"Žijí vedle sebe v provizorních příbytcích na pláži. Mají své zvyky, příběhy, bolesti a naděje. Uvnitř těchto malých „buněk“ se mluví různými jazyky a různými akcenty. Většinu času tu ale každx zůstává uzavřenx do sebe a své nukleární rodiny, bez snahy navazovat kontakt s ostatním dočasným obyvatelstvem tohoto městečka. Patří sem – a zároveň nepatří. Jsou opravdu tak rozdílnx, jak se na první pohled zdá? Nebo si jsou naopak až podezřele podobnx? Co je spojuje? Společný horizont posledního moře? Nebo spíš stejný obchodní řetězec, kde si všichni pořídili kulisy svých dočasných domovů?" Autorská dvojice Katarína Magid Hládeková & Václav Magid ve své tvorbě problematizuje kategorie formující identitu, jako jsou například jazyk, kultura, historie nebo národ. Zajímá je, jak se etablované systémy vizuální nebo textové reprezentace podílí na vzniku nedorozumění mezi lidmi, nebo jak se komunikační nepochopení odráží na vztazích i společenském uspořádání. Tato témata spolu objevili jako průsečík svých individuálních uměleckých praxí. Pracují v médiích instalace, objektu a pohyblivého obrazu. V svých instalacích často využívají a tematizují ilustraci, text a typografii, také ale i tradiční malířské a grafické techniky jako akvarel či linoryt.  Katarína Magid Hládeková (*1984) je umělkyně a kurátorka. Jejím hlavním autorským zájmem je zkoumání povahy vizuální reprezentace, kterou dlouhodobě prověřuje prostřednictvím tématu modelu. Zajímá se o autoreferenční postupy v umění a o napětí mezi imitací a realitou. Formálně pracuje na pomezí médií objektu, instalace, fotografie a příležitostně i pohyblivého obrazu. V roce 2016 byla nominována na Cenu Jindřicha Chalupeckého, v roce 2018 na Cenu NOVUM. Jako kurátorka je (spolu)autorkou několika výstavních projektů realizovaných Galerií TIC v Brně. Je členkou kurátorského kolektivu Café Utopia, který připravil sedmý ročník mezinárodního bienále současného umění Brno Art Open 2019 (spolu se Zuzanou Janečkovou, Marikou Kupkovou a Markétou Žáčkovou). Václav Magid (*1979) je umělec a kurátor žijící v Praze a Brně. Po nedokončených studiích AVU a UMPRUM získal magisterský titul z filozofie na Filozofické fakultě UK. Ve své tvorbě zkoumá vztah každodennosti a ideologie (např. samostatné výstavy Souřadnice, Brno: Atrium Moravské galerie, 2012, Autonomie, Ostrava, PLATO, 2015, Všade doma, dobře nejlíp, společně s Katarínou Hládekovou, Brno, TIC, 2023, autorská kniha Malá encyklopedie nepatřičností, Praha: ArtMap, 2019). Vystavoval na skupinových přehlídkách v ČR a zahraničí (Lyonské bienále, 2013), dvakrát byl finalistou CJCH (2010, 2013). Kurátoroval řadu skupinových výstav (Věcné stavy, Karlín Studios, 2006; Punctum, Futura, 2008). V letech 2006–2018 působil na vědecko-výzkumném pracovišti AVU, kde vedl (společně s Jakubem Stejskalem) odborný časopis Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny. V současné době přednáší teorii a dějiny umění na Fakultě výtvarných umění VUT v Brně a Akademii výtvarných umění v Praze. 

JÁ, DIAGNÓZA / + - VeDvou

„Letím a dopadám na prdel, lehám si na záda, držkou do bláta. Málokdo tenhle manévr umí…

FAKE CRIME / Joke Division a Divadlo NoD

Na světě existuje více než 50 000 true crime podcastů. Je jenom otázkou času, kdy zásoba kriminálních případů dojde.…

Na cestu porozumění – Bratři Hradečtí pro děti StropOFFky

Hudební večer „Na cestu porozumění – Bratři Hradečtí pro děti StropOFFky“ přinese do Divadla NoD nejen jedinečný…

JAK SE DĚLÁ DIVADLO / Divadlo MASO

V nouzi se k němu modlíme. Pokládáme svíčky na divadelní oltář. Citujeme z paměti. Čapkovo - Jak se dělá…

ŠMEJDI ÚTOČÍ / Janek & Natálka & kol.

Podvod je umění. Byli tu s námi od počátku lidstva. Jsou všude kolem nás. A je jich čím dál víc.…

ŠMEJDI ÚTOČÍ / Janek & Natálka & kol.

Podvod je umění. Byli tu s námi od počátku lidstva. Jsou všude kolem nás. A je jich čím dál víc.…

OIDIPUSSY / Maso Krůtí

ŠOK! Maso krůtí historicky poprvé uvádí inscenaci s hlavní mužskou postavou. Ale nenechte se zmást. Tento…

OIDIPUSSY / Maso Krůtí

ŠOK! Maso krůtí historicky poprvé uvádí inscenaci s hlavní mužskou postavou. Ale nenechte se zmást. Tento…

Vyprodáno

27 LITRŮ UMĚLÝ KRVE / Janek & Natálka & kol.

Živě natáčený béčkový film. Stejně jako sexy lidi v bílym tílku od krve a bláta co vrtaj d…

Vyprodáno

27 LITRŮ UMĚLÝ KRVE / Janek & Natálka & kol.

Živě natáčený béčkový film. Stejně jako sexy lidi v bílym tílku od krve a bláta co vrtaj d…

Vyprodáno

27 LITRŮ UMĚLÝ KRVE / Janek & Natálka & kol.

Živě natáčený béčkový film. Stejně jako sexy lidi v bílym tílku od krve a bláta co vrtaj d…

MICHAELŮV MASHUP

Dva hosté. Jeden moderátor. A jejich vzájemná interakce. Bez konfliktu, ale s inspirací.  Neobvyklé…

UNDERGROUND COMEDY CLUB

Jejich stand-up známe z Comedy Clubu, známe je i z pořadu na Stream.cz, a teď vystupují pravidelně v NoDu. Dvouhodinová ultim…

Vyprodáno

THE LEGEND OF LUNETIC / Janek & Natálka & kol.

Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…

Vyprodáno

THE LEGEND OF LUNETIC / Janek & Natálka & kol.

Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…

ŠPIONI / Brémy

Inscenace může obsahovat střelné zbraně, fyzické i verbální násilí, kouřové efekty, vulgární…

Vánoční IMPROspeciál / IMPROvariace

Přijďte si odpočinout a pobavit se v čase předvánočních zmatků a shonů, kdy na poslední chvíli balíte kapra, smažíte…

FAKE CRIME / Joke Division a Divadlo NoD

Na světě existuje více než 50 000 true crime podcastů. Je jenom otázkou času, kdy zásoba kriminálních případů dojde.…

PUBQUIZ V CAFÉ BARU NOD

PubQuiz je vědomostní týmová hra oblíbená po celém světě. O co jde? Vědět více než soupeř a dok…

ŠMEJDI ÚTOČÍ / Janek & Natálka & kol.

Podvod je umění. Byli tu s námi od počátku lidstva. Jsou všude kolem nás. A je jich čím dál víc.…

ŠMEJDI ÚTOČÍ / Janek & Natálka & kol.

Podvod je umění. Byli tu s námi od počátku lidstva. Jsou všude kolem nás. A je jich čím dál víc.…

8 MILIARD LIDÍ HOŘÍ / 8lidí

Nová autorská inscenace tvůrčího kolektivu 8lidí. Příjemné horko. Hustá pára. Vůně citrusu. Zá…

MICHAELŮV MASHUP

Dva hosté. Jeden moderátor. A jejich vzájemná interakce. Bez konfliktu, ale s inspirací.  Neobvyklé…

ŠPIONI / Brémy

Inscenace může obsahovat střelné zbraně, fyzické i verbální násilí, kouřové efekty, vulgární…

UNDERGROUND COMEDY CLUB

Jejich stand-up známe z Comedy Clubu, známe je i z pořadu na Stream.cz, a teď vystupují pravidelně v NoDu. Dvouhodinová ultim…

FAKE CRIME / Joke Division a Divadlo NoD

Na světě existuje více než 50 000 true crime podcastů. Je jenom otázkou času, kdy zásoba kriminálních případů dojde.…

JAK SE DĚLÁ DIVADLO / Divadlo MASO

V nouzi se k němu modlíme. Pokládáme svíčky na divadelní oltář. Citujeme z paměti. Čapkovo - Jak se dělá…

JÁ, DIAGNÓZA / + - VeDvou

„Letím a dopadám na prdel, lehám si na záda, držkou do bláta. Málokdo tenhle manévr umí…

Vyprodáno

27 LITRŮ UMĚLÝ KRVE / Janek & Natálka & kol.

Živě natáčený béčkový film. Stejně jako sexy lidi v bílym tílku od krve a bláta co vrtaj d…

Vyprodáno

27 LITRŮ UMĚLÝ KRVE / Janek & Natálka & kol.

Živě natáčený béčkový film. Stejně jako sexy lidi v bílym tílku od krve a bláta co vrtaj d…

27 LITRŮ UMĚLÝ KRVE / Janek & Natálka & kol.

Živě natáčený béčkový film. Stejně jako sexy lidi v bílym tílku od krve a bláta co vrtaj d…

MICHAELŮV MASHUP

Dva hosté. Jeden moderátor. A jejich vzájemná interakce. Bez konfliktu, ale s inspirací.  Neobvyklé…

Vyprodáno

THE LEGEND OF LUNETIC / Janek & Natálka & kol.

Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…

Vyprodáno

THE LEGEND OF LUNETIC / Janek & Natálka & kol.

Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…

Vyprodáno

THE LEGEND OF LUNETIC / Janek & Natálka & kol.

Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…

MICHAELŮV MASHUP

Dva hosté. Jeden moderátor. A jejich vzájemná interakce. Bez konfliktu, ale s inspirací.  Neobvyklé…

UNDERGROUND COMEDY CLUB

Jejich stand-up známe z Comedy Clubu, známe je i z pořadu na Stream.cz, a teď vystupují pravidelně v NoDu. Dvouhodinová ultim…

ŠPIONI / Brémy

Inscenace může obsahovat střelné zbraně, fyzické i verbální násilí, kouřové efekty, vulgární…

JAK SE DĚLÁ DIVADLO / Divadlo MASO

V nouzi se k němu modlíme. Pokládáme svíčky na divadelní oltář. Citujeme z paměti. Čapkovo - Jak se dělá…

VALENTÝNSKÝ IMPROSPECIÁL / IMPROvariace

Srdečně zveme všechny příznivce divadelní improvizace (a nejen ty právě zamilované) na již pravidelný improvizačn…

Vyprodáno

THE LEGEND OF LUNETIC / Janek & Natálka & kol.

Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…

Vyprodáno

THE LEGEND OF LUNETIC / Janek & Natálka & kol.

Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…

Vyprodáno

THE LEGEND OF LUNETIC / Janek & Natálka & kol.

Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…

27 LITRŮ UMĚLÝ KRVE / Janek & Natálka & kol.

Živě natáčený béčkový film. Stejně jako sexy lidi v bílym tílku od krve a bláta co vrtaj d…

27 LITRŮ UMĚLÝ KRVE / Janek & Natálka & kol.

Živě natáčený béčkový film. Stejně jako sexy lidi v bílym tílku od krve a bláta co vrtaj d…

27 LITRŮ UMĚLÝ KRVE / Janek & Natálka & kol.

Živě natáčený béčkový film. Stejně jako sexy lidi v bílym tílku od krve a bláta co vrtaj d…

27 LITRŮ UMĚLÝ KRVE / Janek & Natálka & kol.

Živě natáčený béčkový film. Stejně jako sexy lidi v bílym tílku od krve a bláta co vrtaj d…

FAKE CRIME / Joke Division a Divadlo NoD

Na světě existuje více než 50 000 true crime podcastů. Je jenom otázkou času, kdy zásoba kriminálních případů dojde.…

JÁ, DIAGNÓZA / + - VeDvou

„Letím a dopadám na prdel, lehám si na záda, držkou do bláta. Málokdo tenhle manévr umí…

ŠPIONI / Brémy

Inscenace může obsahovat střelné zbraně, fyzické i verbální násilí, kouřové efekty, vulgární…

Vyprodáno

THE LEGEND OF LUNETIC / Janek & Natálka & kol.

Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…

Vyprodáno

THE LEGEND OF LUNETIC / Janek & Natálka & kol.

Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…

Vyprodáno

THE LEGEND OF LUNETIC / Janek & Natálka & kol.

Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…

8 MILIARD LIDÍ HOŘÍ / 8lidí

Nová autorská inscenace tvůrčího kolektivu 8lidí. Příjemné horko. Hustá pára. Vůně citrusu. Zá…

OIDIPUSSY / Maso Krůtí

ŠOK! Maso krůtí historicky poprvé uvádí inscenaci s hlavní mužskou postavou. Ale nenechte se zmást. Tento…

UNDERGROUND COMEDY CLUB

Jejich stand-up známe z Comedy Clubu, známe je i z pořadu na Stream.cz, a teď vystupují pravidelně v NoDu. Dvouhodinová ultim…

27 LITRŮ UMĚLÝ KRVE / Janek & Natálka & kol.

Živě natáčený béčkový film. Stejně jako sexy lidi v bílym tílku od krve a bláta co vrtaj d…

27 LITRŮ UMĚLÝ KRVE / Janek & Natálka & kol.

Živě natáčený béčkový film. Stejně jako sexy lidi v bílym tílku od krve a bláta co vrtaj d…

27 LITRŮ UMĚLÝ KRVE / Janek & Natálka & kol.

Živě natáčený béčkový film. Stejně jako sexy lidi v bílym tílku od krve a bláta co vrtaj d…

FAKE CRIME / Joke Division a Divadlo NoD

Na světě existuje více než 50 000 true crime podcastů. Je jenom otázkou času, kdy zásoba kriminálních případů dojde.…

Přihlaste se do newsletteru

en

PRAG_KASSEL: HYBRIDNÍ NESNÁZE

Prag_Kassel: HYBRIDNÍ NESNÁZE
Kurátor: Pavel Kubesa
Architektura výstavy: Jakub Jansa

25. 9. - 17. 10. 2018
Vernisáž: 24. 9. 2018 od 19:00

Projekt vznikl za podpory ČNFB.

---

 

HYBRIDNÍ NESNÁZE

Ozvěny čtyř

Jak hrozné, nepředstavitelné a neuvěřitelné je, že bychom tu měli kopat zákopy a zkoušet si plynové masky kvůli jakémusi sporu ve vzdálené zemi mezi lidmi, o nichž nic nevíme.
- britský premiér N. Chamberlain 27. září 1938 ve vystoupení pro BBC

...měly na vybranou mezi válkou a hanbou. Zvolily hanbu. Budou mít válku.“ 
- W. Churchill k Chamberlainovi v House Of Commons po podpisu Mnichovské dohody

"Spolkl jsem hada."
- E. Daladier o své roli v průběhu Mnichovské konference

If you have sacrificed my nation to preserve the peace of the world, I will be the first to applaud you. But if not, gentlemen, God help your souls.“
- J. Masaryk k Lordu Halifaxovi v reakci na „spojeneckou zradu“

---

11:40

Jako druhý muž zprava drží u pasu svůj černý cylindr. Než přistoupí k automobilu, melodie God Save The King se nese širou plání a v pochodovém rytmu se zvolna proměňuje její ústřední motiv v téma, které ještě nezná. Pár desítek minut nato vstupuje do místnosti s dominantním mramorovým krbem v níž se shlukují muži v rozličných, převážně jednořadých oblecích. Když se muž v obleku dvouřadém protáhne mezerou mezi křesly a zaujme jako první své místo, pobídne žoviálně k zasednutí též jednoho za svých hostí. Jen jednou za více než celou půli dne se odhodlají vzdálit se a vystoupí na nedaleký balkon. Brzké ranní hodiny druhého dne je zastihují nad listinou opatřenou čtyřmi čerstvými podpisy. Gratulaci střídá společná fotografie s neukázněnými muži v pozadí, zatímco jiní dva gentlemani stále očekávají své přijetí před dvojitými dveřmi č.105 v přilehlém předsálí. Hostitel již svou místnost ale opouští. V tom se ve dveřích zarazí a pohlédne nazpět: „Vidím před sebou samé nuly“, pronese tiše ale prudce, načež jej tma dlouhých chodeb nadobro pohltí.

Později toho dne na druhé straně kanálu mává muž s cylindrem třemi listy papíru: „Věřím, že to je mír pro naši dobu (...) Jděte domů a klidně spěte.

---

“Odkudsi zdaleka přiletěla nad Prahu také velká černá vrána, která se spustila a plachtila od Muzea nad letícími světlomety a odposlouchávacími přístroji německé armády dolů k Můstku. Divila se asi tomu hluku, který zde slyšela, a obrazu, který viděla pod sebou.”
- reportér Československého rozhlasu František Kocourek při živém komentování Dne branné moci nacistických vojsk v centru Prahy 19. 3. 1939

---

Možnosti historických faktů

Mnichovskou dohodu, jednu z nejvlivnějších mezinárodních „smluv“ 20. století, která za cenu oběti životaschopnosti jednoho mladého středoevropského státu usilovala o udržení kontinuity imperiálního nastavení politik západních mocností postižených čerstvou vzpomínkou hrůz první světové války, chápeme jako strukturovaný geopolitický fenomén. Pokus o pracovní analýzu a rozklad tohoto konkrétního sledu historických událostí na sadu rozličných konstitutivních sil, kategorií a nástrojů formování dějinných faktů možná umožní zamýšlet se nad jeho symbolickým potenciálem a interpretačními možnostmi. Mimo tradiční, politologicky a právně orientované termíny jako je stát, národ, sebeurčení, legitimita, emancipace a svoboda, ambice, anexe a agrese, impérium, centrum a periferie, mohou v takové analýze posloužit i pojmy jako například hra či kalkul, perspektiva a teritorium, limit i hranice, habitat, lokus nebo jednoduše domov, vzdálenost, přemístění, ztráta, balanc či stabilita, síla, manipulace, kolektivní paměť, anebo taky mýtus. A možná, že právě takováto abstrakce partikulární události je jednou z cest jak zažité historické, společenské či národní mýty bořit.

---

Hlas šesti

Jednotliví autoři se tak pokoušejí o volné interpretace nad touto derivovanou myšlenkovou mapou a v území nalezených pojmů analýzy zakládají rámec své promluvy. Vykračují přitom dvojím směrem: jedni se obrací více na kontext privátního, individuálního života ve vztahu k takto strukturované události, (Luise, Artur, Linus), druzí k univerzálněji chápaným principům a konceptům konstituujících společenské děje a dějiny (Andrea, Elko, Denisa, Linus).

Luise Marie Hampel se svou ready-made laděnou instalací reaguje na konkrétní historické svědectví a paměti osob nucených opustit narychlo své domovy v anektovaných částech Sudet. Rozvíjí zde svůj zájem o pravdivost sdělovaných informací a historie, otázky kolektivní paměti a archivů a s poetikou navozující „dálku“ či „odtržení“ modeluje jakousi univerzální uprchlickou zkušenost.

Andrea Sobotková se zabývá vztahem a možnostmi posunu mezi tradiční lineární perspektivou (vnímanou jako konstrukt modernity a nástroj imperiálních strategií) a rostoucí dominancí využívání vertikálních perspektiv, „leteckého pohledu“ (chápaných jako symptom či simulaci ztráty pevného bodu, úběžníku či „půdy pod nohama“ a stejně tak i jako nástroj expanze a distribuce moci, sledování a ekonomických zájmů ve vertikální rovině, nikoli jen na půdorysu geopolitických map). V instalaci parafrázující tvar Babylonské věže, prvního pokusu o vertikální systém uspořádání, zkoumá vztah stavu volného pádu a „nadhledu“ respektive změny perspektivy nahlížení na historické entity.

Elko Braas kontinuálně studuje vlastnosti uzavřených systémů a sleduje jak různé performativní či nahodilé zásahy zvenčí proměňují jejich chod a chování. Instalace dvou proti sobě namířených kamerových gimbálů (stabilizátorů) pracuje s nemožností dosáhnutí stabilního, vybalancovaného stavu v případě, že dvě stejně programované síly usilují o jeho nastolení.

Denisa Šváchová se věnuje zkoumání vztahu mezi přirozeným pohybem a choreografií, přičemž rámec tohoto průzkumu určují konkrétní prostorové instalace. V jejich mezích rozehrává různé situace prostřednictvím technik současného tance, divadla a performance a aktivně zapojuje samotného diváka. V aktuální čtyřjazyčné instalaci, kdy anglický, německý, italský a francouzský kanál je vždy tiše česky simultánně předabován, mapuje hranice toho, kam až je divák ochoten se nechat vtáhnout v manipulativní hře normativních instrukcí kolidujících s meditativními momenty a jak je jeho tolerance ohýbána s vědomím poddajnosti ostatních zúčastněních.

Práci Linuse Clostermanna charakterizuje zájem o výrazové a obsahové možnostmi materiálu. Nežli v konceptuálně založené, ale spíše v ateliérově laděné kontinuální práci se sbíhá řemeslné opracovávání často levných stavebních materiálů se zaujetím formálními a psychologickými determinacemi žánru pokleslého hororu či sci-fi a citlivými pozorováními okolního světa a jeho niterných kvalit. V konjunkci těchto strategií s v konečných objektech objevuje až jakási narativní, scénická poloha. Zajímá se o „místa chybění“, o podvojnost místa pro život a místa, ze kterých byl život vyhnán. Jednou absence hmoty upozorňuje na absenci obyvatele, podruhé absence vytváří tvar a strukturu nových neznámých bytostí, které se tajemně zachytávají familiérních tvarů podobných předmětům denní spotřeby či nábytku: absence vytváří existenci nepopsatelného a přítomnost poukazuje na chybění známého.

Artur Magrot opakovaně tematizuje roli plošného šíření elektromagnetických vln a různých forem neviditelných rádiových signálů ve veřejném prostoru a proměny kognitivních zájmů a závislostí modernizovaného člověka. Prezentovaný projekt prostřednictvím sdílení odposlechu autorova mobilního telefonu demonstruje nakolik individuální (politická) rozhodnutí (vůle) ovlivňují životní prostor velké skupiny jednotlivců participujících v určitém sdíleném (reálném, geopolitickém, virtuálním a digitálním) prostoru a posouvají, překračují až destruují jeho hranice, včetně mezí prostoru privátního.  

---

Vybrané reálie událostí Mnichova 1938 tak autoři přenášejí do symbolického, metaforického kontextu a objevují v této analýze možnost aktuální výpovědi apelující a reagující na současné globální problémy prostřednictvím jazyka současného vizuálního umění. Vybraná témata zkušenosti migrace, omezené a rozšířené perspektivy, stabilizace a manipulace, domova, vyhoštění či ztráty a transgrese hranic si nenárokují být komplexním popisem či vyrovnáním se s dějinotvornou událostí, ale v době jejího 80. připomínání poukazují na možnosti vespolného, dialogického vypořádávání se s odkazy minulosti, možnost vykročit ze zakořeněných schémat „traumatu“, „diktátu“, „zrady“ a nabízejí příležitost společné, evropské interpretace dějin a kolaborativního psaní sdílené historie.

Prag_Kassel: HYBRIDNÍ NESNÁZE
Kurátor: Pavel Kubesa
Architektura výstavy: Jakub Jansa

25. 9. - 17. 10. 2018
Vernisáž: 24. 9. 2018 od 19:00

Projekt vznikl za podpory ČNFB.