Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Jaký je vztah heterosexuálního muže ke svému penisu? Co nutí chlapečky chovat se jak kokoti a ze všeho si ustří…
Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…
Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…
Přijďte si zahrát největší rozšíření klasické táborové hry "městečko Palermo" v&scaron…
Každé dílo, co za něco stojí, má dvojku. Terminátor má dvojku a je lepší. Dvojky jsou dobrý.…
ŠOK! Maso krůtí historicky poprvé uvádí inscenaci s hlavní mužskou postavou. Ale nenechte se zmást. Tento…
Divadelní comiks-con. American psychological society (APS) vydala v roce 2017 studii, která dokazuje, že cca 70% lidí sní o…
Jaký je vztah heterosexuálního muže ke svému penisu? Co nutí chlapečky chovat se jak kokoti a ze všeho si ustří…
„Když na tebe šáhnu, dáš mi bagetu?“
100 Kč
(vstupenky se prodávají na místě)
Cyklus KINOKABARET si klade za cíl představovat tvorbu mladých scénaristů. Dosud nerealizované filmy dostanou možnost alespoň na jeden večer ožít v podobě inscenovaného čtení.
Setkání českého řidiče kamionu s migrujícím „arabáčem“ nemůže dopadnout dobře. Nebo jo? Road-movie, která si na zas tak moc nehraje. Dva svérázové, duševně nevyrovnaný čecháček a frankofonní přismažený provokatér. Jazykově si nerozumí, ale cestu mají společnou, a to je hlavní.
Když se nedaří, je lehčí křičet proti všemu a všem. Marek má strach o práci, kterou nesnáší. Nur je migrant, kterého ostatní migranti nemají rádi. Marka jímá hrůza, že by ztratil pracně vytvořenou masku drsného kluka, ale Nur provokuje a rád, pobaveně a cíleně. A nakonec, proč ne. K tomu všemu se na cestě vyskytuje všudypřítomný páreček důchodců jako analogický předobraz.
Text je výhybkou pro autora, který se dosud věnoval mnohem více fikční tvorbě, nyní čerpá z blízkých zdrojů a tvoří sociálnější dramata. Nur explicitně není o násilí, migraci nebo xenofobii, nýbrž o spřízněném vztahu dvou cestujících lidí; zůstává tak v jisté rovině nestranný.
scénář: Lukáš Valíšek
režie: Jan Těšitel
dramaturgie: Natálie Císařovská
Lukáš Valíšek, student druhého ročníku KSD na FAMU, narodil se na Moravě, bydlí v Davli. Je to prozaik a scénárista, ale v poslední době se zajímá také o herní design a dokument. Nur je jeho prvotina, mezitím se ale věnuje dramaturgii krátkých filmů, podílel se na filmu Dina režisérky Myroslawy Klochko a v rámci druhého ročníku napsal krátkou adaptaci povídky Alberta Moravii, Návrat z letního bytu. Spolupracuje také na studentské hře Black Sun.